Toon posts:

Hulp bij installatie nieuwe (game)pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Green82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 23:04
Goedenavond allen,

Ik ben enorm aan het worstelen met het aan de praat krijgen van mijn pc.
Na er 2 volledige avonden aan te hebben besteed gooi ik zo langzamerhand de handdoek in de ring haha.
Ik wilde de overstap naar Windows 11 maken maar de hardware was niet compatible met Windows 11 (7de generatie Intel i5), dus besloot meteen de pc een upgrade te geven met nieuwe hardware.
Ik heb alleen de 'oude' WD Blue m2 ssd met Windows 10 installatie over gezet en de gpu (5700XT).
Windows lijkt niet meer op te willen starten, krijg telkens een blue screen met allerhande foutmeldingen. Een nieuwe installatie dmv een usb stick wilt ook niet lukken.
Heeft iemand suggesties voor een redelijke professional in de omgeving van Amersfoort die tegen een redelijke vergoeding met mij mee kan kijken?

Dank alvast voor het meedenken!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:07
Welk merk en type onderdelen gaat het naast de videokaart en ssd om? Ik neem aan dat je weet wat je gekocht hebt en welke onderdelen van het oude systeem af komen. Bij voorkeur in een lijstje gegoten met Handleiding Pricewatch

• Green82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 23:04
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400F Boxed€ 130,71€ 130,71
1MoederbordenGigabyte Z590I Aorus Ultra€ 181,98€ 181,98
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenIn Win A1 Plus Wit€ 212,13€ 212,13
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB RT CMN16GX4M2Z3200C16€ 76,86€ 76,86
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 84,-€ 84,-
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (TLC) 250GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 764,68

Ter info: mijn oude moederbord was een Asus ROG Strix H270i gecombineerd met G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4 2400 MHz.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

Al eens geboot met driver signature enforcement uitgezet?

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:12
Geeft hij na de herinstallatie van Windows ook Blue screens? Zo ja, zou je dan of foto's kunnen posten van deze Blue screens of de meldingen in de post kunnen vermelden?

Uit mijn ervaring komen blue screens heel vaak door het RAM dus iets anders wat je nog kunt proberen is om beide stickjes RAM individueel te testen in verschillende sloten op het moederbord om eventueel defecte stickjes RAM / defecte RAM sloten uit te sluiten.

Daarnaast kun je ook proberen om alleen de schijf aan te sluiten waarmee je probeert te booten en kijken of dit ook een verschil maakt.

Graag hoor ik je bevindingen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:07
Dat Corsair Z3200C16 RAM is geoptimaliseerd voor AMD Ryzen en mogelijk niet compatibel met Intel. Test eens met het RAM uit je oude pc.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee