Border op productpagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Topicstarter
Op de productpagina is rondom de twee icoontjes nog een border te zien.
Is maar 1 pixel, maar vond het toch storend.
Niet ingezoomd, Firefox 108.0.1, zonder custom CSS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI8y7DsaZkXr3QDQlJjLQ7wzNRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eIc73SHaySYXVrU2MTlCdrRO.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Chloortablet op 23-12-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ben je ingezoomd? Welke browser, welk OS? Of is dit custom CSS van iemand?

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 23-12-2022 11:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

Topicstarter
Niet ingezoomd, Firefox 108.0.1, zonder custom CSS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePCoMooaEyoG-VlgDbkZNpj_7ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0FUR4BDZt7GYikWwaHPnZoS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een A/B-test dan wellicht? Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwcBdR6kRlsNscV2UV0IVRR-ybA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Asy5YJ7wLbGSsvqe8QmgCkJm.png?f=user_large

Ook in Firefox 108.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 23-12-2022 11:26 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inderdaad een A/B-test. Ik heb de verantwoordelijke hier even op gewezen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even een klein zijsprongetje.

Wat is hier aan te testen? A en B zullen beiden gebruikt worden, want er is geen andere optie.

Ik vind tekst persoonlijk fijner dan icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:44:

Wat is hier aan te testen? A en B zullen beiden gebruikt worden, want er is geen andere optie.

We testen verschillende weergaves van de hebben/willen functionaliteit, waaronder tekstuele buttons versus iconen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxJo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-02-2023

AxJo

Web Analist
@Chloortablet thanks voor het melden, ik heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
crisp schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:43:
[...]

We testen verschillende weergaves van de hebben/willen functionaliteit, waaronder tekstuele buttons versus iconen.
Dat is verder prima, maar is er verder niet iets van tekst nodig voor mensen met een beperking? Ik heb me even proberen in te leven door een pricewatch pagina te bezoeken met Windows Narrator aan, maar horen wat de knoppen nu doen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

biomass schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:17:
[...]

Dat is verder prima, maar is er verder niet iets van tekst nodig voor mensen met een beperking? Ik heb me even proberen in te leven door een pricewatch pagina te bezoeken met Windows Narrator aan, maar horen wat de knoppen nu doen is er niet bij.
Accessibility is zeker iets waar we op moeten letten als we zoiets zouden uitwerken naar een productieversie (y)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ernemmer schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:44:

"Nou kijk, als we de 'Koop nu!'-knop groen maken in plaats van blauw, dan blijkt uit onze A/B-test die verder totaal geen rekening houdt met verschillen in demografie, tijd van de dag of alle honderden overige factoren dat we met een groene knop inderdaad meer verkopen!"

Nee, het is echt wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:20:
[...]

Accessibility is zeker iets waar we op moeten letten als we zoiets zouden uitwerken naar een productieversie (y)
Maar hoe weet je nu met deze A/B test of mensen het icoon of de test fijner vinden?

Als je een product in je wenslijst wilt zetten moet je wel op de knop drukken, dus zullen mensen dat ook gewoon gaan doen. Dat wilt niks zeggen of mensen de knop of de tekst fijner vinden.

Het is niet omdat ik de knop niet fijn vind, ik nu via een omweg dingen op mijn wenslijst ga zetten, de knop is nog steeds de snelste manier, maar minder fijn dan gewoon een tekst imo.

PS. kan ik mij ergens uitschrijven voor deze A/B tests?

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 24-12-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ernemmer schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:47:
[...]

Maar hoe weet je nu met deze A/B test of mensen het icoon of de test fijner vinden?

Als je een product in je wenslijst wilt zetten moet je wel op de knop drukken, dus zullen mensen dat ook gewoon gaan doen. Dat wilt niks zeggen of mensen de knop of de tekst fijner vinden.

Het is niet omdat ik de knop niet fijn vind, ik nu via een omweg dingen op mijn wenslijst ga zetten, de knop is nog steeds de snelste manier, maar minder fijn dan gewoon een tekst imo.
Ik denk dat hier vooral discoverability wordt getest, maar het lijkt mij ook dat een icon juist minder duidelijk is dan een tekstuele button. Maar er zijn nog meer varianten ;)
PS. kan ik mij ergens uitschrijven voor deze A/B tests?
Dat kan niet, want dat zou de testresultaten juist minder betrouwbaar maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan mij herinneren toen T7 werd geïntroduceerd of ontwikkeld, dat er juist werd gekozen om zo min mogelijk iconen en andere grafische elementen te gebruiken en zo veel mogelijk tekstueel te doen omdat het in de eerste plaats betere performance geeft en zoals hier ook is aangegeven voor toegankelijkheid veel beter is. Hoe zouden de twee iconen namelijk uitgelegd moeten worden door bijvoorbeeld een tts? 'Hartje' en 'doos'. In de context van de pagina en functie zegt het helemaal niets.

Zoals ik het screenshot ook zie, heb ik mijn bedenkingen wat er nou wordt bedoelt met de twee pictogrammen. Een hartje wordt vaak gebruikt om een favoriet oid aan te geven, niet dat het in je wenslijst staat om mogelijk later aan te schaffen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1