Toon posts:

Ubiquiti: Hoe Dream Machine Pro verbinden met US-24-250W

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 13:33
Situatie-schets:
1x Unifi Dream Machine Pro
1x US-24-250W

Ik ken als hobbyist redelijk wat van netwerken, alleen heb ik mij nooit gewaagd in fiber-verbindingen. Nu zou ik beide apparaten wel via een fiber willen verbinden, al was het maar om het te leren kennen.

Ik heb wat zitten opzoeken, en ik vind mijn weg niet direct tussen alle standaarden.

Wie kan mij in de juiste richting duwen? Welke componenten moet ik aanschaffen?

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:10
Staan ze in de zelfde kast ? Pak dan gewoon een dac kabel van een metertje. Je gaat niks winnen met fiber. Hooguit een paar watt minder opgenomen vermogen.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
Als ze naast elkaar staan kan je natuurlijk gewoon met een UTP kabel verbinden. Normaal gesproken gebruik je glasvezel niet voor de snelheid maar om een langere afstand te overbruggen. (100m +)

als energiezuinigheid een belangrijk iets voor jou is, dan moet je geen fiber gebruiken omdat de transceivers ook een beetje stroom verbruiken om electrisch om te zetten naar licht(en weer terug).

Maar als je het echt wil leren, dan moet je 2 matchende SFP's kopen en de bijbehorende kabel. Dus bijvoorbeeld een sfp die uitstraalt op 1310nm en singlemode bekabeling of 2 multimode sfp's met multimode kabeltje (OM4).

Of nog makkelijker, gebruik een DAC kabel. Dan heb je de glasvezelkabel en de sfp's als 1 geintegreerde kabel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee