• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
Ik heb een eigen bedrijf op een andere locatie dan mijn woonadres. Echter staat mijn zakelijke auto vaak thuis. Deze auto wil ik graag thuis voor de veilheid achter een poort kunnen parkeren. Nu vraag ik mij af of ik deze toegangspoort op het bedrijf kan laten zetten?

Ik weet dat ik deze vraag het beste bij de boekhouder kan leggen maar dus is er na de jaarwisseling pas weer.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:15
Ik denk dat dit in dezelfde categorie valt als: thuis vergaderen aan een hele dure keukentafel. Denk niet dat dit belastingtechnisch mag.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De vraag voor het "op de zaak zetten" zou je moreel gezien met een heel simpele wedervraag kunnen beantwoorden: "is dit direct noodzakelijk voor mijn bedrijf om omzet te genereren?".

Zo nee: privé.

De werkelijkheid ligt íets genuanceerder, maar deze vuistregel voorkomt een hoop gedoe bij een eventuele inspectie.

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10
Sowieso hoe ga je aantonen dat je een toegangspoort naar de tuin van je huis voornamelijk zakelijk gebruikt..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
Verkoop het huis aan het bedrijf en zet daarna het hek neer. Vervolgens wel de huurprijs aan jezelf verhogen omdat je iets toegevoegd hebt. ;)

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:20
Nee, het is een aanpassing aan je huis en dus privé. Autokosten mag je weer wel aftrekken maar een toegangspoort voor je huis is niet gerelateerd aan die ene zakelijke auto.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

Lordy79

Fundamentalist

Nee dat kan niet. Wel kun je een deel van de kosten via de werkkostenregeling aan jezelf verstrekken.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
Sunri5e schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:53:
Ik heb een eigen bedrijf op een andere locatie dan mijn woonadres. Echter staat mijn zakelijke auto vaak thuis. Deze auto wil ik graag thuis voor de veilheid achter een poort kunnen parkeren. Nu vraag ik mij af of ik deze toegangspoort op het bedrijf kan laten zetten?

Ik weet dat ik deze vraag het beste bij de boekhouder kan leggen maar dus is er na de jaarwisseling pas weer.
*knip*

[Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2022 08:10. Reden: Hinten op fraude is niet de bedoeling]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
*knip*

[Voor 103% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2022 08:10. Reden: Graag rapporteren, niet reageren]

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
Napo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:51:
[...]

Fraude is geen pad dat je al te licht wil bewandelen. Risico kan wellicht laag zijn maar de gevolgen bijzonder groot.

Het spijtige is dat het in de samenleving oogluikend toegestaan wordt.
*knip* we gaan fraude op geen enkele manier goedpraten, ook niet met allerlei whataboutism

[Voor 31% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2022 08:09]

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:44

Je kan de poort best op je bedrijf laten zetten, maar dan heb je er thuis niks aan ;)

Maar zonder grappen,
Het "probleem" is vooral dat de poort niet enkel voor het beveiligen van het voertuig dient, maar voor het afschermen van een stuk prive grond, waar toevallig jou zakelijkeauto wel eens staat.

Ik weet niet of je het nu over eens bedrijfsbus hebt vol met gereedschap, of een personenauto die alleen zakelijk is omdat je hem op het bedrijf hebt gekocht/geleased.
En wat je er aan wilt beveiligen.

Een extra alarm/startonderbreker of extra sloten op het voertuig zou je dan weer wel als autokosten kunnen beschouwen.

Ben je bang voor diefstal uit het voertuig, is het beste advies toch echt dat je beter kunt zorgen dat er zo min mogelijk is om weg te halen, hoewel ik begrijp dat dat met een bedrijfswagen vol gereedschap niet te doen is.
Of de auto op de zaak veilig wegzetten en met het fietsje naar huis.

Je vraag klinkt mij nu dus eigenlijk meer als "ik wil thuis een nieuwe poort, kan ik een excuus verzinnen om hem zakelijk aan te kopen?" ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 14:16

igmar

ISO20022

Ik het kort : Nee. Er is geen enkele noodzaak toe dat dit een zakelijke uitgave is. Je gaat ook prive door die poort heen, niet alleen zakelijk.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
jadjong schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:01:
Verkoop het huis aan het bedrijf en zet daarna het hek neer. Vervolgens wel de huurprijs aan jezelf verhogen omdat je iets toegevoegd hebt. ;)
Dat is dus best link, want als je dan ooit wil stoppen met het bedrijf dan mag je over de in de tussentijd gegenereerde overwaarde belasting gaan betalen. Dit moet je dus alleen doen als de waarde van de woning daalt of gelijk blijft. Poets jij de glazen bol even op?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
Tehh schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:36:
[...]

Dat is dus best link, want als je dan ooit wil stoppen met het bedrijf dan mag je over de in de tussentijd gegenereerde overwaarde belasting gaan betalen. Dit moet je dus alleen doen als de waarde van de woning daalt of gelijk blijft. Poets jij de glazen bol even op?
Ik ging er stiekem een beetje van uit dat iemand die dit soort constructies ambieert het ook in verschillende BV's en/of stichtingen stopt. ;) Niet dat de fietsenwinkel failliet gaat en je ook gelijk je huis uit moet. :P

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

NL situatie? Dekt de poort alleen de oprit voor de auto af of de gehele toegang tot het erf? Als het alleen de oprit is die alleen door de auto wordt gebruikt, zou het nog wel eens kunnen. Ik zie het dan gelijk als aan de elektrische lader voor de elektrische zakelijke auto....

Maar ik ben geen belasting adviseur nog heb ik een oprit......

[Voor 10% gewijzigd door jeanj op 29-12-2022 15:00]

Everything is better with Bluetooth

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het aantal reacties hier al voldoende aangeven, maar je beantwoord je vraag eigenlijk hier zelf al:
Topic gaat daarom ook dicht.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee