Toon posts:

Energie leverancier switchen ivm terugleveren vergoeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 22:34
Zit nu bij Eneco, variabel contract en best tevreden. Alleen bedroefd dat we sinds september maar 9 cent krijgen als terugleveren vergoeding. Aangezien wij minimaal 4000 kW over hebben na salderen heeft dit behoorlijk impact. Eerst was switchen niet interessant omdat alle nieuwe klanten een nog hoger tarief hadden, vooral voor gas, vergeleken met Eneco. Met prijsplafond is dat geen probleem meer.

Ik heb zelf al wat rondgekeken, maar de aanbiedingen die ik kan vinden hebben ook slechte teruglever vergoedingen.

Nu mijn vraag:
Naar welke maatschappij kan ik nu switchen en welke een goede of betere teruglever vergoeding geeft? Het risico dat ook deze tarieven later wellicht zakken neem ik voor lief, volgens mij vrij weinig te vrezen zolang we prijsplafond hebben.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 20:02
Hier is een topic met een kleine 13.000 posts over: Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?

The devil is in the details.

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 17:45
Mag ik adviseren iets te gaan doen met die 4000 kWh

Elektrische boiler in de keuken en warmtepompboiler voor de badkamer? Full electric warmtepomp zou ook kunnen. Omdat de salderingsregeling met een paar jaar anders wordt kun je die stroom beter zelf gebruiken.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:06
Houdt er rekening mee dat wisselen waarschijnlijk betekend dat je een afrekening krijgt.

Je wil dus pas op het einde van je jaarafrekening wisselen, anders kun je het verbruik van de winter niet compenseren met de oplevering in de zomer.

---

Gebruik je nog gas?
Kijk dan naar een warmtepomp.

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:39
borgdaville schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:03:
Zit nu bij Eneco, variabel contract en best tevreden. Alleen bedroefd dat we sinds september maar 9 cent krijgen als terugleveren vergoeding. Aangezien wij minimaal 4000 kW over hebben na salderen heeft dit behoorlijk impact. Eerst was switchen niet interessant omdat alle nieuwe klanten een nog hoger tarief hadden, vooral voor gas, vergeleken met Eneco. Met prijsplafond is dat geen probleem meer.

Ik heb zelf al wat rondgekeken, maar de aanbiedingen die ik kan vinden hebben ook slechte teruglever vergoedingen.
Met zoveel kwh over maakt de prijs voor Electra niet, je saldeer alles weg en krijgt je overschot uitbetaald.
Terugleververgoeding is dus waar je op moet letten. Staat in dat topic een mooi lijst.

Gas kan je bij je huidige leverancier houden of nemen bij de goedkoopste, je mag dus opsplitsen!

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee