• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 20:26
Beste tweakers,

Een vriend van mij heeft de onderstaande PoE switch gekocht met het idee om de UniFi access points (2x) te kunnen voeden via PoE.
uitvoering: TP-Link TL-SG1016PE

Daarbij heeft hij de volgende access points gekocht
uitvoering: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Wanneer de access points via de bijgeleverde PoE adapters aangesloten worden, werken ze prima. Het voeden van de access points lijkt niet te werken, want geen van de lampjes gaan branden.

Via het TP-Link forum kwam ik een topic tegen waarin stond uitgelegd dat er een andere 'PoE Class' geselecteerd kon worden om het vermogen van de PoE poort aan te passen. Nu weet ik niet zeker of de switch zelf om zou moeten schakelen naar de juiste 'Class', maar ook dit leek geen verschil te maken.

Uit het topic (2e reply van 'Tony') maakte ik op dat de PoE poort ingesteld moest worden op 'Class 3', aangezien de UniFi AP AC LR met 802.3af werkt
Class 1 = 4w
Class 2 = 7w
Class 3 = 15.4w (802.3af)
Class 4 = 30w (802.3at)
https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/255126

Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een D-Link switch. Die staat standaard op auto. Waarschijnlijk heeft de switch van jouw vriend ook die instelling. Lijkt me geen reden om daar vanaf te hoeven wijken.

Wel opletten: niet altijd is poe beschikbaar op alle poorten van de switch. Even de handleiding checken.

Zelf had ik last van spontaan rebooten van de AP's. Dat is opgelost door de laatste firmware te installeren. Dit was op advies van D-Link support. Heeft jouw vriend de laatste firmware al in gebruik?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:36
Inderdaad, slechts 8 van de 16 poorten zijn PoE+ !
(dat is hier op m'n TL-SG1008PE ook, slechts 4 PoE poorten, niet alle 8 !)

Nog geen enkel issue gehad hier, heb 2 Unifi AP-AC-Pro's hangen op 2 zo'n TP-LINK switches, rock solid.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik heb een AC LR gevoed met vergelijkbare switches (SG105PE en SG108PE) zonder iets aan te hoeven passen. PoE werkt met een handshake (actief) dus als er niets gebeurt dan lijkt het me dat je de volgende mogelijkheden hebt:

- de switch kan de stroom niet leveren die het AP vraagt
- de kabel te weinig aders heeft voor PoE ( een kabel met 2 paren zoals CAT5 (niet 5e) werkt niet altijd goed.
- de kabel is defect
- je sluit het AP aan op een niet-PoE+ capabele poort. Alleen poorten 1 t/m 8 kunnen PoE.

I reject your reality and substitute my own

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als het de eerste generatie AC LR is, slikken ze alleen 24v passive. Dat levert die switch niet, dus daarom gaan ze niet aan.

Zie: https://community.ui.com/...e2-464b-bfab-32e1b31b270d

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 20:26
Bedankt voor alle reacties. De gebruikte poort op de switch was wel een PoE poort, dus dat was helaas niet het probleem. De bijgeleverde PoE adapter was inderdaad een 24v variant, dus dat zal het probleem zijn geweest.

Dat wordt even verder zoeken naar de juiste variant van de Ubiquiti.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee