Toon posts:

mailserver opzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk bij een klein bedrijfje dat erg afhankelijk is van publiciteit dmv een wekelijkse e-mailing die ongeveer 9000 adressen bereikt. dit gaat nu via een een simpele mail opgemaakt in outlook. ik heb nu echter een mooie template van iemand gegregen die ik wil gaan versturen. hiervoor moet ik een mailserver opzetten/maken/kopen. heeft iemand kennis van zaken die mij het een en ander kan uitleggen?
het gaat dus om:
1. een wekelijkse e-mailing naar 9000 adressen
2. dus eigen mailserver
3. mailing is ongeveer 100 kb groot
alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je met een doorsnee server (nu iets van p3, 512mb) dat zeer gemakkelijk weg krijgt. Zowel Exim als Sendmail hebben geen problemen met 9000 adressen, het duurt wel even iets langer dan 1 minuutje. Als het allemaal binnen 4 uur bezorgt is, is er niets aan de hand lijkt me ('onverwachte' e-mail mag wel wat vertraging hebben). Misschien kun je er nog een leuk koetje op zetten zodat die bak de rest van de week niet uit zijn virtuele neus staat te eten :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Ik weet niet of je een nieuwe server oid wil kopen?

Anders..

pentium 300MHz met 256 mb geheugen .. linux en sendmail(/postfix/exim)

Duurt even die 9000 mailtjes maar dat maakt niet uit lijkt me ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik mailinglist software.
Iets als mailman of majordomo.

En dan sendmail of exim ofzo als mailserver. Zeker mailman maakt het beheren van een grote lijst een stuk aangenamer.

(En zorg voor voldoende bandbreedte. 9000 x 100KB is aardig wat)

Ik denk trouwens wel dat er providers zijn die mailinglists aanbieden. Dan heb je met bandbreedte, hard en software helemaal niks van doen. Wel zo makkelijk als het niet je business is.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 19:51

John2B

I Love RAID5..!!

Meld je aan bij www.yourmailinglistprovider.com en configureer alles in het nederlands, importeer je mailinglist, ik geloof met max 2 a 3000 tegelijk per keer. maar dat zie je van zelf. de laatste op het scherm. Bij een dergelijke grote import wordt standaard je account geblokkeerd. stuur een mailtje met reden van import ivm met de grote ervan waarna ze je account deblokkeren en kan je lekker mailen. ook kun je het aan en afmelden op je eigen website intergreren. Pas op SPAM niet via hun want bij veel klachten of reply en boze mailtje (zij krijgen volgens mij een kopie van alle boze reply's) dan blokkeren ze je account . En dat is maar goed ook.

Mocht je het echt in eigen beheer willen nemen dan heb ik nog wel een paar namen van programma's voor je.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou nooit een gratis service nemen als een bedrijf er zo afhankelijk van is.

Verwijderd

Zoek als je provider, of je domein host LDAP servers ondersteunt :)
Pagina: 1