Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Of de double-post-check zou kunnen controleren of het binnen hetzelfde topic gebeurt en zo niet, het wel toelaten.
The devil is in the details.
Welke usecase is er voor het posten van precies hetzelfde in verschillende topics?
Ik zie vooral dat het met deze mf makkelijker gaat worden voor spammers om hun zooi in alle topics te gooien…
Ik zie vooral dat het met deze mf makkelijker gaat worden voor spammers om hun zooi in alle topics te gooien…
[Voor 41% gewijzigd door nachtnet op 24-12-2022 13:22]
Welke usecase? Spam!
Oh, wacht...

Oh, wacht...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat lijkt me ook een goede oplossing!Hahn schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:16:
Of de double-post-check zou kunnen controleren of het binnen hetzelfde topic gebeurt en zo niet, het wel toelaten.
Wanner komt ik dit tegen? Wanneer ik op meerdere plekken de zelfde mededeling moet doen.
Voor spammers is denk ik een knopje of check genoeg. Want het is relatief makkelijk om de benodigde variatie in je post te stoppen als je een scriptje maakt voor spammen om deze check te omzeilen.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Crossposten (in meerdere topics hetzelfde plaatsen) is zeker niet de bedoeling, dus dat verklaart wel waarom je daar een melding van krijgt.
Wise enough to play the fool
Als je een hele goede reden hebt kunnen we het vinkje wel voor je aanzetten, maar deze blokkade is er niet voor niets. Normaal willen we niet dat je dezelfde mededeling herhaalt in meerdere topics, dat is over het algemeen alleen leuk voor spammers.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Er zijn in niet-algemeen-toegankelijke delen van Tweakers (zoals de Huiskamer) wel topics die een zekere overlap hebben met elkaar, of met topics in andere forumdelen. Ik heb bijvoorbeeld weleens nagenoeg identieke berichten geplaatst in 'Show je auto' (Huiskamer, niet publiek toegankelijk) en in het Grote Toyota-topic (Mobiliteit, wel publiek toegankelijk). Op datzelfde bericht krijg je door het verschil in publiek heel andere reacties en dat kan best leuk zijn.nachtnet schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:19:
Welke usecase is er voor het posten van precies hetzelfde in verschillende topics?
En dan zijn er nog wel meer forums waar niet iedereen in kan (Abonneeforum, Area 51). Dus die situaties kunnen zich heus weleens voordoen maar de usecase is heel erg smal.
Het is ook prima op te lossen door de berichten op kleine details aan te passen. Dat is net zo effectief en vraagt geen tussenkomst van een modje of een programmeur.
Normaal doublepost ik elke 2 maanden om de nieuwe abonneloterij aan te kondigen (in het aankondingstopic en in vorige topic om deze te sluiten). Meestal staat in de tweede wat extra tekst, maar nu deed ik dat niet. Vandaar dat ik hier tegen aan liep.
Dat vinkje zou dan ook een prima oplossing zijn.
Dat vinkje zou dan ook een prima oplossing zijn.
Pagina: 1