Ubiquiti: Hoe Dream Machine Pro verbinden met US-24-250W

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Situatie-schets:
1x Unifi Dream Machine Pro
1x US-24-250W

Ik ken als hobbyist redelijk wat van netwerken, alleen heb ik mij nooit gewaagd in fiber-verbindingen. Nu zou ik beide apparaten wel via een fiber willen verbinden, al was het maar om het te leren kennen.

Ik heb wat zitten opzoeken, en ik vind mijn weg niet direct tussen alle standaarden.

Wie kan mij in de juiste richting duwen? Welke componenten moet ik aanschaffen?

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:58
Staan ze in de zelfde kast ? Pak dan gewoon een dac kabel van een metertje. Je gaat niks winnen met fiber. Hooguit een paar watt minder opgenomen vermogen.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 21:09
Als ze naast elkaar staan kan je natuurlijk gewoon met een UTP kabel verbinden. Normaal gesproken gebruik je glasvezel niet voor de snelheid maar om een langere afstand te overbruggen. (100m +)

als energiezuinigheid een belangrijk iets voor jou is, dan moet je geen fiber gebruiken omdat de transceivers ook een beetje stroom verbruiken om electrisch om te zetten naar licht(en weer terug).

Maar als je het echt wil leren, dan moet je 2 matchende SFP's kopen en de bijbehorende kabel. Dus bijvoorbeeld een sfp die uitstraalt op 1310nm en singlemode bekabeling of 2 multimode sfp's met multimode kabeltje (OM4).

Of nog makkelijker, gebruik een DAC kabel. Dan heb je de glasvezelkabel en de sfp's als 1 geintegreerde kabel.