[Vodafone] Bedenktijd sim only mobiele abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1650234

Topicstarter
Goedendag medetweakers,

Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag welke ik niet kan terug vinden op het forum / het internet.

Op het moment dat je een nieuwe abonnement besteld heb je een wettelijke bedenktijd van 14-dagen. Er wordt bij vodafone gesproken in de algemene voorwaarden dat als je het product ontvangt de 14-dagen in gaan.

Hoe zit het eigenlijk op het moment dat je een sim only besteld en deze pas drie maanden later in gaat?

Situatie:
- Sim only besteld
- 2 werkdagen later op de deurmat
- Abonnement gaat pas over twee maanden in (ivm nummerbehoud).

Praktisch gezien maak je pas 2 a 3 maanden later gebruik van de diensten. Dan pas kun je toch ervaren of alles naar wens is?

Heb je nou wel of geen recht om het alsnog op te zeggen?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
In principe niet, je hebt 2 weken bedenktijd in geval je impulsief wat gekocht hebt.
Niet om het op je gemak uit te proberen. Daarvoor kun je een prepaid kaart bestellen en kijken hoe de dekking is.

Maar, vraag het vooral ook aan Vodafone zelf, misschien wijken ze af van de wettelijke regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:49
swhnld schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:25:
.....Daarvoor kun je een prepaid kaart bestellen en kijken hoe de dekking is....
Jaren geleden deed ik dat bij T-Mobile, eerst een prepaid kaart voordat ik besloot over te stappen.
Bij afsluiten abonnement in de winkel kreeg ik €10 contant retour van de prepaid kaart die ik mocht houden en opgebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:25:
In principe niet, je hebt 2 weken bedenktijd in geval je impulsief wat gekocht hebt.
Niet om het op je gemak uit te proberen. Daarvoor kun je een prepaid kaart bestellen en kijken hoe de dekking is.
Precies, het is 14 dagen bedenktijd, niet 14 dagen testtijd.
(Hetzelfde geldt voor alles dat je online of aan de deur koopt. Anders zou je kleding ook 13 dagen mogen dragen, wassen en dan terugsturen. Of een dj set voor een feestje erna retourneren).