In het verleden kon ik altijd door op een url in mijn main KeyPass-database een tweede openen (met password en keyfile).
Alleen nu heb ik dat op andere pc's nooit meer voor elkaar gekregen.
Software:
KeyPass 2.52
Url die in het verleden werkte:
Het wachtwoord staat op de normale plek en de keyfile staat als string field onder Advanced vermeld.
Volgens de help pagina's:
Is er iemand anders die dit gebruikt?
Alleen nu heb ik dat op andere pc's nooit meer voor elkaar gekregen.
Software:
KeyPass 2.52
Url die in het verleden werkte:
code:
1
| kdbk://{DB_DIR}\software.kdbx |
Het wachtwoord staat op de normale plek en de keyfile staat als string field onder Advanced vermeld.
Volgens de help pagina's:
Wat ik echter ook probeer ik krijg het niet meer voor elkaar... Maar hoe heb ik het dan in het verleden voor mekaar gekregen?URL scheme overrides can also be used to define new protocols. For example, if you want to define a protocol kdbx:// that opens another KeePass database, specify the following as override for the kdbx scheme (on Windows):
cmd://"{APPDIR}\KeePass.exe" "{BASE:RMVSCM}" -pw-enc:"{PASSWORD_ENC}"
If an entry now has a URL looking like kdbx://PathToYourDatabase.kdbx and the master password for this database in the password field, double-clicking the URL of the entry in the main window opens the other database. The -pw-enc command line parameter and the {PASSWORD_ENC} placeholder allow passing the master password of the other database in encrypted form, i.e. process monitors and similar utilities aren't be able to read the master password.

Is er iemand anders die dit gebruikt?