KeyPass database openen m.b.v. url

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
In het verleden kon ik altijd door op een url in mijn main KeyPass-database een tweede openen (met password en keyfile).

Alleen nu heb ik dat op andere pc's nooit meer voor elkaar gekregen.

Software:
KeyPass 2.52

Url die in het verleden werkte:
code:
1
kdbk://{DB_DIR}\software.kdbx

Het wachtwoord staat op de normale plek en de keyfile staat als string field onder Advanced vermeld.

Volgens de help pagina's:
URL scheme overrides can also be used to define new protocols. For example, if you want to define a protocol kdbx:// that opens another KeePass database, specify the following as override for the kdbx scheme (on Windows):
cmd://"{APPDIR}\KeePass.exe" "{BASE:RMVSCM}" -pw-enc:"{PASSWORD_ENC}"
If an entry now has a URL looking like kdbx://PathToYourDatabase.kdbx and the master password for this database in the password field, double-clicking the URL of the entry in the main window opens the other database. The -pw-enc command line parameter and the {PASSWORD_ENC} placeholder allow passing the master password of the other database in encrypted form, i.e. process monitors and similar utilities aren't be able to read the master password.
Wat ik echter ook probeer ik krijg het niet meer voor elkaar... Maar hoe heb ik het dan in het verleden voor mekaar gekregen? 8)7

Is er iemand anders die dit gebruikt?

Beste antwoord (via HeSitated op 26-12-2022 16:30)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02
Je voorbeeld URL begint met "kdbk", maar moet beginnen met "kdbx"

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
Waarschijnlijk heb je zelf de protocol handler ingesteld op de machine waar het werkt(e)? De installer heeft geen optie voor deze functie (tenminste ik heb niet gezien bij een upgrade van 2.48 naar 2.52) Bij mij krijg ik de melding dat ik een applicatie moet installeren/registreren als ik de kdbx:// prefix in Explorer invul. Wat doet hij bij jouw?

Dit scenario heb ik op mijn werk ook; alleen doe ik dat dan handmatig door het wachtwoord voor de tweede database te kopieren en dan binnen 10 seconden de recently used files te bezoeken om de bewuste database te openen.

[ Voor 24% gewijzigd door biomass op 26-12-2022 14:01 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
GarBaGe schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:15:
|:( |:( |:(

Overal naar gekeken behalve dat....

Nu wordt in ieder geval het andere bestand getracht te openen, nu dus alleen nog uitzoeken hoe in het verleden ook de keyfile werd meegegeven. Maar dat is de volgende uitdaging... ;)