Nieuwe MS Office werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Wat ga je met je laptop doen?
Werken. Vooral MS Office met focus op Excel, PowerQuery, PowerPivot, PowerBI en een SQL variant.
Wellicht af en toe wat in AutoCAD 2D of Sketchup web rommelen.

Wat is je budget?
Rond de €1000,- Meer kan ook zolang het een goede prijs/prestatie heeft.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga voor mezelf beginnen en verwacht een deel thuis te werken en een deel bij de wergever, dit zal denk ik 50% vd tijd zijn dus ja, hij wordt meegenomen. Ik zal thuis en daar voornamelijk aan een bureau werken met externe schermen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor merken of modellen.

Eisen/wensen
Eisen:
  • Windows, geen Mac
  • Qwerty
  • Diagonaal tussen 14" tot 16"
  • Min 1080p vertical resolutie
  • Min 16GB RAM
  • Min 512GB SSD (meer = beter)
  • Genoeg rekenkracht voor voorheen genoemde programma's.
  • IPS, OLED, VA, geen TN
  • Zeer sterke voorkeur om laptop met 1 USB kabel aan te kunnen sluiten op monitor ipv via apart docking station
Wensen:
  • Toetsenbordverlichting
  • Webcam
  • Numpad
Zelfgevonden
Ik ben bekend met de PriceWatch.
Dit is wel een erg mooie deal volgens mij. €900 Asus TUF Gaming F15 Intel i7-12650H | 16 GB DDR5 (4800 MHz) (uitbreidbaar tot 32 GB) | RTX 3050 Ti (4 GB GDDR6) | 512 GB SSD (M.2 via PCIe 3.0)

Vragen
Ik weet niet goed waar focus op te leggen.
RAM: 16 vs 32GB?
CPU Intel vs AMD? i5 vs i7 of R5 vs R7?
Apart GPU meerwaarde?

Ter info ik werk nu op een HP Elitebook 850 met i7-8550U met 16GB DDR4-2400 SDRAM met volgens mij Intel UHD Graphics 620.

EDIT: heb de geprobeerd de snelheid van de laptop CPU's te verzamelen gebaseerd op CPU Userbenchmark. Lijkt alsof Intel Gen 11 & 12 sneller lijkt dan Ryzen 5x en 6x? Zie op andere websites dat ze meer aan elkaar gewaagd zijn in bv Cinebench, maar ook daar zitten weer verschillen tussen de cinebench versie R20 vs bv R23)...Nja bomen...bos...vandaar dit topic I guess :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYWWS-aUCqyJQvCZr1bljf-jzYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/060cRmNGH05kIHvYEwXixnwy.jpg?f=user_large

https://www.ultrabookrevi...-vs-intel-core-i7-12700h/
Bottom point, the Ryzen 7 6800H and the entire Ryzen 6000 hardware platform are competitive, well-balanced for demanding loads and daily use on battery, and theoretically more affordable than the Intel specs of 2022. At the same time, though, Intel’s 12th gen i7-12700H and the entire Alder Lake platform is the performance champion of the generation, and are available in a wider range of notebooks.

This pretty much wraps up my take on the AMD Ryzen 7 6800H and Intel Core i7-12700H.

[ Voor 49% gewijzigd door Card Nox op 26-12-2022 01:30 ]

Beste antwoord (via Card Nox op 26-12-2022 12:12)

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 23:21
Ik lijk wel bijna een spammer van Lenovo te worden, maar dit type ik in een ander topic:
Ik heb zelf nu de Lenovo Ideapad 5 Pro Gen7 met de AMD Ryzen 7 6800HS creator edition met 120Hz scherm en deze heeft standaard een full hd webcam erop. Ik heb de OS weggelaten dat scheelde €100 en daarvoor in de plaats de Ryzen 7 genomen ipv 5. Was met Black Friday korting eraf en nog extra persoonlijke korting en 3 jaar garantie €990,- kwijt.

