Toon posts:

Hulp bij het bijvullen van remeha ketel..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Eerst even wat context:
Ik woon sinds 3 jaar in een huurwoning. Dit is een woning met vloer, muur en dak isolatie, zelf heb ik nog de kieren dicht gemaakt enz. In maart van dit jaar is mijn oude cv ketel vervangen voor een nieuwe veiliger exemplaar. Dit is een remeha ketel, aangesloten aan een ventilatiesysteem met een WTW systeem van hetzelfde merk. Toen de beste man deze installeerde viel mij al op dat hij hem nooit ontlucht had. Ik had hem hier om gevraagd en hij gaf aan dat dit niet nodig was.

Nu terug naar het heden, in de afgelopen twee weken was het erg koud in huis. Als ik de kachel aanzette om het van 17 naar 19 te brengen dan was dit onmogelijk. Zodra ik hem op 23 zet wordt het net aan 20 graden bij een verbruik van 10 to 12 kub gas, wat ik erg veel vind voor een kleine woonkamer. Daarbij maakte de buizen enorme herrie.Ik heb hierop besloten om toch hem te proberen te ontluchten. Er bleek behoorlijk wat lucht in te zitten en nu is de druk gezakt van 1,9 naar 1,5. Ik betwijfel nu of ik hem moet bijvullen en hoeveel ik dit moet doen. De druk meter is verwijderd en alleen het apparaat zelf geeft de druk aan. Als ik echter de instructie volg, dan moet ik hem uit de stroom trekken waardoor ik geen druk meer kan zien.. |:( 8)7

Dus de vraag : Moet ik deze bijvullen en zo ja hoe weet ik hoeveel ik hem moet bijvullen als ik de stekker uit het apparaat moet halen 8)7

PS mochten foto’s helpen dan zal ik er een aantal bij posten

Alle reacties

• Tridder505
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-02 22:30
Wanneer er een digitale drukmeter in de ketel zit mag je de stekker erin laten

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met 1,5 bar in koude toestand, zou hij alsnog goed moeten werken.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42
In de handleiding staat wat de aanbevolen druk is.
Zolang die niet alteveel afwijkt en in ieder geval genoeg boven de minimale druk is hoef je je niet per direct zorgen te maken.

Wil je het toch aanvullen. Dan je thermostaat naar beneden draaien zodat je weet dat de ketel niet gaat verwarmen. (Je wilt niet dat de pomp draait) en bijvullen.

Maar beter is het om lekker te wachten tot het weer wat warmer is en dan bijvullen.

Voor nu lekker kijken of je het nu wel goed warm krijgt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee