Toon posts:

Foscam VD1 en "binnenpost"

Pagina: 1
Acties:

• PadrePedro
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 31-01 07:25
Hallo,

Ik heb een Foscam VD1 slimme deurbel. Deze ondersteunt ONVIF, opslag richting FTP-server (en met deze 2 opslag op NAS), Android app, desktopapplicatie voor Windows, enz.

Ondanks de mogelijkheden op PC/laptop en smartphone/tablet is het nog steeds nuttig om een soort "binnenpost" te hebben: iets dat op een voorspelbare plaats (doch ev. draagbaar) kan staan/hangen en zeer snel en makkelijk met de deurbel samenwerkt. Dus niet iets waar je, na het horen van de gong (chime), eerst nog zelf een applicatie moet starten en dus tijd mee verliest. Net zoals bij een klassieke videofoon dus.
Van mij mag die "binnenpost" gerust iets zijn dat ook voor andere zaken kan dienen. Daarom dacht ik aan een Google Nest Hub.

Mijn vraag is nu: is dit hiervoor geschikt? Ik heb zelf (nog) geen ervaring met een smart display en weet dus niet goed wat ik hierop mag verwachten voor wat ik beoog. Kan ik hierop de Android smartphone app van Foscam gebruiken? Gaat die display mooi reageren zonder dat ik eerst moet scrollen en de app moet zoeken?
Zijn er betere/interessantere oplossingen?

Een speciale vraag in het bijzonder is natuurlijk hoe snel dit systeem reageert. Een echte binnenpost is "direct" verbonden met de deurbel (bedraad of draadloos). Apps op smartphone, tablet, enz. kunnen wat delay hebben af en toe; zo heb ik zelf al eens met vertraging een notificatie op m'n Android smartphone gehad. Ook is dit systeem afhankelijk van netwerkconnectie: die is er normaal thuis wel, maar ja, je kent dat, af en toe durft er al eens iets haperen... (Ik heb wel het geluk dat ik de VD1 én fysisch via UTP-kabel aansluit én ook WiFi ingesteld is).