NIeuwe 4K tv voor gaming, budget rond de €400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik zoek een?
4K televisie/monitor voor gaming

Wat is je budget?
Max €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aan te sluiten op mijn PS4 en in de toekomst een PS5?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb voorkeur voor een A merk, en bij Media Markt zodat ik wat cadeaubonnen kan spenderen :)
https://www.mediamarkt.nl...3tu7020-2020-1672281.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben zelf vrij gevoelig voor lage framerates en ghosting, ondanks dat ik al boven de 40 ben zie ik dat nog steeds. Ik speel nogal vaak shooters als Battlefield dus vroeg me af of een 50Hz of 60Hz keuze veel verschil gaat maken.

Ik gebruik nu nog een oudere LG 32 inch:
uitvoering: LG 32LD350 Zwart

Prima tv, maar voor een upgrade naar PS5 niet meer van deze tijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Dit wat voor je? Die heeft tenminste nog HDR en hdmi 2.1, en 50" is een leuke stap omhoog als je van 32" komt. Tevens eARC, dat misschien later eens van pas komt, en Low Latency Mode voor gaming. uitvoering: Samsung Series 8 TU8000 50" Zwart

[ Voor 26% gewijzigd door Negakinu op 23-12-2022 09:37 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Negakinu schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:35:
Dit wat voor je? Die heeft tenminste nog HDR en hdmi 2.1, en 50" is een leuke stap omhoog als je van 32" komt. : uitvoering: Samsung Series 8 TU8000 50" Zwart
Te groot :)
Ik zit op anderhalve meter van mijn scherm en ook niet bij Media Markt verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:36:
[...]

Te groot :)
Ik zit op anderhalve meter van mijn scherm en ook niet bij Media Markt verkrijgbaar.
Ah, duidelijk. Dan kun je beter naar een monitor kijken inderdaad. Ik zal even bij de Media Markt kijken om te zien of ze iets geschikts hebben. :)

EDIT: MM heeft niet echt veel interessants binnen jouw budget. Ze hebben wel deze goed gerecenseerde LG. Dat is een goede gaming monitor, maar wel 1440p. uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart

[ Voor 27% gewijzigd door Negakinu op 23-12-2022 09:44 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Negakinu schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:39:
[...]

Ah, duidelijk. Dan kun je beter naar een monitor kijken inderdaad. Ik zal even bij de Media Markt kijken om te zien of ze iets geschikts hebben. :)

EDIT: MM heeft niet echt veel interessants binnen jouw budget. Ze hebben wel deze goed gerecenseerde LG. Dat is een goede gaming monitor, maar wel 1440p. uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart
Zat meer aan een tv in de range van 43 inch te denken. Terug naar 27 inch is geen optie. Wil op mijn PS4 / PS5 gewoon lekker relaxed op een stoel gamen en niet achter een bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:36:
[...]

Zat meer aan een tv in de range van 43 inch te denken. Terug naar 27 inch is geen optie. Wil op mijn PS4 / PS5 gewoon lekker relaxed op een stoel gamen en niet achter een bureau :)
Ik zie in de pricewatch hier maar 2 4K TV's onder de €400 bij de MM, en geen van beiden lijkt me echt de moeite waard. categorie: Televisies

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Vlassie1980 Ik zou doorsparen voor een mooie OLED, dan komt het (next gen gamen) pas echt tot zijn recht. Zie ook dit topic voor de scherpste prijzen. Voor ~875,- is de 42" LG regelmatig in de aanbieding

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 23-12-2022 10:43 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 14-06 05:49
Pay peanuts expect monkeys, oftewel, alle waar is naar z'n geld.
Voor € 400 moet je niet teveel bijzonders verwachten.

Als je 2 of 3 honderd meer uitgeeft dan krijg je tv's van de gerenommeerde merken.
Voor € 400 denk ik dat je naar een TCL ofzo moet kijken.

Maar verwacht niet teveel van het beeld, waarschijnlijk niet veel helderheid, en veel backlight bleeding voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 19:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
400 euro voor een televisie is echt een afbraakprijs, als je dan ook nog speciale wensen hebt voor gaming dan ga je van een koude kermis thuiskomen. Voor €400 moet je blij zijn met wat je krijgt en zo'n televisie zal nooit speciale gamerfuncties hebben.

Je kunt overwegen een monitor te kopen, daar zijn spellen wel een primair criterium waar fabrikanten op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:33
Een monitor heeft geen toegevoegde waarde voor console gaming, daarnaast wil je echt geen tv kijken op een monitor of het moet enkel uit noodzaak zijn.

De MediaMarkt heeft inderdaad niets interessants binnen het gestelde budget, of het is boven jouw budget of je hebt elders een beter alternatief voor minder.

Ik zou de cadeaubonnen bewaren en voor iets anders uitgeven. De TCL 43P731 biedt de meeste bang for the buck en is een prima tv -in het het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent- gecombineerd met de PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga misschien toch nog wel even verder kijken dan alleen de Media Markt en het budget is rond de €400.

https://www.bol.com/nl/nl...3CtCsw.2_6.9.ProductTitle is een scherpe prijs. Ik zie wel een inputlag van 15ms terwijl mijn huidige LG een inputlag van 5ms heeft. In hoeverre ga ik daar echt veel van merken en in welk geval is het echt een no go?

Verder ook nog even kijken of het allemaal op mijn tv meubel past want die is 90 x 26 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Laatst online: 19:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Latenties onder de 20ms worden vaak als adequaat beschouwd. Je moet het in relatief zien tot de framerate: Als je op 60Hz speelt krijg je sowieso al tot 17 ms vertraging van het afbeelden van het frame alleen al. Als een televisie zegmaar 50ms vertraging heeft, dan is de ingangsvertraging van de televisie dominant. Bij de waarden waar we het hier overhebben, is het verschil tussen 5 en 15 veel kleiner in de totale vertraging dan de getallen suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels in het bezit van een HiSense. uitvoering: Hisense 43A7300F Zwart

Actie bij Media Markt voor een dumpprijs in combinatie met de cadeaubonnen :)

Bevalt prima tot nu toe, ghosting en input lag ervaar ik niet echt en het ziet er zelfs op 1080p prima uit. Nog een beetje finetunen.
Pagina: 1