Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In welke ruimte kan ik het beste L/L pomp plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 13:40
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan hier een Lucht/lucht pomp te plaatsen(airco) voor verwarmen.
Nu twijfel ik over de ideale locatie voor de unit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aFECDYTNEgQvvqlyaMElb1Uk3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BvsTT8XclG2EBYA82X4vPL1Y.png?f=fotoalbum_large

De rechterwoning is ons huis, hier zou ik de airco in de woonkamer kunnen hangen of in de eetkamer.
Geel gemarkeerd is de (mogelijke) positie van de aircounit)

Plaatsing in de woonkamer lijkt mij qua regeling en temperatuur makkelijk,
nadeel zal zijn dat wij daar dan ook de ''hinder'' van de airco hebben.
(geluid, in het zicht bij binnenkomst woning,tocht)

Indien ik hem in de woonkamer ophang heb ik iets meer leidinglengte.
zou de lucht zich hier goed genoeg verspreiden om de woonkamer mee te verwarmen?

Ik hoor graag advies over de ideale positie voor de airco.

[ Voor 3% gewijzigd door gearardihno op 24-12-2022 08:06 ]

• basfromasd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 22:25
Voor verwarmen is de beste plaats een (laag geplaatste) vloermodel binnenunit aan een gevel. Dat heeft meer met voorkomen van koude tocht te maken. Wat zicht betreft: dat zul je zelf moeten beoordelen.

Heat Geek certified

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 13:40
basfromasd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:01:
Voor verwarmen is de beste plaats een (laag geplaatste) vloermodel binnenunit aan een gevel. Dat heeft meer met voorkomen van koude tocht te maken. Wat zicht betreft: dat zul je zelf moeten beoordelen.
Bedankt voor de reactie, In dit geval gaat het om een wandmodel.
wij gaan voor de daikin style , deze voert de warme luchtstroom recht naar beneneden.

Wat ik mij afvroeg, is als de unit in de eetkamer hangt hij de warmte wel goed kan verspreiden naar de rest van
de ruimte.