Toon posts:

Intercom aanpassen met aan/uit schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Major Oof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 06:11
Ik heb vanuit mijn woningbouw een standaard intercom unit van Urmet, model Arco. Nou zit er in het systeem een bug waardoor als je 2-3x snel achter elkaar op een willekeurige bel drukt, die van mij alsnog af gaat. Daarbij heb ik ook last van nachtelijk belletje trekken door zuiplappen die uit de cafés komen. Het geluid helemaal uitzetten zorgt nog steeds niet voor rust, want het scherm springt dus nog steeds aan. Ik heb hierover contact gehad met mijn woningbouw maar de monteurs konden niks vinden in het systeem en willen er ook verder niks aan doen. ''Hang er maar iets voor'' krijg ik als antwoord.

Ik heb de intercom unit van de muur gehaald en word gepresenteerd met het volgende:

Ik ben zelf niet zo thuis in datakabels maar ik vroeg mij dus af of ik vóór L1 een schakelaar kon maken zodat ik alleen mijn intercom helemaal kan uit of aanzetten. Als ik geen bezorgers of bezoek verwacht hoeft dat ding ook niet aan te staan.

~ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ~

Beste antwoord (via Major Oof op 23-12-2022 16:39)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 16:20
Major Oof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:02:
Ik heb vanuit mijn woningbouw een standaard intercom unit van Urmet, model Arco. Nou zit er in het systeem een bug waardoor als je 2-3x snel achter elkaar op een willekeurige bel drukt, die van mij alsnog af gaat. Daarbij heb ik ook last van nachtelijk belletje trekken door zuiplappen die uit de cafés komen. Het geluid helemaal uitzetten zorgt nog steeds niet voor rust, want het scherm springt dus nog steeds aan. Ik heb hierover contact gehad met mijn woningbouw maar de monteurs konden niks vinden in het systeem en willen er ook verder niks aan doen. ''Hang er maar iets voor'' krijg ik als antwoord.

Ik heb de intercom unit van de muur gehaald en word gepresenteerd met het volgende:
[Afbeelding]

Ik ben zelf niet zo thuis in datakabels maar ik vroeg mij dus af of ik vóór L1 een schakelaar kon maken zodat ik alleen mijn intercom helemaal kan uit of aanzetten. Als ik geen bezorgers of bezoek verwacht hoeft dat ding ook niet aan te staan.
Als je een specifiek type weet, is er vast wel een handleiding te vinden welke draad waarvoor dient.
Anders zou ik gewoon L1 losdraaien en kijken of de intercom dan uit is, zoja, zet er een schakelaar tussen, zonee, probeer L2 en/of andere draden.

https://urmet.com.pl/MANUALS/BIBUS_EN.pdf

[Voor 6% gewijzigd door Ora et Labora op 23-12-2022 16:13]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 16:20
Major Oof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:02:

[Afbeelding]

Als je een specifiek type weet, is er vast wel een handleiding te vinden welke draad waarvoor dient.
Anders zou ik gewoon L1 losdraaien en kijken of de intercom dan uit is, zoja, zet er een schakelaar tussen, zonee, probeer L2 en/of andere draden.

https://urmet.com.pl/MANUALS/BIBUS_EN.pdf

[Voor 6% gewijzigd door Ora et Labora op 23-12-2022 16:13]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Major Oof
Ik heb even gauw getest. Ik heb L1 losgekoppeld en heb de intercom opgenomen met de telefoon terwijl ik naar onder ging om aan te bellen. Het bellenbord geeft een zachte ''bleep'' dat die een signaal heeft verstuurd, maar geen heeft terug gekregen, en mijn intercom gaat niet aan. Heb nog even gauw een paar andere bellen geprobeerd maar die deden het gewoon.

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:36
Major Oof schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:41:
Ik heb even gauw getest. Ik heb L1 losgekoppeld en heb de intercom opgenomen met de telefoon terwijl ik naar onder ging om aan te bellen. Het bellenbord geeft een zachte ''bleep'' dat die een signaal heeft verstuurd, maar geen heeft terug gekregen, en mijn intercom gaat niet aan. Heb nog even gauw een paar andere bellen geprobeerd maar die deden het gewoon.
Let wel op, als de dubbele draden, zowel blauw als rood waarschijnlijk doorgelust zijn naar het toestel van je bovenburen. Als je die onderbreekt hebben ook zij geen intercom meer. Zorg er voor dat die per kleur wel verbonden blijven.

• Major Oof
Joost075 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:05:
[...]

Let wel op, als de dubbele draden, zowel blauw als rood waarschijnlijk doorgelust zijn naar het toestel van je bovenburen. Als je die onderbreekt hebben ook zij geen intercom meer. Zorg er voor dat die per kleur wel verbonden blijven.
Ik ga nog uitgebreid testen voordat ik ook maar iets permanent ga maken. Ik heb sinds deze week nieuwe buren dus het is nog even te vroeg om te vragen of ik aan hun apparatuur mag sleutelen :P

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
@Major Oof kan je niet alleen het speakertje achter een schakelaar zetten ? of is hij weer niet zo lux/ouderwets ?

• Major Oof
miciel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:07:
@Major Oof kan je niet alleen het speakertje achter een schakelaar zetten ? of is hij weer niet zo lux/ouderwets ?
Zou ik inderdaad kunnen doen, maar dan gaat het scherm nog steeds aan, en dat maakt zo'n zacht klik geluid waar de hond van getriggerd word. Ik heb in de unit zelf gekeken maar daar zit een complete transformator voor, of iets dergelijks, waar ik niet aan wil gaan sleutelen.
De unit zelf heeft 3 volume standen
Keihard, heel hard, en uit. Dit gebouw is van 2012 en dan zetten ze er zo'n primitieve intercom in... Ergens moest dus op bespaard worden. Zwart wit beeld :9
Ik kan natuurlijk altijd zelf een nieuwe intercom aanschaffen en die ophangen, maar dat kost wel weer wat.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee