Om maar meteen met de deur in huis te vallen..... Mijn schoonvader heeft een te groot gat geboord (7mm) voor een te plaatsen paumelle (het gedeelte met de lange pin welke de deur in gaat). Dit heeft hij op proberen te lossen door het gat te vullen met Bison 2-componentenlijm kombi power en daar de paumelle in te doen. Na krap 24uur heeft mijn vrouw de deur terug gehangen maar de lijm was niet voldoende uitgehard (deur stond boven bij ongeveer 14 graden dus dan duurt het langer dan 24uur voordat de lijm volledig uitgehard is) waardoor de paumelle er, na het ophangen van de deur er weer langzaam uit kwam. De paumelle heb ik er weer uit gehaald maar nu de vraag wat de meest optimale manier is om de boel te herstellen zodat de paumelle er deze keer wel stevig in blijft zitten. Ik heb zelf een paar opties bedacht ik hoor graag wat jullie advies is wat het beste is om te doen.
1) Nieuwe poging met de Bison 2-componentenlijm kombi power en deze keer goed laten uitharden.
2) Het gat vullen met 2-componenten houtvuller en na uitharden opnieuw uitboren met de juiste maat en de paumelle er in draaien.
3) Het gat opboren tot 8mm en er een 8mm deuvel in slaan icm houtlijm, wachten tot het uitgehard is en daarna opnieuw uitboren en de paumelle er in draaien.
4) Combinatie van 2 en 3, met een 6mm deuvel en 2-componenten houtvuller. (7mm deuvel niet gevonden hier in de lokale bouwmarkt).
5) Anders, namelijk........
Graag jullie advies.
1) Nieuwe poging met de Bison 2-componentenlijm kombi power en deze keer goed laten uitharden.
2) Het gat vullen met 2-componenten houtvuller en na uitharden opnieuw uitboren met de juiste maat en de paumelle er in draaien.
3) Het gat opboren tot 8mm en er een 8mm deuvel in slaan icm houtlijm, wachten tot het uitgehard is en daarna opnieuw uitboren en de paumelle er in draaien.
4) Combinatie van 2 en 3, met een 6mm deuvel en 2-componenten houtvuller. (7mm deuvel niet gevonden hier in de lokale bouwmarkt).
5) Anders, namelijk........
Graag jullie advies.
Enjoy the silence