Ik kan wel wat tips gebruiken om de toch wel ongewone installatie bij mijn ouders verder af te stellen.
Vrijstaand woonhuis met redelijke isolatie waarbij op dit moment als volgt wordt verwarmd:
- woonkamer(122m3): 3 radiatoren + convector put wordt verwarmd (9,2kW 90/70/20)
- keuken(22m3): 1 radiator en vloerverwarming (1,4kW 90/70/20 + vv ?kW)
- badkamer (25m3): 1 radiator en vloerverwarming (1,4kW 90/70/20)
- studeerkamer (20m3): enkel vloerverwarming. ( ?kW )
Verbruik in december is (schrikt niet) rond de 20 tot 30M3 gas per dag om 21C te houden!
Het eerste wat ik vreemd vind is dat er 60C naar zowel de radiatoren als naar de vloerverwarming gaat.(zie foto) Moet hier niet een temperatuur regelaar tussen om de vv naar 35 graden te brengen?
De installatie is altijd al zo geweest (20 jaar) en de vloeren waren altijd erg comfortabel warm.
:strip_exif()/f/image/L0FKzYItGR3uojjIP5sM68cv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu alle radiatoren waterzijdig met voetventielen aan het afgeregeld.(kom met moeite uit rond de dT van 15)
Hoe moet ik de vloerverwarming in de keuken en studeerkamer afstellen? De zwarte draaikranen links op de afbeelding van de vloerverwarming dichtdraaien totdat hier ook een dT van 15-20 graden uit komt?
Kan ik ook nog wat doen met die groene vv pomp ?
Alle andere tips zijn welkom
ATAG e325ec HR ketel.
CV tmax = 60C
CV max vermogen: 82%
CV aanvoer gemeten is 67C en retour 59 graden.
Acties tot nu toe uitgevoerd:
radiator fans besteld voor radiatoren+convectorput woonkamer. (moeten nog gemonteerd worden)
vloerverwarming garage en hal helemaal dicht gedraaid.
buizen die nu nog op foto te zien zijn, zijn geïsoleerd.
radiator folie aangebracht op alle radiatoren.
Vrijstaand woonhuis met redelijke isolatie waarbij op dit moment als volgt wordt verwarmd:
- woonkamer(122m3): 3 radiatoren + convector put wordt verwarmd (9,2kW 90/70/20)
- keuken(22m3): 1 radiator en vloerverwarming (1,4kW 90/70/20 + vv ?kW)
- badkamer (25m3): 1 radiator en vloerverwarming (1,4kW 90/70/20)
- studeerkamer (20m3): enkel vloerverwarming. ( ?kW )
Verbruik in december is (schrikt niet) rond de 20 tot 30M3 gas per dag om 21C te houden!
Het eerste wat ik vreemd vind is dat er 60C naar zowel de radiatoren als naar de vloerverwarming gaat.(zie foto) Moet hier niet een temperatuur regelaar tussen om de vv naar 35 graden te brengen?
De installatie is altijd al zo geweest (20 jaar) en de vloeren waren altijd erg comfortabel warm.
:strip_exif()/f/image/L0FKzYItGR3uojjIP5sM68cv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu alle radiatoren waterzijdig met voetventielen aan het afgeregeld.(kom met moeite uit rond de dT van 15)
Hoe moet ik de vloerverwarming in de keuken en studeerkamer afstellen? De zwarte draaikranen links op de afbeelding van de vloerverwarming dichtdraaien totdat hier ook een dT van 15-20 graden uit komt?
Kan ik ook nog wat doen met die groene vv pomp ?
Alle andere tips zijn welkom
ATAG e325ec HR ketel.
CV tmax = 60C
CV max vermogen: 82%
CV aanvoer gemeten is 67C en retour 59 graden.
Acties tot nu toe uitgevoerd:
radiator fans besteld voor radiatoren+convectorput woonkamer. (moeten nog gemonteerd worden)
vloerverwarming garage en hal helemaal dicht gedraaid.

buizen die nu nog op foto te zien zijn, zijn geïsoleerd.
radiator folie aangebracht op alle radiatoren.
[ Voor 5% gewijzigd door Chris987 op 24-12-2022 14:46 ]