Op dit moment heb ik een Aorus mainboard met een 9900k, 32GB 64 GB geheugen en een 2080TI.
Voor mij Games en met name MSFS ben ik aan het kijken of ik wat meer FPS uit mijn systteem geperst krijg.
Gezien het feit dat het top of the line is voor dit moederbord, denk ik niet dat ik de chip kan updaten.
Dan blijft een nieuw systeem over.
Ik heb ook nog een homeserver draaien op een Asrock X470 met een 3700x cpu.
Via fora etc heb ik gezien dat ik die cpu kan vervangen voor een 5800x3d bijvoorbeeld (uiteraard na bijwerken van de BIOS). Maar ik vraag mij af of het de investering loont, omdat de passmark welliswaar wat sneller is, maar ook weer niet zo heel veel.
Kijk een 13900k is zo gekocht, maar die stroomrekening zal wel een soort molensteen worden.
Even zo een 4090 TI.
1 euro voor 1 uur spelen. Lijkt wel een slotmachine aan het worden.
Een AMD 7900x/7700X haalt het net niet bij die Intel maar gebruikt ook redelijk wat minder watt.
Als ik alles zo optel, is die 5800x3d wel zo veel trager dan een 7700x/7900x?
Iemand die een lampje kan schijnen?
Bedankt alvast.
Voor mij Games en met name MSFS ben ik aan het kijken of ik wat meer FPS uit mijn systteem geperst krijg.
Gezien het feit dat het top of the line is voor dit moederbord, denk ik niet dat ik de chip kan updaten.
Dan blijft een nieuw systeem over.
Ik heb ook nog een homeserver draaien op een Asrock X470 met een 3700x cpu.
Via fora etc heb ik gezien dat ik die cpu kan vervangen voor een 5800x3d bijvoorbeeld (uiteraard na bijwerken van de BIOS). Maar ik vraag mij af of het de investering loont, omdat de passmark welliswaar wat sneller is, maar ook weer niet zo heel veel.
Kijk een 13900k is zo gekocht, maar die stroomrekening zal wel een soort molensteen worden.
Even zo een 4090 TI.
1 euro voor 1 uur spelen. Lijkt wel een slotmachine aan het worden.
Een AMD 7900x/7700X haalt het net niet bij die Intel maar gebruikt ook redelijk wat minder watt.
Als ik alles zo optel, is die 5800x3d wel zo veel trager dan een 7700x/7900x?
Iemand die een lampje kan schijnen?
Bedankt alvast.