Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:43
We hebben een Jaga convector van 200x14cm. Deze is voorzien van ventilatie/DBE en Heatbooster (van @Bazz0847).

Ik begrijp dat het gebruikelijk is om bij water-zijdig inregelen ervoor te zorgen dat er 20*C verschil is tussen in en uitgaand water.

Echter is dit voor deze Jaga tussen de 0.5C en max 12C, mét ventilatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zX_IggqP1aG7p_tmO2uFIUsNPes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YjIAiTbpepLR5h2ePWTib6Ey.jpg?f=user_large

Ik heb dus de indruk dat het debiet te hoog staat?

Is er een manier om het optimale debiet van deze Jaga te berekenen?

[ Voor 43% gewijzigd door flipjevandejam op 24-12-2022 19:39 ]

Beste antwoord (via flipjevandejam op 27-01-2023 11:07)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die 20 graden geldt bij een bepaalde aanvoertemperatuur, in de buurt van >70 graden. Zeker niet bij een aanvoertemp van 36 graden. In de regel kan je stellen dat je uitgaande temp 0,8 moet zijn van je ingaande temp. Dus bij 36 in zou je ongeveer 29 uit verwachten. Jij zit op 25,5. Dat lijkt me dus heel netjes.
Echter... dit zou bij Jaga's wellicht anders kunnen zijn dan bij conventionele radiatoren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die 20 graden geldt bij een bepaalde aanvoertemperatuur, in de buurt van >70 graden. Zeker niet bij een aanvoertemp van 36 graden. In de regel kan je stellen dat je uitgaande temp 0,8 moet zijn van je ingaande temp. Dus bij 36 in zou je ongeveer 29 uit verwachten. Jij zit op 25,5. Dat lijkt me dus heel netjes.
Echter... dit zou bij Jaga's wellicht anders kunnen zijn dan bij conventionele radiatoren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:43
Thanks, wow 70 aanvoer op de radiator is echt hoog. Dank voor die rekenfactor.

Ja ik ben zoekende naar de Jaga kennis hierin.