Aangezien ik recent de wereld van VR ingedoken ben, ben ik ook meteen tot de conclusie gekomen dat mijn huidige RTX 2080 het echt niet kan bijhouden om games te renderen op een HP reverb G2.
Ik speel voornamelijk racing games in VR met uitschieters naar leuke singleplayer games. Vooral bij het eerste heb ik problemen om het detail in graphics aanvaardbaar te krijgen op 90 fps.
Aangezien mijn CPU (3900x) op zich nog wel even mee kan, is het plan om nu de GPU te upgraden waarna de CPU wat later vervangen kan worden.
Ik kijk dan vooral naar een RTX 4080/4090.
Waarom het groene kamp? Omdat ik wel blij ben met hun driver implementatie tov AMD waar het toch net iets minder stabiel is. Daarnaast zijn de raytracing en up sampling implementaties superieur.
De prijzen zijn helaas wat ze zijn en een stuk duurder tov de RTX2080 bij launch.
Ik vraag mij daarom af of er nog prijsdalingen te verwachten (zeker gezien de recente launch van AMD) zijn?
Alsook, is de meerkost van de 4090 het waard tov de 4080?
Voorlopige opties:
Ik speel voornamelijk racing games in VR met uitschieters naar leuke singleplayer games. Vooral bij het eerste heb ik problemen om het detail in graphics aanvaardbaar te krijgen op 90 fps.
Aangezien mijn CPU (3900x) op zich nog wel even mee kan, is het plan om nu de GPU te upgraden waarna de CPU wat later vervangen kan worden.
Ik kijk dan vooral naar een RTX 4080/4090.
Waarom het groene kamp? Omdat ik wel blij ben met hun driver implementatie tov AMD waar het toch net iets minder stabiel is. Daarnaast zijn de raytracing en up sampling implementaties superieur.
De prijzen zijn helaas wat ze zijn en een stuk duurder tov de RTX2080 bij launch.

Ik vraag mij daarom af of er nog prijsdalingen te verwachten (zeker gezien de recente launch van AMD) zijn?
Alsook, is de meerkost van de 4090 het waard tov de 4080?
Voorlopige opties:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G | € 1.979,- | € 1.979,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | € 1.499,- | € 1.499,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO 24G | € 2.179,- | € 2.179,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 5.657,- |