Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannevanopstal
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-11-2024
Hi allemaal,

Het is kerst dus de ideale dag om eindelijk dat wifi netwerk eens aan de praat te krijgen. Ik heb de unifi 6 Lite AP al maanden aan mijn plafond hangen maar nog steeds niet aan de praat gekregen. Nu heb ik er eindelijk tijd voor.

Echter, nu is mijn oude laptop waar de controller software op stond geïnstalleerd is terug naar mijn baas. Ik heb een nieuwe laptop en heb daar de controller software op geïnstalleerd. Na het installeren waren opeens mijn twee AP verdwenen en komen ze maar niet terug. Resetten (kleine knopje op het AP indrukken) heeft geen zin.

Kan iemand mij uit mijn frustratie verlossen en mij in de juiste richting duwen?

Beste antwoord (via rens-br op 25-12-2022 21:54)

• sannevanopstal
het is gelukt te adopteren jongens. Uit frustratie heb ik de utp kabels opnieuw van een stekkertje voorzien en daarna waren ze zichtbaar. Ik vermoed dat ze een breukje hadden. Enfin, het is opgelost en kan verder met het aanmaken van mijn wifi netwerk!

Mvg,
Sanne

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:20
Zijn ze daadwerkelijk gereset?

De Reset-knop heeft twee functies voor de UniFi AP:

Opnieuw opstarten Druk kort op de Reset-knop.

Herstellen naar fabrieksinstellingen Houd de Reset-knop langer dan vijf seconden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sannevanopstal
ik heb ze langer dan 5 seconden ingedrukt, de lampjes zijn van blauw naar wit gesprongen.

update: ik heb er inmiddels 1 kunnen vinden, de ander is nog altijd niet zichtbaar. Ik vermoed dat het gewoon even duurt.

Dan kom ik op mijn tweede punt. In de vorige setting (die niet werkte) was mijn AP op de 1e verdieping verbonden met de AP op de begane grond, terwijl ze beide met een Lan kabel met de switch verbonden zijn. Het lukte telkens niet om in de topologie de AP los te koppelen van de AP op de begane grond. Enig idee wat ik daar fout deed? Ik wil voorkomen dat ik weer in dezelfde situatie terecht kom. Het de bedoeling dat ik 1 wifi netwerk creëer met 3 verschillende AP die verbonden zijn met de switch in de meterkast.

[ Voor 78% gewijzigd door sannevanopstal op 25-12-2022 14:33 . Reden: mijn vraag is deels opgelost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Heb je wel na het opnieuw installeren van de controller ook een backup terug gezet? Anders zullen de AP's mogelijk nog 'adopted' zijn door de oude controller.

Ik heb dit ook wel eens opgelost door in te loggen via SSH op een AP.

continu witte led ring op het AP zou echter moeten betekenen dat het device klaar is voor adoptie.
Wat ook nog wel eens wil helpen is de unifi app te gebruiken voor de initiële setup

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• sannevanopstal
het is gelukt te adopteren jongens. Uit frustratie heb ik de utp kabels opnieuw van een stekkertje voorzien en daarna waren ze zichtbaar. Ik vermoed dat ze een breukje hadden. Enfin, het is opgelost en kan verder met het aanmaken van mijn wifi netwerk!

Mvg,
Sanne