Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tompie10
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-10-2024
Hi!

Ik ben voornemens een nieuwe camera aan te schaffen, met name voor (in eerste instantie semi-)professionele videografie. Ik ben erg gecharmeerd van Sony's cinemaline. De fullframe FX3 vond ik net iets te veel van het goede (4700 ballen voor alleen de body), maar het kleine broertje (de FX30) lijkt een goed alternatief, voor de helft van het geld.

Na het bekijken van de nodige Youtube-reviews viel het mij op dat reviewers aan de andere kant van de oceaan echt heel veel minder betalen voor deze camera dan dat wij hier doen. Voor het pakket met XLR-handle scheelt het ruim 700 euro. Met extra's (2 lenzen, batterijen, evt. microfoon) kom ik uit op een verschil van minimaal 1200 euro.

Heel snel zoeken levert een retourtje New York op voor 380 euro.

Iemand een goede reden waarom ik het spul daar niet zou gaan halen? Ik zat zelf te denken:

- Opladen/ stroomsterkte lijkt mij geen bezwaar. Zijn volgens mij aan allebei de kanten van de oceaan NPFZ100, wilde hier toch al een duo-lader kopen.
- Invoerrechten, moet natuurlijk afgetikt worden, maar het duiveltje op m'n schouder zegt ook gewoon dozen in de US achterlaten en de 'nothing to declare'-poort door te lopen.
- Garantie. Sony geeft standaard 1 jaar fabrieksgarantie, maar voor zover ik kan zien is dat alleen in Noord-Amerika. Aanvullend kun je 'geek squad protection' krijgen bij Best Buy voor 135 euro voor 2 of 245 euro voor 4 jaar, waar je wel internationaal gedekt bent.

Iemand suggesties of misschien ervaring? Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:35
Als je het koopt voor persoonlijk gebruik (en je gooit de dozen weg) is er toch geen probleem met invoerrechten? Die hoef je dan niet te betalen.
Let wel op, prijzen in de VS zijn vrijwel altijd zonder belasting (BTW) en de hoogte daarvan verschilt per staat.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
GarBaGe schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:46:
Als je het koopt voor persoonlijk gebruik (en je gooit de dozen weg) is er toch geen probleem met invoerrechten?
Zeker wel, douane is belastingdienst, dus de bewijslast ligt bij de reiziger
Daarnaast hebben ze erg uitgebreide lijsten met serienummers bv.
Xxxxx1 verkoop Azië xxxxxx2 verkoop usa xxxxxx3 verkoop eu

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 11:32
The City Sales Tax rate is 4.5%, NY State Sales and Use Tax is 4% and the Metropolitan Commuter Transportation District surcharge of 0.375% for a total Sales and Use Tax of 8.875 percent.
Van: https://www.nyc.gov/site/...siness-nys-sales-tax.page
Dus voor de body met XLR handle staat een prijs van $2199, maar je rekent dan $2397 af en dat is met een huidige koers zo'n €2258 maar vergeet niet dat je credit card ook een kleine toeslag rekent voor de koersomzetting. Gooi daar een retourtje van €380 bij en je bent €2638 kwijt plus wat je verder onderweg uitgeeft. Dan zit je al aardig in de buurt van wat de Pricewatch hier biedt (uitvoering: Sony FX30 + XLR-handgreep Zwart). Je kan in sommige staten een stuk van je purchase tax terugclaimen, dus als je dat hier ook kan doen (moet je ter plekke zo'n bedrijfje opzoeken en wat papierwerk laten zien/invullen) dan krijg je wellicht $90 terug, maar je bent wel degelijk belastingverplicht als je op Schiphol aankomt...

[ Voor 11% gewijzigd door Archer_VC10 op 23-12-2022 14:44 ]