Cellen tellen die bepaalde waarde hebben mutiple sheets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetynl69
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-01-2023
Hallo

Ik heb een Excel sheet waar in een trainingsprogramma staat voor 20 dagen ten behoeve van nieuwe medewerkers zodat zij zelfstandig bepaalde opdrachten kunnen uitvoeren en hun voorgang bij kunnen houden.

ik wil het volgende

een bepaalde waarde (die op 1ste sheet staat) zoeken in alle 20 sheets in kolom C als deze gevonden is deze tellen maar alleen als in Kolom A op dezelfde regel als de gevonden waarde een bepaalde waarde (2) staat. en deze totaal aantal getelde cellen die hieraan voldoen weergeven naast de waarde op sheet 1

Gr John

[ Voor 69% gewijzigd door Tweetynl69 op 24-12-2022 07:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het is niet helemaal duidelijk waar je tegenaan loopt, zo'n hele lap tekst en geneste formules helpen daarbij niet...

Maar ik vermoed dat je een N/A niet goed kan afvangen in je formule. Dat zou je kunnen oplossen met de functie ISNA.

Wellicht gecombineerd met de Excel-eigenschap dat je kan rekenen met booleans; FALSE is 0 en TRUE is 1. Dit werkt bijvoorbeeld gewoon in Excel:
code:
1
=(42=42)*3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweetynl69
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-01-2023
Djordjo schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:29:
Het is niet helemaal duidelijk waar je tegenaan loopt, zo'n hele lap tekst en geneste formules helpen daarbij niet...

Maar ik vermoed dat je een N/A niet goed kan afvangen in je formule. Dat zou je kunnen oplossen met de functie ISNA.

Wellicht gecombineerd met de Excel-eigenschap dat je kan rekenen met booleans; FALSE is 0 en TRUE is 1. Dit werkt bijvoorbeeld gewoon in Excel:
code:
1
=(42=42)*3
Beste Djordjo,

Bedankt voor je reactie, ik waardeer zeer de moeite '
Maar helaas is dit niet wat ik bedoelde, dus heb mijn originele tekst aangepast en korter gemaakt. Hoop dat het nu duidelijker is

Gr JOhn

[ Voor 7% gewijzigd door Tweetynl69 op 24-12-2022 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:03
Al lang geen excel meer aangeraakt, maar je kan als de cellen op al je sheets op dezelfde plaats staan, gewoon aanroepen in een functie.

code:
1
=COUNT(Sheet2:Sheet10!$C1)

Met een beetje logica kom je vast wel tot de juiste IF erbij

Zie ook dit artikel over 3D reference.
https://support.microsoft...48-4aa0-8063-65d38d03370f

[ Voor 9% gewijzigd door JPM85 op 24-12-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
1.Moet er in kolom C gezocht worden vanaf Blad2 of vanaf Blad1 ?
2. Kan in kolom C van die 20 bladen de gezochte waarde meer dan 1 keer voorkomen?
3. Je hebt het over het 'tellen van het aantal cellen'; bedoel je daarmee dat niet de inhoud van de cellen moet opgeteld worden, maar dat alleen gekeken moet worden naar het aantal bladen waarin in kolom C de gezochte waarde staat en op dezelfde rij in kolom A het getal 2 staat ?
4. Naar wát moet er gezocht worden: gehele getallen of andere getallen ?

[ Voor 56% gewijzigd door dix-neuf op 24-12-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

3D referenties werken niet bijconditionele formules als sunif(s), countif(s) etc. Je kunt daar omheen werken met een methode zoals beschreven op https://www.exceltip.com/...d-reference-in-excel.html.

In dit geval zou ik er voor kiezen om op het eerste tabblad in 20 kolommen een overzicht te maken van de resultaten per tabblad en aan het eind van de regel een totaal te vermelden. Geeft waarschijnlijk ook veel meer inzicht dan enkel de totaaltelling én je ziet veel beter wat je doet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1