Vraag

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:14
Ik heb net mijn RX580 weggedaan en een 6700XT gekocht. Echt fantastisch, speel al mijn racegames op ultrawide 1440 met minimaal 120 tot over de 165FPS.

Wat me alleen aan die GPU opvalt is dat de temperatuur schommelt in idle en licht kantoorwerk tussen de 50 en 60 graden. En de fans draaien dus ook regelmatig rond de 800Rpm. Gelukkig hoor ik ze dan nog niet. Maar die RX580 was altijd rond de 40/43 graden en de fans stonden altijd uit. Terwijl ie wel meer stroom gebruikt.

Is dit normaal gedrag voor een 6700XT of kan ik nog ergens naar kijken/checken?

EDit:
Heb net wat geraced met ASC en uitdraai gemaakt. Dat ziet er volgens mij wel weer goed uit. Weet alleen niet wat hotspot is, die is wel hoog met bijna 99.

[Voor 33% gewijzigd door MrMarcie op 24-12-2022 20:25. Reden: foto toegevoegd]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Alle reacties

• Siem24
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01 21:16
Hey,

De hotspot op deze kaarten mag tot 110 graden voordat het te warm is, dus je zit op zich prima.
Wel is het verschil tussen je hotspot en de kaart vrij hoog (20 graden). Dit kan betekenen dat je kaart niet de beste koeling heeft. Koelpasta/ koelpads vervangen doet soms wonderen.

De Idle temps van 50 zijn tegenwoordig ook vrij normaal. Ik laat zelf met MSI afterburner mijn fans altijd een beetje aan staan, hierdoor is mijn kaart in idle mooi 30-40 graden zonder dat ik er iets van hoor.

Al met al, niks om je zorgen over te maken, maar er zijn mogelijkheden om er iets aan te doen.

Groetjes,

Siem

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:10
undervolten helpt ook om de hotspot temp te verlagen

Kijk maar op het internet rond bij die gpu's worden wel vaker ronmd de 100c hotspot temp

Check ook de koeling van de case,welke case heb je bv en heb je een foto van de binnenkant?

• MrMarcie
freaky35 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:22:
undervolten helpt ook om de hotspot temp te verlagen

Kijk maar op het internet rond bij die gpu's worden wel vaker ronmd de 100c hotspot temp

Check ook de koeling van de case,welke case heb je bv en heb je een foto van de binnenkant?
Mijn case/koeling zijn prima. Daar zit issue niet. Zit echt in die kaart. En die case/koeling zijn gelijk aan de oude situatie.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• MrMarcie
Siem24 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:02:
Hey,

De hotspot op deze kaarten mag tot 110 graden voordat het te warm is, dus je zit op zich prima.
Wel is het verschil tussen je hotspot en de kaart vrij hoog (20 graden). Dit kan betekenen dat je kaart niet de beste koeling heeft. Koelpasta/ koelpads vervangen doet soms wonderen.

De Idle temps van 50 zijn tegenwoordig ook vrij normaal. Ik laat zelf met MSI afterburner mijn fans altijd een beetje aan staan, hierdoor is mijn kaart in idle mooi 30-40 graden zonder dat ik er iets van hoor.

Al met al, niks om je zorgen over te maken, maar er zijn mogelijkheden om er iets aan te doen.

Groetjes,

Siem
Dank je, duidelijk.
Aan mijn GPU zelf zitten klussen zie ik niet zo zitten. Als het verder geen issue is en hij gewoon 5 jaar zonder issues meegaat vind ik het prima. Die MSI Afterburner tip is leuk, maar ik game in Windows. Maar werk in Linux. Dus ik zal dan iets in Fedora moeten zoeken om die fans zachtjes aan te zetten.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

99 graden voor hotspot is wel wat hoog, maar de rest is normaal. RDNA1/2/3 GPU's worden erg warm en dat kan gewoon. :)

De vraag is alleen waardoor het komt. Heb je een vrijwel geheel gesloten behuizing? Zo ja dan gebeurd dit. Heb je juist een vrij open behuizing dan vermoed ik dat er dit exemplaar net iets minder goed contact heeft tussen GPU en koelblok. Het is verder niet kritiek maar wel wat hoog. Meestal is het een paar graden lager voor de hoogste hotspot temperatuur. Delta tussen de normale en de hotspot is vaak ook 15C en dat klopt wel. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee