Na een lange tijd niks gedaan te hebben met flight simulator wil ik een nieuwe desktop gaan bouwen voor de nieuwe flight simulator. Ik ben geen hardcore gamer maar het zou fijn zijn als deze computer een jaar of 5/6 mee kan gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc is vooral bedoeld voor flight simulator 2020 gecombineerd met wat add-ons zoals de pmdg 737 en de fbw a320. Het spel moet kunnen draaien op 1080p ultra of 1440p medium. Naast flight simulator zou ik ook gewoon andere games met deze performance willen draaien. Andere dingen zoals video editing en streamen ga ik niet doen. Uiteraard ga ik het systeem zelf bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet voor mij rond de 1100 euro liggen. Eventueel iets duurder mocht dit grote prestatiewinsten opleveren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een compleet nieuwe desktop. Dus ik neem geen componenten mee. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder. Wel twijfel ik nog over het aantal fans dat ik er bij moet bestellen. Er worden 2 fans bijgeleverd en ik wil er zelf 3 bij bestellen. Ook vraag ik mij af of de stock CPU koeler niet voldoende is. De keuze voor de cpu, gpu, ram en moederbord heb ik gebaseerd op deze video YouTube: Build the Best PC for Flight Simulator 2020! CPUs, RAM and GPUs test...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is mijn eerste pc dus ik heb geen voorkeuren voor een merk. Als het maar kwalitatief goede onderdelen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet hele specifieke wensen. Wel hoop ik dat dit systeem qua performance wel een jaartje of 5/6 mee kan gaan zonder te upgraden.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik denk dat ik al een goede selectie aan componenten voor mijn beoogde doel heb. Graag zou ik jullie mening hier over willen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc is vooral bedoeld voor flight simulator 2020 gecombineerd met wat add-ons zoals de pmdg 737 en de fbw a320. Het spel moet kunnen draaien op 1080p ultra of 1440p medium. Naast flight simulator zou ik ook gewoon andere games met deze performance willen draaien. Andere dingen zoals video editing en streamen ga ik niet doen. Uiteraard ga ik het systeem zelf bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet voor mij rond de 1100 euro liggen. Eventueel iets duurder mocht dit grote prestatiewinsten opleveren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat om een compleet nieuwe desktop. Dus ik neem geen componenten mee. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder. Wel twijfel ik nog over het aantal fans dat ik er bij moet bestellen. Er worden 2 fans bijgeleverd en ik wil er zelf 3 bij bestellen. Ook vraag ik mij af of de stock CPU koeler niet voldoende is. De keuze voor de cpu, gpu, ram en moederbord heb ik gebaseerd op deze video YouTube: Build the Best PC for Flight Simulator 2020! CPUs, RAM and GPUs test...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is mijn eerste pc dus ik heb geen voorkeuren voor een merk. Als het maar kwalitatief goede onderdelen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet hele specifieke wensen. Wel hoop ik dat dit systeem qua performance wel een jaartje of 5/6 mee kan gaan zonder te upgraden.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik denk dat ik al een goede selectie aan componenten voor mijn beoogde doel heb. Graag zou ik jullie mening hier over willen hebben.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS Elite | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti WINDFORCE OC 8G | € 454,90 | € 454,90 |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 205 Zwart | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
3 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-1200, 120mm | € 13,85 | € 41,55 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 60,90 | € 60,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,- | € 84,- |
Totaal | € 1.103,79 |