Mijn laptop was alleen wat langer onderweg, had met China te maken en ondertussen had ik een nieuwe samengesteld op Lenovo.com maar nog nét niet besteld. Dat is met de I7-12700H en die kost nu inclusief persoonlijke korting eraf, zonder OS en met 120Hz €1.075,-! Lijkt me een beste deal hoor! Zie de printscreen in de bijlage.

Windows koop je voor €15,- eventueel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KeRoVQ9oUTq7SStw3OUDErveSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5RlcYZ1w32f1C1eoEBJD2PT3.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:48
EDIT: heb de geprobeerd de snelheid van de laptop CPU's te verzamelen gebaseerd op CPU Userbenchmark. Lijkt alsof Intel Gen 11 & 12 sneller lijkt dan Ryzen 5x en 6x? Zie op andere websites dat ze meer aan elkaar gewaagd zijn in bv Cinebench, maar ook daar zitten weer verschillen tussen de cinebench versie R20 vs bv R23)...Nja bomen...bos...vandaar dit topic I guess :)
1. Userbenchmark is niet erg betrouwbaar, ze hebben het niet zo voor AMD (en dat is nog licht uitgedrukt :))
2. Je kan beter per TDP vergelijken, zoals in de tabel hieronder. Bij de hogere wattages, is Intel vaak sneller, bij de lagere juist AMD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_p9J3Sv7paL4xQDakPkjNUfaUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XuGdO0zIfsOC1nPdCyVxBs60.png?f=user_large

3. Dat brengt ons bij wat voor laptop je wil: Wil je een desktop replacement (15 inch en groter, met snelle processor en aparte videokaart) dan zal je vaak beter af zijn met Intel. Houd dan rekening met een zwaardere en minder zuinige laptop (dus kortere werktijd op batterij). Wil je daarentegen een 14 inch thin and light (vaak zonder aparte grafische kaart), dan ben je beter af met AMD (langere werktijd op accu en sneller dan een vergelijkbaar Intel-model).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Alle nieuwe zakelijke laptops hebben wel usb-c waar je een docking op kunt aansluiten.

Je neemt hem vaak mee, ik zou denken aan de zakelijke lijn van hp, Dell of Lenovo. Die zijn wat steviger.

Verder heb je het niet over verwachte levensduur, 1000 euro is niet heel ruim. Is dat overigens ex btw?. Denk ook even na over extra service, moet je hem opsturen en ben je hem weken kwijt, of staat er morgen een monteur bij je op de stoep?

Een losse gpu lijkt me niet nodig voor je werk, ook geen extreme cpu of hoeveelheid memory. 16gb moet genoeg zijn komende jaren, 32gb is wel prettig.

Let ook op dat je een Windows 11 pro installatie krijgt, en dat je je disk kunt encrypten. Ik ken je klantenkring niet, maar er kunnen beveiligingseisen zijn.

Wat is er overigens nu met je huidige hp aan de hand dat deze niet meer voldoet?

Tot slot: voor jezelf beginnen: denk aan een backup strategie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@LievenD, thanks voor je feedback!
1. Goed om te weten.
2. Had gezien dat bij AMD de U lijn meer efficiency is en H meer performance, een zelfde trend zag ik bij Intel. Ik zal het leeuwen deel aan de stroom werken dus dan liever meer performance.
3. Ik zal hem thuis aan een 34" QHD monitor koppelen, op het werk zal het afwisselend zijn maar ga er vanuit dat er altijd een werkplek met beeldschermen ter beschikking zal staan. Ik ga er in beide gevallen niet vanuit dat het mijn enige werkruimte zal zijn. Maw Intel past iets beter bij hetgeen ik het wil gaan gebruiken.

@SVMartin, thanks ook voor je feedback!
  • Ja, USB-c zag ik inderdaad overal op zitten, zal inderdaad wel standaard zijn inmiddels.
  • Stevigheid is wellicht een dingetje, zal daar bij de reviews wat op letten. Ben zelf wel altijd erg voorzichtig met mijn (en andersmans) spullen.
  • Budget kan ook meer zijn, zolang het prijs/prestatie in orde is. De vraag is of ik meer nodig ga hebben. Zo'n Ci7 12650H is al redelijk rap als ik het goed lees.
  • Service is wel een goede, moet ik wel rekening mee houden, daar had ik nog niet aan gedacht. Het is nog helemaal niet zeker dat ik überhaupt een laptop nodig ga hebben, kan best zijn dat de bedrijven een laptop meegeven.
  • Losse GPU leek me inderdaad ook niet nodig en goed om te weten dat 16GB nog afdoende is.
  • W11 Pro heeft de optie tot disk encrypten en 11 Home (of hoe het ook heet) niet? Ook weer goed om te weten. EDIT: Moet ik dan TPM nemen??, of BitLocker of WIP?
  • De huidige laptop is van mijn huidige werkgever, dus die mag ik binnenkort weer inleveren. Hij voldoet opzich nog wel al mag het altijd sneller. Backup is een goeie, dat wil ik ergens live in de cloud gaan doen als het toegestaan is, mijn ervaring met handmatig backuppen is dat je het toch minder vaak doet dan je voorneemt. Al werk ik so far altijd op de netwerk schijven van de bedrijven, dus niets staat op de laptop zelf opgeslagen.
EDIT:

Als ik de filters toepas hebben alle goedkoopste laptops een externe GPU, is daar een reden voor of filter ik wellicht op een rare manier? Filter ik op CPU's zonder ingebouwde GPU?

Als ik W11Pro filter erbij voeg vallen de meeste af, alle laptops lijken langzamere processoren te hebben dan voorheen. Ik kan ook voor een paar euro W11Pro los kopen en installeren toch? Veel laptops hebben een Ci7-1165G7, als ik die vergelijk met een Ci7-12650H is die laatste 50% sneller in statische benchmarks, plus er zit nog een externe GPU in waar die eerste ook nog eens een paar honderd euro duurder is. Kan ik beter 2 laptops kopen, 1 als reserve...

[ Voor 31% gewijzigd door Card Nox op 25-12-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
https://www.microsoft.com...s-11-home-vs-pro-versions

Voor BitLocker heb je tpm 2.0 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Back up in de cloud is prima, denk ook aan je eigen administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:48
Card Nox schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:16:
EDIT:

Als ik de filters toepas hebben alle goedkoopste laptops een externe GPU, is daar een reden voor of filter ik wellicht op een rare manier? Filter ik op CPU's zonder ingebouwde GPU?
Dat komt omdat H-processoren bijna altijd met een aparte grafische kaart worden geleverd (bedoeld om mee te gamen). Probleem is dat je dan betaalt voor de grafische kaart, die je pakweg niet gaat gebruiken. Daarom kan je misschien beter naar een iets lager gepositioneerde processor kijken.
Als ik W11Pro filter erbij voeg vallen de meeste af, alle laptops lijken langzamere processoren te hebben dan voorheen. Ik kan ook voor een paar euro W11Pro los kopen en installeren toch? Veel laptops hebben een Ci7-1165G7, als ik die vergelijk met een Ci7-12650H is die laatste 50% sneller in statische benchmarks, plus er zit nog een externe GPU in waar die eerste ook nog eens een paar honderd euro duurder is. Kan ik beter 2 laptops kopen, 1 als reserve...
Een Core i7-1165G7 is nu net een van de minst goede processoren, eigenlijk de naam i7 niet waardig.
Het probleem met de Intel U-processoren is dat ze vaak niet meer dan 4 P-cores hebben (sommige zelfs maar 2). Ryzen 5 met 6 cores is dan een veel betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Diagonaal tussen 14" & 15.6"
Zeker als je veel Officewerk gaat doen raad ik je toch aan eens te kijken naar de 16 inch versies. Vaak zijn die laptops even groot als een vergelijkbare 15,6 inch maar je toch net dat stukje extra hebt. Daarbij is mijn ervaring op vooral schermgebied dat Lenovo best prettige schermen heeft. Of betergezegd laptops voor een betaalbare prijs waarbij niet te zeer op het scherm is bezuinigd.

En tja, wat ssd en intern geheugen betreft moet je altijd goed op het daadwerkelijke prijsverschil in aanschaf letten. Ook niet onbelangrijk is erop te letten of je het intern geheugen zelf kan uitbreiden wat zeker wel aan te raden is. Een kleinere ssd is vaak wel snel te vervangen door een grotere ssd voor minder geld. Intern geheugen geld wel hetzelfde voor, mits dit natuurlijk zelf uitgebreid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Een Lenovo Thinkpad l14 gen 3 met Ryzen 5, 32gb ram en 500gb ssd, usb dock, 11 pro kom ik incl. Btw op een kleine 1500 euro.

Schermgrootte is ook persoonlijk. Zelf werk ik meestal met een extern scherm en wil daarom geen 15 inch of groter meezeulen. 13 inch vind ik alleen net te klein, ook voor dat ene uurtje op een dag zonder extern scherm. Dus heb ik een 14 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@SVMartin, okay dan koop ik wel een W11 Pro upgrade want anders vallen er al zoveel laptops af, is beetje bizar.

@LievenD, maar betaal je wel daarvoor? Duurdere laptops (tussen 1500 en 2000 euro) hebben die Core i7-1165G7 en die presteren dus beduidend minder dan een 12650H in laptops tussen de 1000 en 1500 euro en die hebben nog een losse GPU. Ik zou verwachten dat een gelijkwaardige 12650H zonder GPU rond de 800 euro uit zou komen, niet 1800. Ben dus verward waarom langzamere CPU's zonder losse GPU meer moeten kosten.

@Roel1966, 16" is ook nog geen probleem. Maar zoals ik schreef zal ik voornamelijk (lees 90%+) op externe beeldschermen werken, vandaar dat ik niet kleiner dan 14" wil want af en toe op kleiner dan 14" lijkt me niet erg fijn.

Gelukkig heeft de Pricewatch een filter mogelijkheid waarmee je kunt filteren op evt uitbreidingsmogelijkheden. Van de andere kant, als ik over een paar jaar toch 32GB wil kan ik me ook voorstellen dat ik wellicht graag een nieuwe CPU wil en dan kan ik net zo goed een laptop upgrade doen.

@SVMartin, kleiner dan 14" zie ik ook niet zitten, wellicht gebruik ik het scherm nog neven eventueel andere schermen. Mbt die Lenovo, waarom zou ik dat nemen als ik een Ryzen 7, 32GB RAM, 1TB SSD kan kopen voor €1200,-, of een Ci7-12650H, 16GB (uitbreidbaar) DDR5, 500GB (uitbreidbaar) en 3050TI voor €1400? Waar zit dat prijs verschil, is dat de een service/garantie iets?

EDIT: Asus Vivobook Pro 15 OLED K6502: Ci7-12650H, 16GB DDR4, 512GB, OLED FHD, RTX3050, W11 Home voor €1350.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 26-12-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Business laptops zijn geschikt voor volle werkweken, zijn steviger, kwalitatief betere componenten hebben langer en betere support, minder bloatware, specifieker te configureren, opties als een grotere accu, vaak poorten als Ethernet en security features die je niet altijd op een consumer laptop ziet. Daar betaal je dus voor en als je een dag niet kunt werken dan heb je een halve laptop alweer misgelopen aan omzet..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Ik lijk wel bijna een spammer van Lenovo te worden, maar dit type ik in een ander topic:
Ik heb zelf nu de Lenovo Ideapad 5 Pro Gen7 met de AMD Ryzen 7 6800HS creator edition met 120Hz scherm en deze heeft standaard een full hd webcam erop. Ik heb de OS weggelaten dat scheelde €100 en daarvoor in de plaats de Ryzen 7 genomen ipv 5. Was met Black Friday korting eraf en nog extra persoonlijke korting en 3 jaar garantie €990,- kwijt.

Mijn laptop was alleen wat langer onderweg, had met China te maken en ondertussen had ik een nieuwe samengesteld op Lenovo.com maar nog nét niet besteld. Dat is met de I7-12700H en die kost nu inclusief persoonlijke korting eraf, zonder OS en met 120Hz €1.075,-! Lijkt me een beste deal hoor! Zie de printscreen in de bijlage.

Windows koop je voor €15,- eventueel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KeRoVQ9oUTq7SStw3OUDErveSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5RlcYZ1w32f1C1eoEBJD2PT3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@SVMartin, ,dat er betere componenten worden gebruikt wist ik niet, thanks.

@onnaj, haha, zolang je goed spamt is er niets aan de hand toch ;). Heb jou reactie inderdaad ook in een ander topic gelezen. Zojuist zelf even samengesteld en is inderdaad een zeer mooie prijs, denk dat dat het wordt want het is BY FAR de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Card Nox schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:14:
@SVMartin, ,dat er betere componenten worden gebruikt wist ik niet, thanks.

@onnaj, haha, zolang je goed spamt is er niets aan de hand toch ;). Heb jou reactie inderdaad ook in een ander topic gelezen. Zojuist zelf even samengesteld en is inderdaad een zeer mooie prijs, denk dat dat het wordt want het is BY FAR de beste prijs.
Niet vergeten om via de chat om extra korting te vragen, dat werkt ook altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@onnaj, niet gedaan (heb er dus een besteld)...over hoeveel hebben we het? Voor een paar tientjes geen zin om alles het proces nog een keer te doorlopen. Thanks voor de headsup in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Card Nox schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:47:
@onnaj, niet gedaan (heb er dus een besteld)...over hoeveel hebben we het? Voor een paar tientjes geen zin om alles het proces nog een keer te doorlopen. Thanks voor de headsup in ieder geval.
Nee in mijn geval scheelde het volgens mij €30 - 40 zoiets

Ik zou het daarvoor denk ik ook niet opnieuw doorlopen hoor ;) Graag gedaan en hopelijk heb je veel plezier met je laptop.

Heb zelf nog niet super veel gedaan met de mijne met de Ryzen 7 6800HS, maar ding bevalt echt super! Heel mooi scherm en echt super snel. De i7 die je besteld hebt is nog een stukje sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@onnaj, ik zojuist verzendbevestiging gekregen, zie dat hij uit China gaat komen. Betekend dit dat ik hier nog deftige invoerrechten over mag betalen? Wat was joue ervaring hier mee? Dat maakt eea beduidend minder interessant namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Nee, je hoeft geen invoerrechten te betalen. Je hebt de laptop niet zelf geïmporteerd, hij wordt enkel vanuit een ander land verstuurd dan waar je hem besteld hebt. Je ziet ook gewoon netjes de Nederlandse btw op de bestelling/factuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@SVMartin, thanks, scheelt toch een slok op de borrel 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onnaj
Card Nox schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:59:
@onnaj, ik zojuist verzendbevestiging gekregen, zie dat hij uit China gaat komen. Betekend dit dat ik hier nog deftige invoerrechten over mag betalen? Wat was joue ervaring hier mee? Dat maakt eea beduidend minder interessant namelijk...
Zoals aangegeven hoef jij echt niets meer te betalen. Bij mij duurde het wel veel langer dan gepland voordat hij hier was. Leek alsof hij in een soort 'loop' beland was in China en ineens kwam ie via Thailand, India en Duitsland mijn kant op.

Laptop zelf bevalt enorm goed trouwens. In het begin heel veel geluid van de fans, maar na installeren van alle drivers hoor je de fans meestal niet. In de bios heb ik volgens mij voor het middelste profiel gekozen qua prestatie en geluid.

