Vraag

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02 14:01
Ik heb voor onze zoon een Xiaomi Redmi Note 11 gekocht.
Nou werken wij in huis met Home Assistant, en ik wil die telefoon toevoegen zodat we daar ook automations mee kunnen schakelen.

Nou is het zo dat als Home Assistant draait dan werkt alle goed en worden de gegevens gesynct van de telefoon naar Home Assistant. Maar als de app gesloten wordt (ook al staat in de app aan dat die op de achtergrond moet blijven draaien) stopt in feite de app 100% en komt er geen data meer door.

Nou wilde ik in de batterij instellingen kijken, maar op de een of andere manier kan ik deze niet openen :?

De telefoon is verbonden met Family Link omdat wij hem niet overal toegang tot willen geven op dit moment.
Kan Family Link hier iets mee te maken hebben? Ik heb gezocht, maar kan daar verder geen informatie over vinden.

Alle reacties

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-02 13:43
Kun je ook niet bij de batterij instellingen komen vanuit de Instellingen app?

Controleer in de app info of je naast de batterij op onbeperkt ook auto-start aan hebt staan voor Home Assistant. Daarnaast kun je ook proberen de app te vergrendelen in het recent (app overzicht) menu.

Als het echt niet anders lukt kun je in geval van nood ook nog alle MIUI optimalisaties uitschakelen via de ontwikkelaars opties.

• marcel19
RepareerDroid schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:50:
Kun je ook niet bij de batterij instellingen komen vanuit de Instellingen app?

Controleer in de app info of je naast de batterij op onbeperkt ook auto-start aan hebt staan voor Home Assistant. Daarnaast kun je ook proberen de app te vergrendelen in het recent (app overzicht) menu.

Als het echt niet anders lukt kun je in geval van nood ook nog alle MIUI optimalisaties uitschakelen via de ontwikkelaars opties.
Nee, via de instellingsapp kom ik ook niet bij die settings.
Het vergrendelen van de app werkt niet. ik kan hem alleen swipen of op het Xje drukken om alles te sluten.

MUI optimalisatie zou ik nog eens naar kunnen kijken.

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12-2022
Doet de app op andere telefoons wel wat jij wilt?

• marcel19
Hadespuiter schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 04:43:
Doet de app op andere telefoons wel wat jij wilt?
De andere telefoons in huis zijn iPhone. Dus niet echt te vergelijken in dit geval 😅
Maar daar werkt zoals het zou moeten.

[Voor 7% gewijzigd door marcel19 op 24-12-2022 11:46]

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-12-2022
marcel19 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:34:
[...]

De andere telefoons in huis zijn iPhone. Dus niet echt te vergelijken in dit geval 😅
Maar daar werkt zoals het zou moeten.
Apps als Whatsapp en Facebook zorgen er zelf voor dat ze niet zomaar gekilled worden, dus het is de taak van de Android app maker om er voor te zorgen dat de app op bepaalde punten blijft werken.

Ik had ooit een app waarvan ik geen belangrijke notificatie's kreeg als de telefoon op lockscreen stond. Zodra ik de telefoon unlockte regende het notificatie's.
Dit heb ik op kunnen lossen met Ladb. Maar jouw probleem lijkt net ff wat anders. Zelfs bij een unlockte telefoon gaat de app op non-actief?

[Voor 7% gewijzigd door Hadespuiter op 24-12-2022 15:12]

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-02 13:43
marcel19 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:22:
[...]

Nee, via de instellingsapp kom ik ook niet bij die settings.
Het vergrendelen van de app werkt niet. ik kan hem alleen swipen of op het Xje drukken om alles te sluten
Bij MIUI moet je om te vergrendelen in het recent menu de app lang ingedrukt houden en dan het slotje selecteren.

Als de batterij app helemaal niet werkt is er mogelijk meer aan de hand en kun je misschien beter contact op nemen met de klantenservice van Xiaomi via chat of telefoon: https://www.mi.com/nl/support/after-sales

• marcel19
RepareerDroid schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:55:
[...]
Bij MIUI moet je om te vergrendelen in het recent menu de app lang ingedrukt houden en dan het slotje selecteren.
Ook dat werkt niet helaas.

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Famliy Link het zo dichttimmert dat ik zelf als ouder ook niks meer kan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee