Krups Evidence EA8908 haal de stekker uit h… of gebruik uw a

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Mijn vraag
Sinds gisteren geeft mijn Krups Evidence EA890810-70A de volgende melding in het display:
Haal de stekker uit h
Of gebruik uw app

De melding lijkt af te breken wat het ietwat lastig zoeken maakt.

De exacte foutmelding kan ik in de online handleiding ook niet terugvinden en vanaf deze melding is het apparaat helaas ook niet verder te bedienen (stekker eruit is dus de enige optie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Krups Evidence EA890810-70A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle gebruikelijke onderdelen (lekbakjes, opvang bak, water reservoir) al even los gemaakt en schoon gemaakt maar dat lost na het opnieuw insteken van de stekker het probleem ook niet op.

Iemand die me verder kan helpen?

Beste antwoord (via Yaay op 19-04-2023 19:47)

• Liam Tap
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-05-2023
Het waarschijnlijke probleem is, met een beetje technische kennis, vrij simpel op te lossen wanneer je weet wat het is. Je zal hier wel het apparaat voor moeten open schroeven. Als je deze helemaal open hebt (er staat geloof ik een video op YouTube hierover), dan zit aan de voorkant van het apparaat een rubber iets met 2 draadjes. Dit is losgekomen en zal weer vast gesoldeerd moeten worden. Daarna alles weer in elkaar zetten en hij doet het weer als vroeger.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRGrRoFyAsLd43UrdE-J35ddv_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NlMRFzl1jApUpIj6L3j0F1i.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Liam Tap
Het waarschijnlijke probleem is, met een beetje technische kennis, vrij simpel op te lossen wanneer je weet wat het is. Je zal hier wel het apparaat voor moeten open schroeven. Als je deze helemaal open hebt (er staat geloof ik een video op YouTube hierover), dan zit aan de voorkant van het apparaat een rubber iets met 2 draadjes. Dit is losgekomen en zal weer vast gesoldeerd moeten worden. Daarna alles weer in elkaar zetten en hij doet het weer als vroeger.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRGrRoFyAsLd43UrdE-J35ddv_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NlMRFzl1jApUpIj6L3j0F1i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Liam Tap schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:12:
Het waarschijnlijke probleem is, met een beetje technische kennis, vrij simpel op te lossen wanneer je weet wat het is. Je zal hier wel het apparaat voor moeten open schroeven. Als je deze helemaal open hebt (er staat geloof ik een video op YouTube hierover), dan zit aan de voorkant van het apparaat een rubber iets met 2 draadjes. Dit is losgekomen en zal weer vast gesoldeerd moeten worden. Daarna alles weer in elkaar zetten en hij doet het weer als vroeger.[Afbeelding]
Dank voor je reactie, dit ben ik na verder zoeken ook tegen gekomen en heb de stoute schoenen aangedaan om dit proberen te solderen, dat komt heel precies want na het solderen (ondanks toegepaste voorzichtigheid) en weer op stroom zetten maakte het apparaat kortsluiting en was het einde verhaal voor deze krups, helaas een dure les…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam Tap
Kortsluiting hoeft niet meteen te betekenen kapot, ging het apparaat nog wel aan? Als er bijvoorbeeld geen hete koffie gezet meer kon worden dan mist er een ntc. Heeft u het apparaat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco1972
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19-08 08:49
Kan het zijn dat als deze 2 draden terug gesoldeerd worden dat deze nog steeds dezelfde foutmelding geeft en dit doordat het solderen niet goed genoeg is gebeurd? En daarmee wil ik zeggen dat er misschien iets teveel soldeer is gebruikt waardoor de sensor ook verkeerd werkt?