Toon posts:

[FR - GoT] toch wel dubbelposten

Pagina: 1
Acties:

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 21:08
Nogal een niche edge-case, maar toch een feature request.

Als je twee keer het achter elkaar het zelfde post krijg je dit:

code:
1
(interne identificatie: topic::new_message::double_post)

Nu wil ik soms wel twee keer (in verschillende topics) het zelfde posten. Nu los ik dat op door wat onzin toe te voegen aan de post.

Graag zou ik een knopje met "toch wel doen!" willen.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
Of de double-post-check zou kunnen controleren of het binnen hetzelfde topic gebeurt en zo niet, het wel toelaten.

The devil is in the details.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
Welke usecase is er voor het posten van precies hetzelfde in verschillende topics?

Ik zie vooral dat het met deze mf makkelijker gaat worden voor spammers om hun zooi in alle topics te gooien…

[Voor 41% gewijzigd door nachtnet op 24-12-2022 13:22]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welke usecase? Spam! :Y)

Oh, wacht... :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Electrowolf
Hahn schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:16:
Of de double-post-check zou kunnen controleren of het binnen hetzelfde topic gebeurt en zo niet, het wel toelaten.
Dat lijkt me ook een goede oplossing!

Wanner komt ik dit tegen? Wanneer ik op meerdere plekken de zelfde mededeling moet doen.

Voor spammers is denk ik een knopje of check genoeg. Want het is relatief makkelijk om de benodigde variatie in je post te stoppen als je een scriptje maakt voor spammen om deze check te omzeilen.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Crossposten (in meerdere topics hetzelfde plaatsen) is zeker niet de bedoeling, dus dat verklaart wel waarom je daar een melding van krijgt.

Wise enough to play the fool

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 23:49

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie

Als je een hele goede reden hebt kunnen we het vinkje wel voor je aanzetten, maar deze blokkade is er niet voor niets. Normaal willen we niet dat je dezelfde mededeling herhaalt in meerdere topics, dat is over het algemeen alleen leuk voor spammers.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47
nachtnet schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:19:
Welke usecase is er voor het posten van precies hetzelfde in verschillende topics?
Er zijn in niet-algemeen-toegankelijke delen van Tweakers (zoals de Huiskamer) wel topics die een zekere overlap hebben met elkaar, of met topics in andere forumdelen. Ik heb bijvoorbeeld weleens nagenoeg identieke berichten geplaatst in 'Show je auto' (Huiskamer, niet publiek toegankelijk) en in het Grote Toyota-topic (Mobiliteit, wel publiek toegankelijk). Op datzelfde bericht krijg je door het verschil in publiek heel andere reacties en dat kan best leuk zijn.

En dan zijn er nog wel meer forums waar niet iedereen in kan (Abonneeforum, Area 51). Dus die situaties kunnen zich heus weleens voordoen maar de usecase is heel erg smal.

Het is ook prima op te lossen door de berichten op kleine details aan te passen. Dat is net zo effectief en vraagt geen tussenkomst van een modje of een programmeur.

• Electrowolf
Normaal doublepost ik elke 2 maanden om de nieuwe abonneloterij aan te kondigen (in het aankondingstopic en in vorige topic om deze te sluiten). Meestal staat in de tweede wat extra tekst, maar nu deed ik dat niet. Vandaar dat ik hier tegen aan liep.

Dat vinkje zou dan ook een prima oplossing zijn.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee