Scammer bij webwinkel hergebruikt tracking codes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teakwer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik vond bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een mooie aanbieding. Eigenlijk iets te mooi. Maar beperkt tot 1 per bestelling, dus gewoon besteld. Liep een beetje uit de hand, want zo zag ik nog meer mooie speeltjes bij diezelfde store. Allemaal net iets te goedkoop en dus te mooi om waar te zijn. Maar ja, Webwinkel heeft een prima dispute resolutie voor als het niet aan komt, dus risico 0. Totaal 30 tech dingetjes besteld in 14 zendingen. Toen zag ik pas de weinig hoopgevende shopreviews. Strekking is dat het gewoon oplichting is. Maar goed, eerst maar afwachten.

Shop is ondertussen verdwenen van Webwinkel .

Inmiddels een tijd verstreken en niets ontvangen. Dus op Webwinkel de dispute resolutie gebruikt. Wat denk je? Afgewezen want pakket zou bezorgt zijn.....

Onderzoekje gedaan:
- De gewone post-nl track en trace kennen de trackingnummers niet
- De PostNL medewerker op het gebruikelijke afhaalpunt kan ze ook niet vinden, ook niet in de computer
- PostNL International Track Trace geeft wel een status. Vreemd volgens de medewerker want dan zij die ook moeten zien. Deze track trace geeft aan dat alle pakketjes vorige week vrijdag bezorgt zouden zijn.... agenda gechecked, ik was de hele dag aanwezig. Dus bezorgt is het niet.

Deze int. track trace laat vreemde dingen zien. Namelijk alle bezorgtijdstippen vorige week vrijdag zijn op een ander tijdstip. Verspreid over de hele middag. Ook de out-for-delivery tijdstippen zijn redelijk random. Zit gewoon ook uren tussen. Dus daar lijkt helemaal niets van te kloppen. Ze zjin echt niet 14x op dezelfde dag aan de deur geweest.

De combinatie van store die door reviews als scam aangemerkt wordt, de inmiddels verdwenen store, de te lage prijzen en het feit dat het niet afgeleverd is maken voor mij het overduidelijk oplichting. Echter.... de tracking van post nl internationaal laat afgeleverd zien. Daardoor haalt mijn dispute het niet en krijgt de oplichter zijn geld.

Conclusie: PostNL Int. Track&Trace is gehacked.......
Edit: Ze hergebruiken track&trace codes van andere zendingen.

Mee eens? Andere ideeën hierover? Er is geen levend wezen aan de telefoon te krijgen bij PostNL dus geen idee wat ik er nou mee moet doen....

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:39 . Reden: Naam winkel eenmalig in mo-tags geplaatst, verder verwijderd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dus iemand heeft het grootste postbedrijf van Nederland gehackt, kan daarmee doen wat hij/zij wil maar kiest ervoor om een nep shopje op te richten op Webwinkel om een paar handjesvol Nederlanders op te lichten voor wat losse euro's?

Ik denk het niet.

Die tracking codes staan allemaal op jouw adres of hebben ze iedereen die daar besteld heeft dezelfde tracking codes gestuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:40 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teakwer
ImNotnoa schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:03:
Dus iemand heeft het grootste postbedrijf van Nederland gehackt, kan daarmee doen wat hij/zij wil maar kiest ervoor om een nep shopje op te richten op Webwinkel om een paar handjesvol Nederlanders op te lichten voor wat losse euro's?

Ik denk het niet.

Die tracking codes staan allemaal op jouw adres of hebben ze iedereen die daar besteld heeft dezelfde tracking codes gestuurd?
Ja, ben er inmiddels achter dat er allemaal andere namen en adressen achter mijn tracking codes zitten. Dus ze hergebruiken track & trace codes van echte zendingen.

Maar goed, dat maakt verhaal halen nog niet zo eenvoudig.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Teakwer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:11:
[...]

Ja, ben er inmiddels achter dat er allemaal andere namen en adressen achter mijn tracking codes zitten. Dus ze hergebruiken track & trace codes van echte zendingen.

Verhaal halen niet, maar het dispuut aanvullen met de informatie dat de tracking codes niet voor jouw besteladres zijn wel.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik pas de titel even aan nu duidelijk is wat er daadwerkelijk aan de hand was :)

Mocht je een beter voorstel hebben, maak dan even een topicreport aan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
En hoe is er betaald? CC/Klarna/PP of met iDeal.

Ik heb namelijk zelf ook niet echt de meeste geweldige ervaring met disputen van Webwinkel . Maar wel van Klarna en PP en CC zijn over het algemeen ook van prima kwaliteit. Dus heb je met 1 van die 3 betaald zou ik daar een gokje wagen met de kennis dat de TenT naar een ander adres gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Teakwer Hier de track en trace ingooien

https://global.cainiao.com/

PostNL T&T loopt niet goed, heb nu nog zendingen op uitstel staan bij PostNL die allang bezorgd zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens wel een interessante, welke verzendmethodes werden bij de shop aangeboden? Die zijn bij je orderstatus nog wel terug te vinden, ben beniewd of dit de AE standard/select methode is. Die laatste lopen zover ik weet allemaal via hun eigen warehouses en die codes krijgen ze namelijk van AE, die kan je zelf niet echt overrulen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-05 11:34
Teakwer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:11:
[...]

Dit is een welbekende Webwinkel scam. Zie
Members only:
op reddit.

Als het goed is kun je nog reageren op je eigen dispute en dit als bewijs aanvoeren. Maak zoveel mogelijk screenshots en leg zoveel mogelijk uit. Hoe meer bewijs, hoe beter.

Sowieso is het altijd belangrijk om bij openen van een dispute zoveel mogelijk bewijs en uitleg aan te leveren als mogelijk is, om je case sterk te maken.

Mocht de dispute permanent gesloten zijn, kun je ook de Webwinkel chat gebruiken. Dit lijkt een zelfhulplijn waar je nooit een medewerker te spreken krijgt, maar typ maar eens "report" in. Dan verschijnt de optie om een medewerker te spreken.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teakwer
@loki504 Ik doe eigenlijk altijd ideal, goede tip, vanaf nu dus PP.

@Hackus Die link geeft 'no tracking updates' bij mijn trackingcodes maar postnl-internationaal geeft een hele lijst incl. bezorgt.

@SinergyX Ik kies eigenlijk altijd voor Webwinkel standaard shipping als die optie er is. Ik denk niet dat die hier aangeboden is. Alle tracking linked ook na cainiaou.

Zelf ziet Webwinkel wel ergens nog dat het afgeleverd is omdat ze mijn dispute afwijzen. Knap, want ik zie dat nergens behalve bij PostNl-Int.

Als het te goedkoop is, is het dat ook! Lesje geleerd....

@FlyingPineapple thanks. Ja, via die chat is idd een medewerker te spreken. ik had al geprobeerd om via die chat alle 30 producten te refunden omdat ik anders 30 refund requests moest openen. Heeft me uren gekost. Medewerker van Webwinkel is zo traag dat de chat vanzelf sluit. Ook als je deze open probeert te houden met af en toe een berichtje. Uiteindelijk sluit die. Lijkt net op de medewerkers er geen zin in hebben en je laten wachten. Ze moeten namelijk 'even wat uitzoeken', please wait....

Ik had gedacht dat de kopersbescherming bij Webwinkel goed zou zijn. Nu blijkt dat het tegen valt. Dus toch gewoon weer zelf goed opletten daar! Hopelijk voor iedereen hier een tip.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-05 11:34
Teakwer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:46:
@FlyingPineapple thanks. Ja, via die chat is idd een medewerker te spreken. ik had al geprobeerd om via die chat alle 30 producten te refunden omdat ik anders 30 refund requests moest openen. Heeft me uren gekost. Medewerker van Webwinkel is zo traag dat de chat vanzelf sluit. Ook als je deze open probeert te houden met af en toe een berichtje. Uiteindelijk sluit die. Lijkt net op de medewerkers er geen zin in hebben en je laten wachten. Ze moeten namelijk 'even wat uitzoeken', please wait....

Ik had gedacht dat de kopersbescherming bij Webwinkel goed zou zijn. Nu blijkt dat het tegen valt. Dus toch gewoon weer zelf goed opletten daar! Hopelijk voor iedereen hier een tip.
Vaak gaat het goed, maar als het mis gaat dan gaat het ook goed mis!

Ik had zelf recentelijk raamfolie besteld op Webwinkel en de verkoper was de helft van mijn bestelling "vergeten" op de rol te doen. Zie dat maar eens te bewijzen tegenover Webwinkel . 😆 Het is me uiteindelijk gelukt om de verkoper via chat te laten toegeven dat ze een fout hebben gemaakt en heb dit toen als bewijs aangevoerd bij mijn dispute.

In jouw geval gaat die vlieger natuurlijk niet op, want de verkoper is met de noorderzon vertrokken.

Ik zou inderdaad geen 30 disputes openen, want dan word je al gauw aangemerkt als suspicious en kan je account zelfs gedeactiveerd worden en/of vervalt de contact met medewerker optie.

Blijf het vooral proberen via de chat.. deze medewerkers zijn niet verbonden aan de verkopers en willen je graag helpen. Maar het kan inderdaad een tijd duren gezien je best wel een aparte case hebt..

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teakwer
Thanks allemaal. Ik laat het voor nu hier even bij. Aanvankelijk dacht ik dat ze de tracking konden manipuleren. Er bleek een logischer optie te zijn met hergebruik van trackingcodes. Ik ga de feestdagen lekker stoeien met Webwinkel in de chat.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*knip* Inderdaad offtopic

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2022 23:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel / verkoopplatform uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd en eenmalig in mo-tags geplaatst.

De naam mag in verdere reacties dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:53
Teakwer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:06:
Thanks allemaal. Ik laat het voor nu hier even bij. Aanvankelijk dacht ik dat ze de tracking konden manipuleren. Er bleek een logischer optie te zijn met hergebruik van trackingcodes. Ik ga de feestdagen lekker stoeien met [mbr]Webwinkel[/] in de chat.
Zorg dat je met een echt persoon aan het praten bent in de chat van
Members only:
Betalingen worden pas aan de verkopers vrijgegeven nadat jij op Recieved Goods hebt gedrukt in de app of na ik meen 90dagen nadat de bestelling is verzonden omdat veel gewoon nooit op Recieved Goods drukken. Indien je nog voor de 90dagen zit en niet op Recieved Goods hebt gedrukt in de app heeft de
Members only:
jou geld nog in handen en niet de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

targaryanwolf schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:51:
[...]

jou geld nog in handen en niet de verkoper.
ook na een gesloten dispute (in voordeel van de verkoper)?
Pagina: 1