• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 05:08
Volgende maand ga ik naar Nieuw Zeeland. Momenteel heb ik een Z6 met de standaard F4 24-70 lens. Nu zit ik te twijfelen om nog een zoomlens bij te kopen of een teleconverter.

Ik heb overigens ook de FTZ adapter, daar heb ik nu de F1,5 35mm opzitten, die gebruik ik echter nooit want de F4 FF is net zo goed.

iemand ideeën? Tweedehands mag ook.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30

Wormaap

Moderator Foto & Video
@icecreamfarmer: Ik heb je vraag even een eigen topic gegeven, dan heb je meer kans dat mensen hem zien :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Poging 2 nadat Wormaap ging schuiven met berichten... ;)

De vraag is wat je wilt gaan fotograferen? Op zich kom je een heel eind met je standaardlens als je vooral landschappen en gebouwen wilt fotograferen. Zelf zou ik een lens met een stuk telebereik er bij nemen. Kijk of je een tweedehands 70-300VR kan vinden, dat levert een hoop opties op voor situaties waar je een stuk wil kunnen inzoomen en je hebt niet meteen een aanhanger nodig om deze mee te nemen. Met een teleconverter kom je niet verder dan een F8 48-140 lens, dus je levert vooral lichtsterkte in en hebt niet meer dan een portretlens. Afijn, dat zou mijn idee zijn.

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-02 08:16
Voor mij werkt de combi vakantiezoom + prime altijd goed. Nikon heeft bijvoorbeeld de 24-200mm f/4.0-6.3, die door het extra bereik prima werkt voor toeristische foto's - geen lenzen wisselen tijdens het wandelen! Met een prime erbij als je de extra scherpte of snelheid nodig hebt (weinig licht) kan je de meeste vakantieomstandigheden aan.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:03
Hangt er erg vanaf wat je wilt gaan fotograferen. NZ is vooral het land van weidse landschappen en zeer weinig dieren. Als je niet op een walvissen/dolfijnen excursie gaat en geen pinguins gaat fotograferen, dan zou ik lekker alleen deze lens houden.

Ga je dat wel doen dan is een zoom tot max 200mm aan te raden.

Ik heb 90% van mijn foto's uit NZ tussen de 10 en 40 mm zitten, met veel panorama's icm de 10mm.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-02 20:21
Je kunt ook eens kijken naar de Monster Adapter + Sony E mount lenzen. Veel meer keus.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 05:08
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:55:
Hangt er erg vanaf wat je wilt gaan fotograferen. NZ is vooral het land van weidse landschappen en zeer weinig dieren. Als je niet op een walvissen/dolfijnen excursie gaat en geen pinguins gaat fotograferen, dan zou ik lekker alleen deze lens houden.

Ga je dat wel doen dan is een zoom tot max 200mm aan te raden.

Ik heb 90% van mijn foto's uit NZ tussen de 10 en 40 mm zitten, met veel panorama's icm de 10mm.
Ik ga zeer zeker ook voor de dolfijnen maar bedankt voor de tip.
Als het idd zo weinig is kan ik ook de FTZ adapter met mijn oude 18/105 aps-c lens gebruiken voor die paar keer dat het wel nodig is.

Punt is dat ik met digitale zoom net zo ver kom.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee