Een van onze kantelkiepramen is op de onderhoek gaan hangen. De gebruikelijke oplossing door de bovenhoek dicht te drukken en het palletje in te drukken bij de kruk, werkt niet. De kruk gaat allen nog horizontaal en naar beneden. Omdat de kruk niet omhoog kan, verplaatsen de schuifverbindingen onvoldoende, waardoor de bovenhoek niet dichtgedrukt kan worden. Deze loopt aan tegen de ijzeren kantelhaak (of hoe dat ding ook heet) bovenin het kozijn. Wat kan eraan de hand zijn en hoe krijg ik de kruk weer omhooggedraaid?
Vraag
Alle reacties
*knip*
Goed bedoeld, maar laat het modereren over aan de crew aub. Maak een topic report als er iets is waar onze inzet voor nodig is.
Goed bedoeld, maar laat het modereren over aan de crew aub. Maak een topic report als er iets is waar onze inzet voor nodig is.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 27-12-2022 21:40 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Als ik het goed begrijp staat hij zowel in de kiep als draai stand open door een verkeerde handeling.
Bij de sluiting (die metalen strip met de sluitnokken) zit een klein palletje, als je die indrukt kan je de hendel wel omhoog bewegen, dan klap je de bovenhoek dicht terwijl het raam open staat.
Vervolgens draai je het handvat naar de horizontale positie.
Nu last je dat palletje los, en kan je het raam weer normaal sluiten.
Bij de sluiting (die metalen strip met de sluitnokken) zit een klein palletje, als je die indrukt kan je de hendel wel omhoog bewegen, dan klap je de bovenhoek dicht terwijl het raam open staat.
Vervolgens draai je het handvat naar de horizontale positie.
Nu last je dat palletje los, en kan je het raam weer normaal sluiten.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:57
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik neem aan dat inmiddels is opgelost, met een beetje eigen inzet was dit wel te vinden. In ieder geval doe ik dit topic op slot
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.