Toon posts:

Gebruik Powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TuLiPs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-01 11:39
Mijn dochter heeft sinds kort een KPN glasvezel AOP in de meterkast. Daarvoor had ze een “ouderwetse” telefoon aansluiting (het varkentje) in de woonkamer waarop de KPN Experia Box V10 modem was aangesloten. Nu staat/hangt dat modem in de meterkast bij het AOP, gevolg geen (bedrade) aansluiting meer voor de tv decoder, die er toen de modem in de woonkamer stond wel was en het WiFi is er ook niet op vooruit gegaan. Nu wilde ik, als dat technisch mogelijk is, in de meterkast een Powerline adapter plaatsen en daarin de netwerkkabel van het glasvezel AOP prikken en de andere adapter in woonkamer (waar vroeger de modem stond) en daarin de netwerkkabel naar de Experia Box V10 prikken. Kan een Powerline adapter het signaal van de glasvezel AOP doorzetten naar de andere adapter of moet ik de modem in meterkast laten staan en die aansluiten aan de Powerline adapter en dan in de woonkamer de andere Powerline verbinden met b.v. de tv decoder of een er een switch tussen hangen om meerdere bedrade apparaten aan te sluiten. Ik ben driftig aan het googlen geweest maar kom er niet uit. Klantenservice/helpdesk KPN ziet water branden als ik de vraag stel. Misschien op dit forum een techneut die mij kan helpen/adviseren.

Alle reacties

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 16:17
powerline ná de experiabox.

gang is alles

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:51

Wildfire

Joy to the world!

Als KPN monteur kan ik je zeggen: nee, dit kan niet helaas.

Daarnaast is het vaak nog wel mogelijk om een netwerkkabel te trekken vanuit de meterkast. Kijk nog eens goed of dat niet alsnog mogelijk is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-02 13:19
In mijn huis (jaren 80 rijtjeswoning) zat in de woonkamer welliswaar een aansluiting voor telefoon, maar zit het feitelijke AOP in de meterkast. Ik zou eens controleren of bij je dochter het AOP van de koperlijn niet stiekem ook in de meterkast zit. In dat geval is de bekabeling tussen meterkast en woonkamer van de woningeigenaar en mag die ermee doen wat ie wil.

Ik heb die kabel dus vervangen door 2 netwerkkabels. Mogelijk is dat in dit geval ook een optie?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt altijd nog proberen een UTP kabel door de kruipruimte te trekken als je daar goed onder de woonkamer kunt komen. Achter het tv meubel omhoog en niemand die er last van heeft.

Uiteraard wel klein gaatje maken en niet met stekker en al erdoorheen frotten :+

I reject your reality and substitute my own

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02 20:36
TuLiPs schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:29:
moet ik de modem in meterkast laten staan en die aansluiten aan de Powerline adapter en dan in de woonkamer de andere Powerline verbinden met b.v. de tv decoder of een er een switch tussen hangen om meerdere bedrade apparaten aan te sluiten.
Dit dus. Je netwerk heeft een router nodig en je Powerline heeft geen router functionaliteit, maar je modem wel. Dus modem > Powerline 1 > Powerline 2 > tv decoder. Als je vanuit Powerline 2 meerdere aansluiten wilt dan kan je een switch bijplaatsen. Of kiezen voor een Powerline met meerdere netwerkaansluitingen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee