Vraag

• cascer1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-01 08:37
ik heb een aantal apps op mijn telefoon die ik gebruik om mijn diabetes te managen. Het is zoals je snapt natuurlijk handig dat deze apps aan blijven staan, ook als ze de hele dag in de achtergrond draaien. Mijn primaire criterium is dus ook dat een telefoon van mijn background apps afblijft. In mijn ervaring vallen zo al best wat merken (zoals Samsung, OnePlus) af.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Een Android telefoon die in de software geen agressieve battery savings features heeft (i.e: geen background apps afsluiten)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefste kom ik niet boven de €750, maar als er een telefoon is welke toch beter is met een iets hogere prijs kan ik ook iets hoger.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Zoals al benoemd vind ik het cruciaal dat de telefoon van mijn background apps afblijft. Als dit betekent dat ik vaker moet opladen kan ik daarmee leven. Het liefste maak ik geen gebruik van third party ROMs

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb nu een Sony Xperia 5 II en vind dit een fijne telefoon. Alleen de vingerafdruksensor laat wat te wensen over. Ik heb de nieuwe Xperia 5 IV overwogen maar de hele korte software ondersteuning vind ik een afknapper.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefste gebruik ik geen third party ROMs maar blijf ik op de stock software, dit is vooral omdat ik dit toch als betrouwbaarder ervaar wat voor een deels medisch apparaat natuurlijk belangrijk is.

Alle reacties

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-02 20:51
Volgens mij kun je bij elke Android telefoon in de instellingen apps uitsluiten van sluimeren

• cascer1
jeroenkb schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:22:
Volgens mij kun je bij elke Android telefoon in de instellingen apps uitsluiten van sluimeren
Ja dat claimen de settings maar mijn ervaring is dat dat toch vaak niet doet wat ze claimen. De apps worden uiteindelijk toch afgesloten of op een soort sluimerstand gezet en voor mij is het echt nodig dat de app iedere vijf minuten iets doet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 21:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je dat soort dingen via de developer mode niet strakker controleren?

Ontopic: als je een nieuwe tel zoekt, zo ik voor zoveel mogelijk stock Android gaan. Heb zelf Motorola / Lenovo en das redelijk stock, maar er zijn ook andere

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-02 22:44
Ik herken je problemen, heb zelf een Samsung en ook met de standaard besparing instellingen uitzetten blijft de telefoon apps in sluimer mode zetten.

Bij elke herstart van mijn telefoon koppel ik deze aan de pc en zet ik "Doze" uit via ADB. Dit is het enige wat echt werkt, maar moet helaas elke herstart van de telefoon opnieuw worden gedaan.

Dit zeg ik even zodat je topic niet de kant opgaat dat het via de instellingen gewoon uit te schakelen is.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 21:57

SambalBij

We're all MAD here

Je zal hem vast al gevonden hebben, maar voor het geval van niet; er is blijkbaar een hele website aan dit probleem gewijd, met ook wat mogelijke suggesties.

https://dontkillmyapp.com/

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:41
Android stroombesparing is gewoon erg streng, net als rechten verwijderen van weinig gebruikte apps.
Probeer eens een iPhone te scoren, eventueel tweedehands, werkt het niet kun je die met relatief weinig verlies wel weer kwijt raken.
iPhone heeft een andere opzet van accu weer en notificatie systeem. Mogelijk werkt dit wel voor jouw noodzakelijke notificaties. Wat je dan verder verliest als Android fan moet je afwegen tegen het voordeel.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:57

Glewellyn

is er ook weer.

Misschien is een Google Pixel iets voor je, dat is Android zoals Android bedoeld is. Ook op de site hierboven staat die als goed aangegeven.

*zucht*

• cascer1
@swhnld bedankt voor de suggeste. Helaas werken mijn diabetes apps niet op iOS en kan ik er zelf ook niet mee dealen 😅

• cascer1
@Glewellyn bedankt voor de suggestie. Ik ben inderdaad ook naar een pixel 7 (pro) aan het kijken.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:09
Wat voor apps zijn dit dan eigenlijk. Ik ken ze zelf wel voor live monitoring via bluetooth/nfc met een permanente module op de huid.
Deze zijn voor ios als android als app.

Ipv kijken naar de sluimerstand.
Waarom niet bv de app(s) om de zoveel tijd laten starten bv Middels apps oid.

GiTS

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-02 15:36
SambalBij schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:32:
Je zal hem vast al gevonden hebben, maar voor het geval van niet; er is blijkbaar een hele website aan dit probleem gewijd, met ook wat mogelijke suggesties.

https://dontkillmyapp.com/
Die site is helaas al tijden behoorlijk gedateerd.

Ook bij de Google Pixels zijn er mensen die klagen dat apps op de achtergrond gesloten worden, dus 100% kun je er niet op vertrouwen. Maar normaal gesproken werkt het tegenwoordig wel redelijk bij de meeste Android telefoons. Zo werkte het een paar maanden geleden bij mij perfect op een Xiaomi (berucht vanwege de aggressive batterijbesparing) en wou het een stuk minder op een Samsung. Om een of andere reden stond de app in kwestie als enige app op de telefoon niet in de lijst voor uitsluiten van sluimerstand op de Samsung...

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
cascer1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:08:
@Glewellyn bedankt voor de suggestie. Ik ben inderdaad ook naar een pixel 7 (pro) aan het kijken.
Ik ben bang dat die ook apps afsluit. Dat doet mijn 6a in ieder geval wel.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
Kun je niet met iets als tasker een automatische actie op de achtergrond laten uitvoeren? Zeg maar elk uur de voor jou belangrijke app openen en gelijk weer naar homescreen gaan. Daarmee blijft hij misschien voldoende ‘actief’ voor die batterijmgt systemen.

• cascer1
reaL_G schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:28:
Wat voor apps zijn dit dan eigenlijk. Ik ken ze zelf wel voor live monitoring via bluetooth/nfc met een permanente module op de huid.
Deze zijn voor ios als android als app.

Ipv kijken naar de sluimerstand.
Waarom niet bv de app(s) om de zoveel tijd laten starten bv Middels apps oid.
Ik gebruik AndroidAPS met xDrip+

Maar ongeacht of er soortgelijke apps zijn op iOS vind ik dat geen prettig OS dus zoek ik liever naar een Android toestel.

• cascer1
Smobbo schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:30:
Kun je niet met iets als tasker een automatische actie op de achtergrond laten uitvoeren? Zeg maar elk uur de voor jou belangrijke app openen en gelijk weer naar homescreen gaan. Daarmee blijft hij misschien voldoende ‘actief’ voor die batterijmgt systemen.
Zou tasker ook niet vanzelf afgesloten worden?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
cascer1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:18:
[...]

Zou tasker ook niet vanzelf afgesloten worden?
Mmm, volgens mij niet. Die app heeft dus door hoe die de boel moet omzeilen…

Ik heb een Android telefoon namelijk in huis liggen voor wat smarthome functies en tasker, maar ook Flic werken gewoon altijd…
Dit is op een Sony compact model (één van de laatste).

• reaL_G
Ik zou sowieso dan voor een pixel gaan.
Minst verborgen settings.
Fabrikanten doen soms rare aanpassingen.
Of terug schakelen in androidversie als het alleen voor monitoren is.

En anders de echte developer contacten voor de compatibiliteit ipv menig gebruiker op fora.
Je mag er vanuit gaan dat de software word getest op een fysiek toestel.

GiTS

• cascer1
Smobbo schreef op maandag 26 december 2022 @ 07:48:
[...]
Dit is op een Sony compact model (één van de laatste).
Sony is een van de fabrikanten die volgens mij ook netjes van background apps afblijft als je ze uitsluit van battery management :)

• cascer1
reaL_G schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:48:
Ik zou sowieso dan voor een pixel gaan.
Minst verborgen settings.
Fabrikanten doen soms rare aanpassingen.
Of terug schakelen in androidversie als het alleen voor monitoren is.

En anders de echte developer contacten voor de compatibiliteit ipv menig gebruiker op fora.
Je mag er vanuit gaan dat de software word getest op een fysiek toestel.
Het lastige van deze software is dat het allemaal niet officieel is. Als we op de medische fabrikanten moeten wachten dan hebben we deze functionaliteit pas over tien jaar..

• reaL_G
cascer1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:21:
[...]

Het lastige van deze software is dat het allemaal niet officieel is. Als we op de medische fabrikanten moeten wachten dan hebben we deze functionaliteit pas over tien jaar..
Daarom zeg ik vraag het de dev op github.
Open source software staat of valt met de inzet van een dev.

Een dev heeft ook geen enkele verantwoordelijkheid tov de gebruiker.
Dat is heel wat anders voor een medische fabrikant.

GiTS

• cascer1
reaL_G schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:35:
[...]

Daarom zeg ik vraag het de dev op github.
Open source software staat of valt met de inzet van een dev.

Een dev heeft ook geen enkele verantwoordelijkheid tov de gebruiker.
Dat is heel wat anders voor een medische fabrikant.
De dev heeft al best veel gedaan om de service running te houden zoals een permanente melding enzo, maar uiteindelijk is het helaas zo dat sommige telefoonfabrikanten een hoog nummer bij batterijleven belangrijker vinden dan dat apps blijven werken.

Uiteindelijk gebruik ik dan liever een telefoon waar ik me geen zorgen hoef te maken of mijn apps het wel blijven doen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 13:20

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wellicht dat je al een andere telefoon hebt, maar ik gebruik zelf een Galaxy S22 icm AndroidAPS en Dexcom G6, in het verleden ook xDrip+.
Met de juiste instellingen nooit problemen gehad, je moet inderdaad wel op een paar plekken aangeven dat je telefoon niet zomaar apps mag sluiten of sluimeren, maar dan is je keuze vrijheid waarschijnlijk weer een stuk groter.
Kanttekening is wel dat een dag vaak wel te lang duurt voor de accu ;)

Signature

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee