Toon posts:

Mogelijkheid AP met PoE achter switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nano
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een kennis heeft mij gevraagd om te helpen met zijn WiFi configuratie. Dit betreft een inpandig appartement naast zijn bedrijf. Vanuit het bedrijf komt internet binnen via een KPN modem. Vanuit dit modem loopt een kabel naar een TP-Link TL-SG108 switch, waar vandaan (o.a.) een internetkabel loopt richting de woning.

Momenteel heb ik de Ubiquiti UniFi 6 Lite op het oog. Deze krijgt stroom d.m.v. PoE. Hoe kan ik bepalen of de switch in staat is PoE te leveren aan het AP?

Beste antwoord (via Nano op 27-12-2022 11:00)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

De SG108 is een domme switch zonder PoE.

De PoE versie (4x PoE) is deze:

uitvoering: TP-Link TL-SG108PE

Is ook gelijk een smart switch met VLAN opties.

Hij zou er goed aan doen een router/firewall aan zijn woning kant te plaatsen voor scheiding van het netwerk.
Daarachter dan de PoE switch.

[Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 27-12-2022 09:45]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• Kypo
  • Laatst online: 15:36
Er zit een poe adapter bij het access point.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:10
En deze switch levert geen PoE.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Kypo schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:12:
Er zit een poe adapter bij het access point.
Ze leveren geen POE injector meer mee. Maar ze zijn voor 20 euro wel los te bestellen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56
Nano schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:10:
een TP-Link TL-SG108 switch,
Hoe kan ik bepalen of de switch in staat is PoE te leveren aan het AP?
Door op je eigen link te klikken. 8)7

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20

lier

MikroTik nerd

Is het de bedoeling dat het inpandig appartement op hetzelfde (interne) netwerk zit als het bedrijf? Of moet er ook een scheiding plaatsvinden.

En met alle respect...waarom stelt hij aan jou deze vraag?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

De SG108 is een domme switch zonder PoE.

De PoE versie (4x PoE) is deze:

uitvoering: TP-Link TL-SG108PE

Is ook gelijk een smart switch met VLAN opties.

Hij zou er goed aan doen een router/firewall aan zijn woning kant te plaatsen voor scheiding van het netwerk.
Daarachter dan de PoE switch.

[Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 27-12-2022 09:45]

I reject your reality and substitute my own

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik weet niet of hij betaald voor IT support voor zijn bedijrf, maar zo ja, dan ik zou daar ook eens mee gaan babbelen.
Denk niet dat zij er heel vrolijk van worden als jij even een extra switch gaat aansluiten op de beheerde omgeving.

PV Output

• Nano
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:28:
Is het de bedoeling dat het inpandig appartement op hetzelfde (interne) netwerk zit als het bedrijf? Of moet er ook een scheiding plaatsvinden.

En met alle respect...waarom stelt hij aan jou deze vraag?
Hij ziet dit inderdaad graag gecombineerd. Ik ben het met je eens dat een opdeling beter zou zijn, dit heb ik ook bij hem aangegeven.
Rensjuh schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:49:
Ik weet niet of hij betaald voor IT support voor zijn bedijrf, maar zo ja, dan ik zou daar ook eens mee gaan babbelen.
Denk niet dat zij er heel vrolijk van worden als jij even een extra switch gaat aansluiten op de beheerde omgeving.
Het is niet de bedoeling om er een extra switch bij te plaatsen. Er zal enkel een AP achter de bestaande switch worden geplaatst. De switch is wel geplaatst door een computerwinkel, alleen bieden zij hier verder geen support op.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Rensjuh schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:49:
Klinkt meer als een klein bedrijfje. Ipv een grote onderneming met eigen iters.

Zijn genoeg van dit soort constructies. Kroegen die boven de kroeg ook een woning hebben. Die verhuurd wordt bv. En internet/stroom met elkaar delen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:46
To_Tall schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:59:
[...]

Klinkt meer als een klein bedrijfje. Ipv een grote onderneming met eigen iters.

Zijn genoeg van dit soort constructies. Kroegen die boven de kroeg ook een woning hebben. Die verhuurd wordt bv. En internet/stroom met elkaar delen.
Klopt zeker.
Maar er is ook altijd een kans aanwezig dat er een extern bedrijf ingehuurd word voor het IT beheer./
Daar doelde ik meer op.
En die worden er (vaak) niet vrolijk van als de klant zelf besluit om maar ergens een AP achter te hangen en dan (onbedoeld) op het bedrijfsnetwerk zit.

PV Output

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee