Ik heb een vloerverwarmingsverdeler in ons nieuwe huis die er zo te zien al heel wat jaren in zit. Het gaat om ongeveer 30m2 verdeeld over 2 zones. We zitten nu op een warmtepomp. De aanvoertemperatuur is veel lager dan voorheen. De vloerverwarming wordt niet altijd warm. Ik begrijp dit systeem ook niet goed genoeg om het te kunnen inregelen. De WP geeft momenteel 36 graden. Bij de verdeler meet ik 30 graden. Dan komt met DT 2 graden minder weer terug. Volgens mij staat dan de flow te snel.
Het zou me helpen als iemand kan aangeven hoe ik in deze setup het volgende kan begrijpen:
1. Ontluchten (is dat de wartel bovenop?)
2. Pompsnelheid (ik hoor geen verschil in stand 1,2,3. Is de pomp defect? Of is dit altijd zo)
3. De 2 zones apart flow regelen. Er zit een soort schroefdraad in de moer. Kan je daar iets mee?
4. De aanvoertemperatuur regelen (de thermostaatknop is 1 tm 10. De aanvoer temp van de warmtepomp is max 45 graden bij -10). Welke stand is aan te raden?
5. Ik heb een temperatuurschakelaar erop gezet. Maar de pomp zelf heeft ook een verbinding met het oranje kastje. Is dat ook een temperatuurschakelaar? Zo ja, hoe zou je die temp kunnen instellen?
Verder vraag ik me ook af of het zin heeft hierin te investeren:
1. Een nieuwe pomp
2. Een hele nieuwe verdeler.
Hartelijk dank voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/iBC5yNzlkP3OT7eaJNfINNld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2p8NNT10DwFqYweF0BP1XBYr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1tapnWgT8vElrtoJpZrlXr2d.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou me helpen als iemand kan aangeven hoe ik in deze setup het volgende kan begrijpen:
1. Ontluchten (is dat de wartel bovenop?)
2. Pompsnelheid (ik hoor geen verschil in stand 1,2,3. Is de pomp defect? Of is dit altijd zo)
3. De 2 zones apart flow regelen. Er zit een soort schroefdraad in de moer. Kan je daar iets mee?
4. De aanvoertemperatuur regelen (de thermostaatknop is 1 tm 10. De aanvoer temp van de warmtepomp is max 45 graden bij -10). Welke stand is aan te raden?
5. Ik heb een temperatuurschakelaar erop gezet. Maar de pomp zelf heeft ook een verbinding met het oranje kastje. Is dat ook een temperatuurschakelaar? Zo ja, hoe zou je die temp kunnen instellen?
Verder vraag ik me ook af of het zin heeft hierin te investeren:
1. Een nieuwe pomp
2. Een hele nieuwe verdeler.
Hartelijk dank voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/iBC5yNzlkP3OT7eaJNfINNld.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2p8NNT10DwFqYweF0BP1XBYr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1tapnWgT8vElrtoJpZrlXr2d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a70CIy2EKbOU46UDIIGd4gth.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door maartenvdv737 op 24-12-2022 14:05 ]
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....