Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Ik zoek een?
Minstens gelijk aan de Samsung S9

Wat is je budget?
Het laagste bedrag dat er is, ik schat rond de 300/350.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Camera, Socials, MicroSD

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind het heel lastig, de vergelijking tussen componenten vind ik lastig. Gezien de datering van mijn huidige phone en componenten.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een telefoon die minstens net zo goed is als mijn Samsung Galaxy S9.
Dit qua snelheid, scherm en vooral camera.
Vereiste is toch wel microsd, waterdicht, dus niet alleen spatwater, NFC.

Wat mij niet bevalt aan mijn S9 is de frontcamera, die is oprecht troep.

Nu heb ik zo nu en dan weleens vergelijkingen gelegd tussen telefoons in het lagere segment, echter leek elke keer de processor trager te zijn dan in de S9 en de gpu ook.
Tevens de camera slechter.
Nu vind ik de camera nog wel het belangrijkste, maar liefst gewoon alles beter of minstens gelijk.

Het is eigenlijk een beetje muggenziften omdat ik niet meer doe dan chatten en socials en mooie plaatjes schieten wanneer ik een dagje weg ga of dergelijke.
Alleen zou het mij behoorlijk storen als ik een telefoon nieuw haal en deze werkelijk tragere componenten heeft dan mijn bijna 4 jaar oude Galaxy S9.

Voornaamste reden voor vernieuwing is dat zelfs met een nieuwe accu de schermtijd maar zon 5 uur is.
De 10 nm processor vind het volgens mij niet zo leuk met relatief nieuwe software.
Dit ook na reset en pogingen tot tweaks.
3000 ma is dan ook wel een beetje matig.

Nu kijk ik zelf naar de Galaxy A52s, A52 en Galaxy S21 FE.

Mijn vraag is, welke telefoon van een ander merk is eventueel geschikt voor een lagere prijs?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:17
Misschien is een battery case een idee? Of misschien kan je de S9 wat tunen zodat ie zuiniger is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Je zou de BBG lezen voor de beste telefoon in jou prijsklasse:
review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022

En je kunt daarna nog filteren in de Pricewatch op al jou specs:
categorie: Smartphones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jamievanm schreef op maandag 26 december 2022 @ 02:21:
Het laagste bedrag dat er is, ik schat rond de 300/350.

...

Nu kijk ik zelf naar de Galaxy A52, A52 en Galaxy S21 FE.

Mijn vraag is, welke telefoon van een ander merk is eventueel geschikt voor een lagere prijs?
Ik zou zeggen, blijf bij je S9. Overstappen naar een andere telefoon in het bereik waarin je zoekt levert m.i. alleen maar achteruitgang op. Geen vooruitgang.

Wellicht kijken of je de accu voor een nieuwe kunt laten vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 26-12-2022 14:28 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jamievanm zou eerst kijken voor nieuwe accu, anders is uitvoering: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart qua Samsung een goede optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je zou naar een 2e hands exemplaar uit de S20 reeks (S20+, S20 Ultra) kunnen kijken. Die hebben nog plek voor een MicroSD kaart. Vanaf de S21 reeks is die er niet meer net als bij de meeste andere nieuwe telefoons boven het budget segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Ramon schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:44:
Misschien is een battery case een idee? Of misschien kan je de S9 wat tunen zodat ie zuiniger is?
Battery Case vind ik niks. Had er al wel naar gekeken.
swhnld schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:10:
Je zou de BBG lezen voor de beste telefoon in jou prijsklasse:
review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022

En je kunt daarna nog filteren in de Pricewatch op al jou specs:
categorie: Smartphones
De Best Buy guide geeft tot 350 euro de A52s welke ik eventueel al in gedachten had en twee slechtere telefoons.
Accu zit er al in.
A52s is een mooie optie!
RepareerDroid schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:14:
Je zou naar een 2e hands exemplaar uit de S20 reeks (S20+, S20 Ultra) kunnen kijken. Die hebben nog plek voor een MicroSD kaart. Vanaf de S21 reeks is die er niet meer net als bij de meeste andere nieuwe telefoons boven het budget segment.
Thanks voor je reactie, maar tweedehands vind ik niks, doorgaans zijn die accu's al redelijk versleten.
Mijn Samsung Accu had nog 72% volgens accubattery na 1,5 jaar.

Wat ik dus eigenlijk wil is of de A52s of een toestel van een ander merk dat een beetje vergelijkbaar er mee is. Vermoedelijk is dat dan ook goedkoper, want Samsung betalen we teveel voort merk.
Overigens heb ik al decennia Samsung telefoons, vind de interface top.
Wil echter nu weleens een ander merk, ik heb letterlijk nog nooit een Samsung telefoon gehad waarbij je met bellen op luidspreker modus fatsoenlijk verstaanbaar bent.

Thanks voor alle reacties!

Ik zal eens in de pricewatch kijken of ik nog wat moois vind, maar zoals ik al zei. Het is lastig vergelijken met die mobiele processors en gpu's, mijn hoop was dan ook dat iemand kon vertellen: 'Dit is bang for the buck, deze is op alle vlakken goed.'

Vooralsnog is dat imo alsnog een Samsung, de A52s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
De nieuwe BBG is uit:
review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023

Voor je Pricewatch vergelijk, maak een lijstje met toestellen initieel Android 13 als minimale eis, dan uitbreiden met Android 12 als versie, dan zit je in ieder geval recent.
Vervolgens kun je dan reviews lezen van de toestellen die er uit komen. In de BBG is makkelijk want daar staan de testresultaten van veel modellen in dezelfde prijsklassen vermeld.

Ook goed, kijk wat je bij je abonnement kunt krijgen of buiten de Pricewatch kunt vinden op bijvoorbeeld Amazon.de, Pricewatch prijzen zijn losse toestellen zonder abonnement van aangesloten winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamievanm
swhnld schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:54:
De nieuwe BBG is uit:
review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023

Voor je Pricewatch vergelijk, maak een lijstje met toestellen initieel Android 13 als minimale eis, dan uitbreiden met Android 12 als versie, dan zit je in ieder geval recent.
Vervolgens kun je dan reviews lezen van de toestellen die er uit komen. In de BBG is makkelijk want daar staan de testresultaten van veel modellen in dezelfde prijsklassen vermeld.

Ook goed, kijk wat je bij je abonnement kunt krijgen of buiten de Pricewatch kunt vinden op bijvoorbeeld Amazon.de, Pricewatch prijzen zijn losse toestellen zonder abonnement van aangesloten winkels.
Goede tips!

Ik vrees dat ik toch weer voor een Samsung ga, de A53.
Wanneer ik me Sim only verleng voor 8,50 per maand meer krijg ik die erbij.
Kost die telefoon me 200 euro over 2 jaar, das een prijsje die ik niet kan negeren.
Had enerzijds liever een ander merk gehad, maar als er één was die beter geschikt is voor dezelfde prijs of minder dan de A52s, dan had ie wel in de BBG gestaan lijkt mij. :9
Pagina: 1