Mocht je hem ook zonder besturingssysteem hebben gekocht, dan raad ik je aan via Rufus een opstartmedium te maken.

Zoals je de melding krijgt dat de laptop tijdens de installatie geen verbinding met WiFi of ander netwerk heeft, dan Shift+F10 zodat je in de command prompt komt en dan het volgende typen: OOBE\BYPASSNRO

De laptop start opnieuw op en je kunt dan de verplichte netwerkverbinding omzeilen. Bij de meeste laptops is het niet nodig, maar Windows 11 heeft van de nieuwste modellen niet alle netwerkdrivers standaard ingebakken.

Veel plezier met je laptop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@onnaj, thanks voor de tips! Hopelijk gaat het soepel maar anders laat ik sowieso nog van me horen.

Zal sowieso nog even posten hoe de laptop bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 18:52
Same here.

Omdat er altijd op externe schermen wordt gewerkt ga ik echt niet met een >=15" laptop zeulen.

Ik heb een HP elitebook 840 G7 i7 CPU, M.2 SSD 512GB, 32GB RAM en win 10 pro (omdat vrijwel alle klanten nog op Win 10 zitten).

Laptop is erg rap, licht en voldoet aan al mijn eisen. Vrijwel al mijn werk is in Azure en M365 componenten, dus een i5 zou ook zat zijn. Die paar pivottables in Excel lukt een i5 ook wel.

Lenovo heb ik zakelijk ook ERG goede ervaringen mee, Dell een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
onnaj schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:16:
[...]Mocht je hem ook zonder besturingssysteem hebben gekocht, dan raad ik je aan via Rufus een opstartmedium te maken.

Zoals je de melding krijgt dat de laptop tijdens de installatie geen verbinding met WiFi of ander netwerk heeft, dan Shift+F10 zodat je in de command prompt komt en dan het volgende typen: OOBE\BYPASSNRO

De laptop start opnieuw op en je kunt dan de verplichte netwerkverbinding omzeilen. Bij de meeste laptops is het niet nodig, maar Windows 11 heeft van de nieuwste modellen niet alle netwerkdrivers standaard ingebakken.

Veel plezier met je laptop!
2 dagen geleden ontvangen maar ben ziek dus helaas nog niet aan kunnen werken.
Heb hem inderdaad gekocht zonder Windows. Dus op de Windows site zo'n tool creation appje gedownload en W11Pro gedownload. Inderdaad geen WiFi verbinding tijdens setup en online de Shift + F10 truc gevonden (zag net dat jij hem ook had gepost).

Zit nu in W11 en inderdaad geen network driver geinstalleerd...nog maar even verder eenkloten, wel enigzins onvriendelijke start van een nieuwe systeem.

Alles werkt inmiddels, vind het toetsenbord echter niet fijn typen, zijn veel te sponsig...

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 18-01-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Card Nox schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:30:
[...]

2 dagen geleden ontvangen maar ben ziek dus helaas nog niet aan kunnen werken.
Heb hem inderdaad gekocht zonder Windows. Dus op de Windows site zo'n tool creation appje gedownload en W11Pro gedownload. Inderdaad geen WiFi verbinding tijdens setup en online de Shift + F10 truc gevonden (zag net dat jij hem ook had gepost).

Zit nu in W11 en inderdaad geen network driver geinstalleerd...nog maar even verder eenkloten, wel enigzins onvriendelijke start van een nieuwe systeem.

Alles werkt inmiddels, vind het toetsenbord echter niet fijn typen, zijn veel te sponsig...
Ik had op het werk eenzelfde start met een Intel NUC i5-1240p. In Windows zitten gewoon niet alle nieuwere drivers ingebakken helaas...

Jammer dat je het toetsenbord zo ervaart. Vind het zelf op zich wel prettig eerlijk gezegd
Pagina: 1