Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 20:18
Goedemiddag,

Ik heb hier een probleempje met mijn KVM switch alhoewel het ligt denk eerder aan de kabel is mijn vermoeden.

KVM switch heeft alleen maar DP output maar de 2de pc die ik wil aansluiten heeft alleen HDMI,VGA & DVI ingangen op de videokaart.

Nu had ik nog een displayport to hdmi kabel liggen maar die geeft geen beeld wel iets van signaal aangezien het scherm blijft proberen iets van input te krijgen op de DP poort dus groen lampje en dan no signal en weer oranje en zo blijft door gaan.

Nu zat ik zelf te kijken naar een converterblokje net als vroeger voor VGA to DVI dus female DP naar male HDMI maar deze lijken niet te bestaan andersom wel maar daar heb ik dus niks aan. Loop ik hier tegen een beperking van de techniek aan of heb ik gewoon een kwalitatief betere DP naar HDMI kabel nodig?

Heb namelijk geen zin om een HDMI kabel in me scherm te doen en dan steeds van output op het scherm te wisselen heb die KVM switch niet voor niks.

Hoor graag jullie bevindingen & advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 19:02
De gelinkte KVM-switch heeft zowel DisplayPort als HDMI output (ze noemen dit sink). De source heeft inderdaad tweemaal DisplayPort (input).

Gebruik je wel de goede kabel? Deze kabels met actieve converters werken vaak maar één kant op.
Dus in dit geval moet je een kabel hebben die van HDMI (of DVI) naar DisplayPort gaat :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
Puch-Maxi schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:45:
De gelinkte KVM-switch heeft zowel DisplayPort als HDMI output (ze noemen dit sink). De source heeft inderdaad tweemaal DisplayPort (input).

Gebruik je wel de goede kabel? Deze kabels met actieve converters werken vaak maar één kant op.
Dus in dit geval moet je een kabel hebben die van HDMI (of DVI) naar DisplayPort gaat :).
Ik weet dat het raar klinkt maar input is output op deze KVM switch althans zo heb ik het enkel werkend gekregen. Ik kan dus twee schermen aansluiten op deze switch en dan kiezen voor welke input met die select knop de sink.

De output is gewoon 2x DP & 2x USB B to USB A voor de invoerapparaten dat gaat over een USB kabel.
Wat jij zegt over die actieve converter kan best kloppen want andersom werkt kabel wel dacht ik zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:07
Je haalt input en output door elkaar. (je gebruikt dus ook je switch verkeerd om.)

Waarom denken mensen toch dat een monitor een output heeft en een videokaart een input? De monitor ontvangt toch het beeld en de videokaart verstuurt het?

Een videokaart heeft nagenoeg nooit een input, alleen outputs.

Een Displayport naar HDMI-kabel werkt als de Displayport Alternate mode ondersteunt en dan kan de Displayport-uitgang (op de videokaart/een switch dus) een HDMI-signaal uitsturen. Andersom werkt dat niet.

Als je videokaart geen Displayport heeft, maar alleen HDMI, en je switch Displayport is, dan moet je een actieve HDMI naar Displayport-adapter hebben zoals deze: uitvoering: Club 3D HDMI to DisplayPort Adapter Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 26-12-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
Prima dat jij die aanname doet moet je zelf weten en de mensen die jouw thumbs up geven ook maarja zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.

Ik leg zelfs nog uit dat ik het ook apart vind hoe deze switch werkt heb er namelijk al velen gehad maar goed tweakers is ook niet meer wat het ooit was toen mensen elkaar nog gewoon in hun waarde lieten en de hulpvragen beantwoorden.

Kleine correctie: qua input & output heb je wel gelijk mens kan zich vergissen he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Pimmuz op 27-12-2022 11:50 . Reden: blablabla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Pimmuz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:44:
Prima dat jij die aanname doet moet je zelf weten en de mensen die jouw thumbs up geven ook maarja zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.

Ik leg zelfs nog uit dat ik het ook apart vind hoe deze switch werkt heb er namelijk al velen gehad maar goed tweakers is ook niet meer wat het ooit was toen mensen elkaar nog gewoon in hun waarde lieten en de hulpvragen beantwoorden.

Kleine correctie: qua input & output heb je wel gelijk mens kan zich vergissen he ;)
Omdat je alleen de Displayport en USB gebruikt werkt het blijkbaar toevallig wel 2 kanten op. Er hoeft daar natuurlijk ook geen enkele vertaling van het signaal plaats te vinden.

Wel leuk dat je het blijkbaar beter denkt te weten dan de fabrikant zelf.
Die gaat ook echt een apparaat maken met een HDMI-input die helemaal nooit ergens een output op gaat leveren.

Of is het misschien toch een HDMI-output die wel beeld oplevert als je 1 van de 2 Displayport-inputs gebruikt om video je switch in te sturen?

Je hoeft overigens niet op de man te spelen, als je naar mijn profiel had gekeken, had je kunnen zien dat ik zelfs langer op Tweakers zit dan jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
White Feather schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:48:
[...]

Omdat je alleen de Displayport en USB gebruikt werkt het blijkbaar toevallig wel 2 kanten op. Er hoeft daar natuurlijk ook geen enkele vertaling van het signaal plaats te vinden.

Wel leuk dat je het blijkbaar beter denkt te weten dan de fabrikant zelf.
Die gaat ook echt een apparaat maken met een HDMI-input die helemaal nooit ergens een output op gaat leveren.

Of is het misschien toch een HDMI-output die wel beeld oplevert als je 1 van de 2 Displayport-inputs gebruikt om video je switch in te sturen?

Je hoeft overigens niet op de man te spelen, als je naar mijn profiel had gekeken, had je kunnen zien dat ik zelfs langer op Tweakers zit dan jij :)
Nogmaals er zit dus 2x DP & USB B out voor de twee tal pc's op wat dus prima werkt, een Logitech unify receiver op de voorkant voor muis & toetsenbord support. Ik zou niet weten hoe het andersom of anders zou moeten werken want dan mis ik toch echt aansluitingen.

Je kunt dus twee displays aansluiten om tussen te switchen of als je bv geen scherm met DP aansluiting hebt.

Mijn vraag ging over de aansluiting/kabel DP to HDMI misschien had ik het hele KVM switch gebeuren achterwege moeten laten aangezien daar de vraag niet over ging want ik gebruik dit apparaat al paar jaar zonder problemen.

Ik speel niet op de man ik vind het vervelend dat men gewoon niet iets aanneemt wat een persoon tot twee keer toe moet uitleggen/verdedigen.

Ik ga die kabel/converter die jij voorstelde bestellen en dan zullen we wel zien of ik dan wel beeld krijg van die pc met HDMI only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Lol, min maal min is ook plus.

Jij vindt dat er 2 DP outputs op die switch zitten, maar dat zijn inputs.

Jij vindt dat je outputs moet aansluiten op pc’s. Maar er gaat qua video niets out naar de pc, dus dat zijn de inputs.

Eindresultaat is dus gewoon dat jij de termen door elkaar gooit, maar blijkbaar de switch wel aan de dual DP-zijde aan de PC’s hangt zoals het hoort 😀.

De adapter is dus ook een HDMI-Displayport (input>output).

Eind goed al goed, ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt.
Pagina: 1