nieuw bios voor ati all-in-wonder 128?

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 10:58
Hallo, ik heb heel wat problemen met de volgende configuratie:
ECS k7s5a
thunderbird 1.4
ati all-in-wonder 128
NIC
scsi card adaptec 2904
Aopen HQ08 300 W

Het systeem wil niet booten met alle kaarten erin, eentje minder gaat wel. Ik dacht dat de Vcore gewoon te laag was, dus ik heb hem op 1.85 V gezet. En het heeft resultaat: nu boot de pc de eerste keer wel, maar restarten wil hij niet. Dan moet ik eerst een paar minuten wachten, voordat ik hem weer kan opstarten. Voeding is goed.
Als ik de ati vervang door een standaard TNT2 16MB kaartje, dan heb ik geen enkel probleem. Dus ik denk dat de ati gewoon teveel stroom trekt.
Zijn er meer mensen met dit probleem, kan ik ergens een nieuwe bios krijgen voor deze kaart. Ik heb ati al gemaild maar dat gaat natuurlijk dagen duren.

Mark

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
euuhhm, ik denk niet dat het je videokaart is, hoe heb je trouwens je proc. core voltage op dat mobo veranderd ?...
En hoe staat je agp appature size

• Carel
Probeer gewoon alle biossen !!!, dat mobo heeft gewoon opstart problemen, dat had ik je toch al verteld?, en is vandaag touwens een nieuwe bios uit, maar die kan weer niet overgeklokt worden, maar lijkt tot nu toe wel stabiel..

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 10:58
Ik heb mijn Vcore verandert door wat L7 bridges in te kleuren, de AGP aperture size heb ik niets aan verandert (ik zou het ook niet weten waar die op staat)
Verder heb ik alle biossen al geprobeerd en ook die nieuwe van gisteren, als het board eenmaal opgestart is, is hij supersnel en heel stabiel (ik denk dat ik hem maar niet meer uit zet)

• Carel
Op donderdag 30 augustus 2001 16:30 schreef Oldchatterman het volgende:
Ik heb mijn Vcore verandert door wat L7 bridges in te kleuren, de AGP aperture size heb ik niets aan verandert (ik zou het ook niet weten waar die op staat)
Verder heb ik alle biossen al geprobeerd en ook die nieuwe van gisteren, als het board eenmaal opgestart is, is hij supersnel en heel stabiel (ik denk dat ik hem maar niet meer uit zet)
Alleen de niet officiele werkt goed bij mij ... das er 1tje van 06-08-2001... probeer die iig, dan wil ie iig redelijk vaak goed opstarten, nu heb ik hem op 150 mhz bus en lijken alle problemen opgelost, vraag me niet waarom, zal wel een 1 of andere timing zijn van pci die nu anders is door de andere divider :? .. iets anders kan ik niet bedenken...