Beste Tweaker,
Ik heb sinds vandaag een PC gebouwd, nu kwam ik erachter dat er constant een hoge piep vanaf komt. Met een A4'tje heb ik een conus gevouwen om erachter te komen waar dit geluid van af kwam(gelukkig niet de GPU). Blijkt dat het hoge toontje van de voeding/PSU komt. Dit geluid is ook constant ongeacht wat ik doe op de pc/gamen/webbrowsen/enz.
Ik vraag me nu dus af of dit een gevalletje fabrieksfout is en onder de garantie valt of wellicht is het mogelijk om het probleem zelf op te lossen? Het stoort me iig enorm.
Hieronder de build, de PSU zou dit makkelijk aan moeten kunnen qua vermogen. Dus geloof niet dat het hier aan ligt..
Ik heb sinds vandaag een PC gebouwd, nu kwam ik erachter dat er constant een hoge piep vanaf komt. Met een A4'tje heb ik een conus gevouwen om erachter te komen waar dit geluid van af kwam(gelukkig niet de GPU). Blijkt dat het hoge toontje van de voeding/PSU komt. Dit geluid is ook constant ongeacht wat ik doe op de pc/gamen/webbrowsen/enz.
Ik vraag me nu dus af of dit een gevalletje fabrieksfout is en onder de garantie valt of wellicht is het mogelijk om het probleem zelf op te lossen? Het stoort me iig enorm.
Hieronder de build, de PSU zou dit makkelijk aan moeten kunnen qua vermogen. Dus geloof niet dat het hier aan ligt..
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-E WIFI | € 166,61 | € 166,61 |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce RTX 3070 XC3 Ultra Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Mini Wit | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Monitoren | ASUS TUF Gaming VG27AQ Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 89,- | € 89,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold -V2 White Edition | € 101,75 | € 101,75 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
Totaal | € 1.100,06 |