Toon posts:

Fan van Videokaart gaan 100% hard draaien

Pagina: 1
Acties:

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-12-2022
Ik heb een Gforce GTX 1060 6gb videokaart,
hiervan waren de fannetjes kapot en heb ik vervangen.

nu bij het opstarten gaan de fans gelijk op 100% draaien en blijven zo hard draaien,
na het opstarten gingen ze altijd even op 100% maar gingen daarna weer zachter draaien..

als ik de pc opstart in Uefi dan gaan ze wel even heel hard en daarna weer zachter draaien.

de videokaart is 28 graden bij opstart en ik heb ook getest of ik ermee kan gamen en dat doet deze gewoon,

de driver zijn geupdate het lijkt wel of de videokaart niet door geeft dat de temperatuur laag is en dat ze daarom blijven draaien op volle toeren. in het Nvidia menu kan ik niets met de fans doen.

iemand een idee?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:13
Welke fans heb je gekocht?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 12:25
Hoe zijn die nieuwe aangesloten?
Fotos?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Met MSI Afterburner testen of de fans daarmee wel te regelen zijn

• doorpletten

• doorpletten
Bad Brains schreef op maandag 26 december 2022 @ 00:32:
Hoe zijn die nieuwe aangesloten?
Fotos?
ik zal morgen even foto's maken, is pc van mijn broer en staat helaas niet hier.

• doorpletten
PP_Sound schreef op maandag 26 december 2022 @ 00:34:
Met MSI Afterburner testen of de fans daarmee wel te regelen zijn
Ik heb MSI afterburner erop gezet maar ik krijg hier niets mee voor elkaar.
kan niets regelen.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
doorpletten schreef op maandag 26 december 2022 @ 01:14:
[...]

Ik heb MSI afterburner erop gezet maar ik krijg hier niets mee voor elkaar.
kan niets regelen.
Dan worden de nieuw geplaatste fans niet aangestuurd door de videokaart en blijven op 100% draaien

• Gateron
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Gateron

Boss of this gym

De motor van de fans zijn niet origineel als ik naar de Amazon pagina kijk en vervangende fans op internet.

Vorige week toevallig fans van mijn 3070 gigabyte vervangen. Fans gekocht van AliExpress omdat, ze origineel zijn. Heb de product codes van de originele fan gecheckt met de vervangende en het is 1:1 hetzelfde. Het lijkt erop dat je videokaart fan headers die fans niet kan aansturen en gewoon vollop laat draaien.

Inrobert franchise store heb ik mijn fans gekocht en hij verkoopt het ook voor de 1060 armor. Je moet wel even de diameter van je fan meten voor je bestelt.

4HEad

• doorpletten
Model nummer klopt met wat erin zat en wat ik binnen heb gekregen.

dus zou orgineel moeten zijn,

• Gateron
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

Gateron

Boss of this gym

doorpletten schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:15:
Model nummer klopt met wat erin zat en wat ik binnen heb gekregen.

dus zou orgineel moeten zijn,
Dan zou ik het ook niet weten. Mischien even kijken of de aansluitingen wel goed zitten.

4HEad

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee