Beste tweakers,
Een vriend van mij heeft de onderstaande PoE switch gekocht met het idee om de UniFi access points (2x) te kunnen voeden via PoE.
uitvoering: TP-Link TL-SG1016PE
Daarbij heeft hij de volgende access points gekocht
uitvoering: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
Wanneer de access points via de bijgeleverde PoE adapters aangesloten worden, werken ze prima. Het voeden van de access points lijkt niet te werken, want geen van de lampjes gaan branden.
Via het TP-Link forum kwam ik een topic tegen waarin stond uitgelegd dat er een andere 'PoE Class' geselecteerd kon worden om het vermogen van de PoE poort aan te passen. Nu weet ik niet zeker of de switch zelf om zou moeten schakelen naar de juiste 'Class', maar ook dit leek geen verschil te maken.
Uit het topic (2e reply van 'Tony') maakte ik op dat de PoE poort ingesteld moest worden op 'Class 3', aangezien de UniFi AP AC LR met 802.3af werkt
Class 1 = 4w
Class 2 = 7w
Class 3 = 15.4w (802.3af)
Class 4 = 30w (802.3at)
https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/255126
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
Een vriend van mij heeft de onderstaande PoE switch gekocht met het idee om de UniFi access points (2x) te kunnen voeden via PoE.
uitvoering: TP-Link TL-SG1016PE
Daarbij heeft hij de volgende access points gekocht
uitvoering: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
Wanneer de access points via de bijgeleverde PoE adapters aangesloten worden, werken ze prima. Het voeden van de access points lijkt niet te werken, want geen van de lampjes gaan branden.
Via het TP-Link forum kwam ik een topic tegen waarin stond uitgelegd dat er een andere 'PoE Class' geselecteerd kon worden om het vermogen van de PoE poort aan te passen. Nu weet ik niet zeker of de switch zelf om zou moeten schakelen naar de juiste 'Class', maar ook dit leek geen verschil te maken.
Uit het topic (2e reply van 'Tony') maakte ik op dat de PoE poort ingesteld moest worden op 'Class 3', aangezien de UniFi AP AC LR met 802.3af werkt
Class 1 = 4w
Class 2 = 7w
Class 3 = 15.4w (802.3af)
Class 4 = 30w (802.3at)
https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/255126
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650