Compatibiliteit verschillende versies TP-Link Deco M4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Mijn ouders hebben een set TP-Link Deco M4R (ver3.0) EU wifi stations. De dekking is door de omvang van het huis echter nog niet helemaal wat je er van zou willen. Deze units zijn door een installateur van Ziggo geplaatst, ik weet er zelf weinig van. In het menu van de webinterface zie ik geen mogelijkheid om extra stations toe te voegen. Ik zou graag wat extra units toevoegen, maar ik heb de volgende vragen:
• Weet iemand of er een verschil is tussen een Deco M4 en M4R? Zijn er verschillen tussen wat ziggo levert en wat er in de winkel ligt?
• Weet iemand of je extra M4 stations kan toevoegen aan dit netwerk bovenop de drie die al aanwezig zijn? En zo ja, kan dat dan alleen in de app ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 25-12-2022 13:25 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen verschil
Je kunt gewoon deco nodes bijplaatsen zoals dr m4

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Hoeveel heb je er nu?
Normaal gesproken zou je met 2 stuks plus de router meer dan voldoende moeten hebben.
Goede wifi is voornamelijk afhankelijk van goede plaatsing en niet van aantallen.

Te veel maakt de boel alleen maar slechter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ben(V) schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:10:
Hoeveel heb je er nu?
Normaal gesproken zou je met 2 stuks plus de router meer dan voldoende moeten hebben.
Goede wifi is voornamelijk afhankelijk van goede plaatsing en niet van aantallen.

Te veel maakt de boel alleen maar slechter.
Er zijn er nu drie, en ze dekken nauwelijks het huis. We hebben het over een bovengemiddeld groot huis, namelijk meer dan 300m². Er is ook geen wifi van de buren zichtbaar, dat is namelijk te ver weg om nog door te komen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Afmetingen zeggen niets, het gaat om de demping en die wordt alleen door muren, vloeren, kasten enz gemaakt.
Als je bijvoorbeeld de router in de meterkast hebt staan waar een branddeur voorzit, komt er geen spatje wifi doorheen.

Installeer een wifi analyser app op je telefoon en ga meten hoeveel dekking je overal hebt, dat geeft je ook inzicht waar en hoeveel je bij zou moeten plaatsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ben(V) schreef op zondag 25 december 2022 @ 15:40:
Afmetingen zeggen niets, het gaat om de demping en die wordt alleen door muren, vloeren, kasten enz gemaakt.
Als je bijvoorbeeld de router in de meterkast hebt staan waar een branddeur voorzit, komt er geen spatje wifi doorheen.

Installeer een wifi analyser app op je telefoon en ga meten hoeveel dekking je overal hebt, dat geeft je ook inzicht waar en hoeveel je bij zou moeten plaatsen.
Dat snap ik zelf ook wel, maar bedankt voor de herinnering.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@ocf81
Een m4 (dual band) gaat wel matig performen als je er zoveel, draadloos, in serie zet. Of zijn ze bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Kun je iets vertellen over hoe het huis eruit ziet (verdiepingen, kamers, soort bouw/bouwjaar), waar de punten nu staan, en waar je onvoldoende dekking hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Het plan dat ik in mijn hoofd had was inderdaad om hier en daar een ethernet draadje weg te stoppen, maar dat plan is zojuist afgeschoten. Mijn ouders willen geen draadjes. Ik dacht dat ze dat nog wel konden accepteren.Ze klagen wel over de wifi, maar nu is wel duidelijk dat ze niet bereid om daarvoor echt dingen anders te doen. Dus ik laat het nu lekker zo. Bedankt voor alle hulp van iedereen die heeft gereageerd!

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 26-12-2022 10:35 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
@ocf81
Flikker anders dit naar binnen
https://www.coolblue.nl/p...-wifi-6e-5-pack-2022.html

Geen idee hoe de performance is met zoveel draadloze hops maar iig geen kabels en daarbij het meest haalbare voor het geld

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 26-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Cuppers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-08-2024
Op aanraden van Ziggo heb ik de Decos bedraad aangesloten om demping door bv muren uit te sluiten
Pagina: 1