Toon posts:

GPU Clip Stuk

Pagina: 1
Acties:

• Alant01
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-01 15:27
Gents,

Ik heb, na aanschaf van 7900XTX en nieuwe build, zware koppijn gehad van MSI Tomahawk en het flashen van BIOS omdat mijn CPU (5800x3d) niet werd herkend. Na gebruik te hebben gemaakt van MSI Dragon live update kon het updaten van de BIOS eindelijk starten, maar na update bleven de schermen op zwart. Long story short, battery moet eruit voor reset. Alleen vonden ze het bij MSI goed idee om de batterij onder de GPU te plaasten en dus GPU eruit en das niet makkelijk met zo`n grote kaart en een Noctua cooler erboven op. Na een stokje te hebben gevonden om bij de clip te komen eindelijk GPU eruit, maar toen viel de GPU clip eruit en was ie stuk.

Ik ben nu benieuwd of dit een issue gaat zijn met zo`n zware GPU.. ik heb wel twee GPU Support Brackets onder zitten maar.. lees online dat het geen probleem moet zijn, etc maar dat zijn wat oudere posts en toen waren de GPUs niet zo groot en zwaar als die van nu.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:02
Heb je een foto wat er precies kapot is? dus ook een foto van de binnenkant van de case

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 21:55
Die clip bij het einde van het PCI-e slot? Zal vast niet heel veel uitmaken

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:08
@freaky35 ik vermoed de pcie lock clip dat achteraan op een pcie x16 slot zit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zal geen probleem zijn. Kaart erin steken, goed stevig vastschroeven aan de case en je GPU support bracket gebruiken. Alleen wat voorzichtig zijn met de behuizing schudden of veel bewegen, de kaart moet niet los schieten.

• Alant01
Dank voor de reacties! Gaat idd om de PCIe4 clip, zie foto (rood vierkantje). Kon helaas geen foto maken want GPU zit in de weg. Thanks voor de tip stin.

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:03
Lekker weg laten als je air cooler hebt. Zins ik mijn moederbord een keer gesloopt heb om die klip los te drukken is het eerst wat ik doe die klip eraf halen niks mis mee als je pc gewoon stil staat.

• Alant01
Top dankjewel JWF.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 21:55
Je GPU zit ook goed vast aan de case verder, als hij goed contact maakt kan er niks gebeuren :)

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee