Vroeger...
, toen was er een telefoongids, die je omkeerbaar kunt doorzoeken, met een progje genaamd foongrep.. Toen kwam de grote boze KPN, en die veranderde elke keer het formaat van de data-bestanden op de CDFoonGids. Maar onze foongrep wist dat iedere keer weer te kraken. KPN besloot toen een boze brief te sturen, en foongrepje hield netjes op te bestaan.
Tot op heden ken ik geen alternatief, behalve de (verouderde) Phone_BOT
Tot op heden ken ik geen alternatief, behalve de (verouderde) Phone_BOT
|_____vakje______|
Verwijderd
De icq protocollen zijn redelijk gedocumenteerd, cdfoon is met foonrip vrij handig uit te lezen (ook de nieuwe) en in een databaseje te proppen, ff stukje code maken die die troep aan elkaar lijmt... *klaar*?
ik vermoed licq (oid) icm. een scriptingding en foongrep oid
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik weet wel zeker dat het met licq gedaan is
(Als ik met licq bij 'm kijk, staat er dat het een licq client is)...
Voordeel van licq is dat je je binnenkomende berichten kunt doorsturen naar een programmatje. Verder kun je door text in het licq_fifo bestandje te schrijven ook allemaal commando's uitvoeren.
Veel progwerk komt er dus niet aan te pas
Voordeel van licq is dat je je binnenkomende berichten kunt doorsturen naar een programmatje. Verder kun je door text in het licq_fifo bestandje te schrijven ook allemaal commando's uitvoeren.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
na de maak-een-cool-icon rage wordt het tijd voor een maak-een-cool-icqding rage!Op donderdag 30 augustus 2001 11:30 schreef Janoz het volgende:
Ik weet wel zeker dat het met licq gedaan is(Als ik met licq bij 'm kijk, staat er dat het een licq client is)...
ik ben nu bezig met een icq bot, verrassend makkelijk!
ik maak hem even af, test hem en zal dan een kleine tut posten hier (linux-only)
ik maak hem even af, test hem en zal dan een kleine tut posten hier (linux-only)
Wat voor 'n ding wordt het chem? Wat gaat ie doen?!
|_____vakje______|
Euh, let's not!Op donderdag 30 augustus 2001 11:32 schreef chem het volgende:
[..]
na de maak-een-cool-icon rage wordt het tijd voor een maak-een-cool-icqding rage!
nou als begin wordt dit een bot waar je een adres of postcode geeft en je de gegevens terugkrijgt die erbij horenOp donderdag 30 augustus 2001 19:47 schreef CyberSnooP het volgende:
Wat voor 'n ding wordt het chem? Wat gaat ie doen?!
hier een kleine tip van de sluier:
configure/make/install licq;
configure/make/install licq/plug-ins/console
configure/make/install licq/plug-ins/auto-reply
pico .licq/licq_autorepl.conf => /usr/bin/perl /home/ikke/form.pl
en dat was het wel... alles draait nu (pokke perl hehehe ) maar het postcodescript wil niet meewerken...
zeurpietOp donderdag 30 augustus 2001 20:15 schreef Hans het volgende:
[..]
Euh, let's not!
maar hij draait! je kan al postcodes opgeven en je krijgt netjes antwoord. alleen is de 'input' nog een beetje abstract dus daar moet ik aan de parelzijde wat aan klussen...
<h2>ICQ bot tutorial</h2>
installeer licq
download licq van http://www.licq.com/
geef een "tar xzvf licq-1.0.3.tar.gz"
dan 'cd licq-1.0.3/;
doe ./configure, make, make install
je hebt nu licq geinstalleerd maar je kan er weinig mee. Je hebt nog een interface nodig. Zelf koos ik voor de meegeleverde console versie.
installeer console plugin
cd 'plugins/console/'
weer: ./configure, make, make install
als het goed is staat er in /usr/local/lib/licq/ nu 2 files; licq_console.so en .la
je kan nu licq opstarten maar we gaan een bot maken; we moeten de auto-reply plugin installeren:
installeer auto-reply plugin
cd '../auto-reply/'
weer 2 files extra in /usr/local/lib/licq/
registreer een UIN voor je bot
doe dit via je 'echte' icq want ik had problemen met halve registraties etc.
start licq
geef 'licq -p console' en licq start op met de console-plugin.
kies voor een reeds bestaand account, geef de data en je bent klaar.
met /help kan je evt. help krijgen. Je kan ook meteen /exit geven.
Of speel even met /message en /view !
instellen auto-reply plugin
je moet de licq_autoreply.conf file verplaatsen naar je .licq/ map. Vaak staat die in /home/user/ .
De licq_autoreply.conf file vind je in licq-1.0.3/plugins/auto-reply/
Hierna kun je die file editten; de 'cat' optie zoals aangegeven in die file is een mooie test.
start licq met auto-reply
start licq nu zo op: 'licq -f -o /home/user/licq.out -p autoreply -- -e -l online' waarbij user je eigen naam is.
Die levert je een licq op de achtergrond op, alle output gaat naar licq.out en de auto-reply plugin start op met status:online
test je auto-reply
Stuur een bericht. Als ales klopt krijg je nu een bericht terug! (mits je de cat-instellingen hebt uitgevoerd)
verder gaan
Zelf heb ik als Program in de conf-file '/usr/bin/perl /home/michiel/form.pl' ingevuld die met de STDIN aan de slag gaat. Wijzig dit zoals je het nodig hebt.
succes!!!
installeer licq
download licq van http://www.licq.com/
geef een "tar xzvf licq-1.0.3.tar.gz"
dan 'cd licq-1.0.3/;
doe ./configure, make, make install
je hebt nu licq geinstalleerd maar je kan er weinig mee. Je hebt nog een interface nodig. Zelf koos ik voor de meegeleverde console versie.
installeer console plugin
cd 'plugins/console/'
als het goed is staat er in /usr/local/lib/licq/ nu 2 files; licq_console.so en .la
je kan nu licq opstarten maar we gaan een bot maken; we moeten de auto-reply plugin installeren:
installeer auto-reply plugin
cd '../auto-reply/'
weer 2 files extra in /usr/local/lib/licq/
registreer een UIN voor je bot
doe dit via je 'echte' icq want ik had problemen met halve registraties etc.
start licq
geef 'licq -p console' en licq start op met de console-plugin.
kies voor een reeds bestaand account, geef de data en je bent klaar.
met /help kan je evt. help krijgen. Je kan ook meteen /exit geven.
Of speel even met /message en /view !
instellen auto-reply plugin
je moet de licq_autoreply.conf file verplaatsen naar je .licq/ map. Vaak staat die in /home/user/ .
De licq_autoreply.conf file vind je in licq-1.0.3/plugins/auto-reply/
Hierna kun je die file editten; de 'cat' optie zoals aangegeven in die file is een mooie test.
start licq met auto-reply
start licq nu zo op: 'licq -f -o /home/user/licq.out -p autoreply -- -e -l online' waarbij user je eigen naam is.
Die levert je een licq op de achtergrond op, alle output gaat naar licq.out en de auto-reply plugin start op met status:online
test je auto-reply
Stuur een bericht. Als ales klopt krijg je nu een bericht terug! (mits je de cat-instellingen hebt uitgevoerd)
verder gaan
Zelf heb ik als Program in de conf-file '/usr/bin/perl /home/michiel/form.pl' ingevuld die met de STDIN aan de slag gaat. Wijzig dit zoals je het nodig hebt.
succes!!!
[lichtelijk offtopic]
licq ruleert sowieso
Kun je allemaal vars in je n/a message zetten (Zoals nick of naam van degene die het opvraagt. Kreeg ik bijna ruzie met mijn vriendin omdat ze 'Nee ingrid, ik ben nu ff bezig' als N/A message kreeg
[/lichtelijk offtopic]
licq ruleert sowieso
Kun je allemaal vars in je n/a message zetten (Zoals nick of naam van degene die het opvraagt. Kreeg ik bijna ruzie met mijn vriendin omdat ze 'Nee ingrid, ik ben nu ff bezig' als N/A message kreeg
[/lichtelijk offtopic]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Pagina: 1