Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wordt mijn thuisserver. Daar draai ik bergen containers op en ja, daar heb ik veel geheugen voor nodig (don't ask). De server draait CentOS 9 Stream
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast (Antec P101 silent) en voeding (Seasonic Focus 550W) gaan mee van mijn huidige systeem evenals 4 harde schijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor dit systeem heb ik de volgende componenten bedacht:
Je ziet hier twee kits geheugen staan. Daar twijfel ik dus nog tussen. Ik heb momenteel veel Kingston ValueRam en heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Het Patriot geheugen lijkt ietsje sneller en is ietsje goedkoper bij de winkel waar ik de spullen wil bestellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen ervaring met Patriot geheugen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet uiteraard allemaal passen en werken
Ga je overklokken?
Ik ga zeker niet overklokken. Eerder onderklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze setup. Gaat dit geheugen werken op dit moederbord met deze processor (QVL geheugen is te duur en daardoor geen optie)? Gaat het Patriot geheugen passen met deze koeler. Dat soort info ben ik naar op zoek
Dit systeem wordt mijn thuisserver. Daar draai ik bergen containers op en ja, daar heb ik veel geheugen voor nodig (don't ask). De server draait CentOS 9 Stream
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast (Antec P101 silent) en voeding (Seasonic Focus 550W) gaan mee van mijn huidige systeem evenals 4 harde schijven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor dit systeem heb ik de volgende componenten bedacht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS | € 146,- | € 146,- |
1 | Processorkoeling | Alpenföhn Ben Nevis | € 25,35 | € 25,35 |
4 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR32N22D8/32 | € 93,33 | € 373,32 |
2 | Geheugen intern | Patriot Memory Viper Steel PVS464G360C8K | € 192,46 | € 384,92 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,- | € 84,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.212,59 |
Je ziet hier twee kits geheugen staan. Daar twijfel ik dus nog tussen. Ik heb momenteel veel Kingston ValueRam en heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Het Patriot geheugen lijkt ietsje sneller en is ietsje goedkoper bij de winkel waar ik de spullen wil bestellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen ervaring met Patriot geheugen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet uiteraard allemaal passen en werken
Ga je overklokken?
Ik ga zeker niet overklokken. Eerder onderklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze setup. Gaat dit geheugen werken op dit moederbord met deze processor (QVL geheugen is te duur en daardoor geen optie)? Gaat het Patriot geheugen passen met deze koeler. Dat soort info ben ik naar op zoek