Toon posts:

Eindejaarsbonus (in vrije ruimte Werkkostenregeling)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Yannis82
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-01 00:23
Goedendag,

Mijn werkgever heeft me een eindejaarsbonus via de vrije ruimte van de Werkkostenregeling gegeven. De vrije ruimte is in 2022 1,7% van het fiscale loon (tot en met €400.000) maar de uitgekeerde bonus is groter dan deze vrije ruimte.

Ik ben een leek, maar kan ik nu als werknemer de Belastingdienst ‘achter me aan krijgen’? Kan (een deel van) de bonus nog als extra brutoloon aangemerkt worden? Misschien zelfs boetes voor mij als werknemer en/of iets anders? Of komt dat allemaal op het bord van de werkgever? Hoe werkt dit?

Dank alvast voor jullie reactie! Yannis

Alle reacties

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:35
De WKR is iets voor de werkgever en niet jou.

Enige conclusie wat je kan verbinden is dat je een van de laagverdieners bent in de organisatie… :X (of dat ze het echt fout doen..)

[Voor 60% gewijzigd door xminator op 23-12-2022 18:47]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:24
De vrije ruimte wordt bepaald obv de loonsom van alle werknemers gezamenlijk en niet per individu. Dus het kan best zijn dat het op jou loonstrook niveau meer dan 1.7% is.

Daarnaast is de werkgever verantwoordelijk voor de WKR en eventuele naheffing

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Uiteindelijk staat dit op je jaaropgave en kan het een paar kanten op vallen, er gebeurd niets, of je hebt iets meer bruto verdiend. En normaal gesproken houdt je werkgever die belasting al in. Dus lekker van genieten, tenzij je net op de drempel van de toeslagen zit. Dan moet je even verder kijken.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

Lordy79

Fundamentalist