Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wordt in feite een gamepc die zou fungeren als "console". Ik kan evengoed voor een PS5 gaan of Xbox Series X maar het lijkt me gewoon erg leuk om zelf iets te bouwen die zaken als Ray Tracing goed kan aanpakken op 60hz. Upgraden in de toekomst is ook een nice to have.
Ook leuk moest ie kunnen fungeren als kleine Plex server maar dat betekent ook een hogere verbruik. Vraagteken nog..
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. 1 SSD van 1TB is zeker voldoende voor mijn use case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst ITX (zie onderdelen)
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
De GPU is iets waarbij ik mij nog vragen stel gezien mijn huidige situatie. Ik zou nl. nog op een 55" 1080p 60hz TV van Samsung gamen. We spreken hier dus niet over 4k en dat kan in de toekomst maar voor de komende 2-3 jaar zie ik dat eerlijk gezegd niet gebeuren. Volgende videokaarten zouden daaraan voldoen lijkt me, al twijfel ik voor de 3060ti. De 3070Ti is dan wel weer over mijn budget, maar misschien kan ik iets op V&A terugvinden.
Overige build:
Wordt in feite een gamepc die zou fungeren als "console". Ik kan evengoed voor een PS5 gaan of Xbox Series X maar het lijkt me gewoon erg leuk om zelf iets te bouwen die zaken als Ray Tracing goed kan aanpakken op 60hz. Upgraden in de toekomst is ook een nice to have.
Ook leuk moest ie kunnen fungeren als kleine Plex server maar dat betekent ook een hogere verbruik. Vraagteken nog..
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. 1 SSD van 1TB is zeker voldoende voor mijn use case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst ITX (zie onderdelen)
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
De GPU is iets waarbij ik mij nog vragen stel gezien mijn huidige situatie. Ik zou nl. nog op een 55" 1080p 60hz TV van Samsung gamen. We spreken hier dus niet over 4k en dat kan in de toekomst maar voor de komende 2-3 jaar zie ik dat eerlijk gezegd niet gebeuren. Volgende videokaarten zouden daaraan voldoen lijkt me, al twijfel ik voor de 3060ti. De 3070Ti is dan wel weer over mijn budget, maar misschien kan ik iets op V&A terugvinden.

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti WINDFORCE OC 8G | € 454,90 | € 454,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 759,- | € 759,- |
Totaal | € 1.213,90 |
Overige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B550M-ITX/ac | € 199,40 | € 199,40 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Ridge Wit | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 51,19 | € 51,19 |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2018) | € 164,99 | € 164,99 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 59,24 | € 59,24 |
Totaal | € 803,71 |