Quakeserver + bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Vriend van mij heeft een ADSL verbinding (Mxstream Extra up=
1024 Kbit/s, down=256 Kbit/s). Is zo'n verbinding genoeg om een Quake server te kunnen draaien en daar met een aantal mensen op te spelen of trekt zo'n Quake-server teveel bandbreedte ??

Zelf ben ik al een keer op zoek geweest om uit te vinden hoeveel bandbreedte bepaalde multiplayer games toe-eigenen maar ik ben nog geen site tegengekomen waar dit wordt vermeld --> heeft iemand wel al een site gezien waar dit wordt beschreven ??

Alvast bedankt !!! :P

Verwijderd

Lijkt me raar dat up hoger is dan down, dat heb je waarschijnlijk omgedraaid. 256Kbits up is 2 keer zoveel dan een normale kabel verbinding.

Ik denk dat je wel een server voor 4-6 man kan draaien dan.

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Sorry, inderdaad omgedraaid --> verkeerde copy/paste werk !

<smart copy/paste mode>
up=256 Kbit/sec
down = 1024 Kbit/sec
</smart copy/paste mode>

Om zo'n server te draaien heb je zeker de volledige versie van Q2 nodig + de Q2 server .exe ??

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
256Kbit up = 32KByte up

Als je max_fps = 55 doet kan je er denk ik zo'n zes personen hosten. Bovendien is dit nog goed te spelen.

edit:

Dit heb je nodig:
Q2 volledig,
Q2 3.20 patch,
De skins en modellen van alle spelers,
Tourney server mod (niet echt nodig, maar veel cooler en makkelijker te beheren),
Eventueel Capture The Flag mod.

Voor alle files: www.quakeplanet.com

Je hebt geen server.exe nodig. Gewoon in de commandline "+ set dedicated 1" zetten. Gewoon rondneuzen op Quakeplanet. Dan kom je er wel. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
max_fps heeft er nix mee te maken, het gaat meer om maxrate. Je pakt gewoon de bandbreedtte die je eraan wil besteden, bijv. 64000bps, die deel je door het aantal spelers, bijv. 8 en dan kom je op een maxrate van 8000bps, wat normaal is. Dus je kunt er nog wel meer hosten ook.

[edit]
Correctie, die rates zijn volgens mij wel in bytes per seconde (hierboven nog niet verbeterd).

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Je bandbreedte heeft volgens mij ook met je max_fps te maken. Per frame stuurt de server data over de locaties van alle objecten. Hoe meer frames, hoe meer data. Als dit niet zo was geweest dan hadden de servers op internet de framerate toch ook niet hoeven te cappen?

Toch :?
Pagina: 1