Hallo,
Ik heb al verschillende topics gelezen over issues met de cv bypass maar heb mijn probleem niet kunnen oplossen.
Situatie: Zoals je in het plaatje kunt zien (de oranje pijl, uuh de kleuren verdwijnen als ik de screenshot upload, vreemd, maar de pijl moet wel te vinden zijn
) blijft de bypass altijd in werking. Ik begin te vermoeden dat dit probleem al altijd in de installatie heeft gezeten maar nu pas opvalt omdat we anders zijn gaan stoken. Voorheen stond de verwarming altijd overal aan (behalve de slaapkamers). Nu wil ik alleen mijn kantoor verwarmen en/of de slaapkamers als de kinderen daar studeren. De hoofdkraan naar de vloerverwarming is dan ook dichtgedraaid en de radiatoren staan allemaal uit. De onderverdieping wordt nu verwarmd met een houtkachel. Op elke radiator zit een Tado thermostaat knop.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GLOmQafGk0CElxyIbkkTaoca.png?f=user_large)
Probleem: als ik enkel mijn kantoor wil verwarmen of de slaapkamers dan is de retourtemperatuur veel te hoog (het warme water stroomt direct terug over de bypass) en gaat de ketel steeds uit. De kamers worden dus niet voldoende warm.
Wat ik al heb geprobeerd/gecontroleerd:
/f/image/wCVfLhRS3e8W3IPGEtivECwD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XgSoyP164ZBuwqR1Oox4ySEN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RHFemF0LRpNOaGAjvjuj1vB5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/54xrw32yDEzw7mvf5nutmsb4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2kU5WUPwp9105hcOZPwS5IyW.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je hoe het warme water over de bypass terugstroomt naar beneden naar de ketel, alle verwarmingen boven staan uit!
/f/image/0DFat68JWXc4iZQcGUABlJGi.png?f=fotoalbum_large)
Groeten,
Jan
Ik heb al verschillende topics gelezen over issues met de cv bypass maar heb mijn probleem niet kunnen oplossen.
Situatie: Zoals je in het plaatje kunt zien (de oranje pijl, uuh de kleuren verdwijnen als ik de screenshot upload, vreemd, maar de pijl moet wel te vinden zijn
:fill(white):strip_exif()/f/image/GLOmQafGk0CElxyIbkkTaoca.png?f=user_large)
Probleem: als ik enkel mijn kantoor wil verwarmen of de slaapkamers dan is de retourtemperatuur veel te hoog (het warme water stroomt direct terug over de bypass) en gaat de ketel steeds uit. De kamers worden dus niet voldoende warm.
Wat ik al heb geprobeerd/gecontroleerd:
- Pijl op de bypass wijst naar de retour.
- Expansievat is niet stuk en zit in retour.
- Bypass heb ik vervangen door een nieuwe, lost het probleem niet op.
- Maximale setting van 0.5 bar op de bypass lost het probleem niet op.
- Minimale pomp setting Nefit (40%) lost het probleem niet op.
- Minimaal vermogen Nefit (6.9kW) lost het probleem niet op.
- De vloerverwarming er weer bij inschakelen lost het probleem niet op (dit trekt echter wel de retour temperatuur flink omlaag zodat de kamers wel warm worden).
- Alle radiatoren op de benedenverdieping openzetten lost het probleem niet op.
/f/image/wCVfLhRS3e8W3IPGEtivECwD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XgSoyP164ZBuwqR1Oox4ySEN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RHFemF0LRpNOaGAjvjuj1vB5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/54xrw32yDEzw7mvf5nutmsb4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2kU5WUPwp9105hcOZPwS5IyW.png?f=fotoalbum_large)
Hier zie je hoe het warme water over de bypass terugstroomt naar beneden naar de ketel, alle verwarmingen boven staan uit!
/f/image/0DFat68JWXc4iZQcGUABlJGi.png?f=fotoalbum_large)
Groeten,
Jan