Toon posts:

eenvoudige routesoftware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 15:13
Ik ben op zoek naar een eenvoudige routeplan-tool. Eigenlijk hoeft ie alleen postcode+huisnummer (of straat) te kennen en vervolgens de optimale route bepalen. En herberekenen als er een adres tussen komt of wegvalt.

Het gaat om 10-60 pakketjes per dag. De meeste tools die ik tegen kom is al gauw 50 euro per auto per maand, en dat vind ik toch wel wat prijzig. Er zullen ongetwijfeld goedkopere opties of zelfs gratis opties zijn.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het allemaal via een app te doen is, maar dat heeft niet echt prioriteit.

Heeft iemand ervaring met bepaalde tools (freeware bij voorkeur) of een eenvoudige manier om dit aantal adressen in google maps te importeren en zo wellicht een optimale route te maken?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, en wat had je zelf al gezocht en gevonden dat wel of in mindere mate voldeed, en waarom? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Volgens mij ooit eens zo'n zelfde vraag hier op t.net voorbij zien komen. Is het niet vrij lastig om omdat je met bijv 60 adressen al mega veel moet berekenen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Paultje3181 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:23:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige routeplan-tool. Eigenlijk hoeft ie alleen postcode+huisnummer (of straat) te kennen en vervolgens de optimale route bepalen. En herberekenen als er een adres tussen komt of wegvalt.

Het gaat om 10-60 pakketjes per dag. De meeste tools die ik tegen kom is al gauw 50 euro per auto per maand, en dat vind ik toch wel wat prijzig. Er zullen ongetwijfeld goedkopere opties of zelfs gratis opties zijn.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het allemaal via een app te doen is, maar dat heeft niet echt prioriteit.

Heeft iemand ervaring met bepaalde tools (freeware bij voorkeur) of een eenvoudige manier om dit aantal adressen in google maps te importeren en zo wellicht een optimale route te maken?
2,50 per dag per bus is toch peanuts in vergelijking met de overige kosten. Ik zou daar echt niet op bezuinigen. 3 minuten minder reistijd per dag en je hebt het al terugverdiend.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dacuuu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:47:
Volgens mij ooit eens zo'n zelfde vraag hier op t.net voorbij zien komen. Is het niet vrij lastig om omdat je met bijv 60 adressen al mega veel moet berekenen?
Het bepalen van de optimale route kan inderdaad erg lastig zijn maar geen enkele software geeft die garantie. Een aantal algoritmes staat gewoon op Github. Het wordt wel lastiger als je extra eisen toevoegt zoals tijdslots of als je een pakketje niet per se dezelfde dag hoeft te bezorgen. Zonder die toeters en bellen zitten de kosten niet in het algoritme maar in het kaartmateriaal. Je kunt eenvoudig wat opzetten met OpenStreetMap maar dan heb je niet de file-informatie terwijl je daar juist veel tijd mee kunt besparen.
Ernemmer schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:07:
[...]

2,50 per dag per bus is toch peanuts in vergelijking met de overige kosten. Ik zou daar echt niet op bezuinigen. 3 minuten minder reistijd per dag en je hebt het al terugverdiend.
Weet jij dan welke software je moet hebben? Ik denk dat er onderling best veel kwaliteitsverschil is.

beschermheer van het consumentenrecht

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
fopjurist schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:46:

[...]

Weet jij dan welke software je moet hebben? Ik denk dat er onderling best veel kwaliteitsverschil is.
Nee, ik heb daar geen verstand van maar TS had iets gevonden voor 50 euro per maand.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36
Paultje3181 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:23:
Wat is wel een acceptabel tarief? €30 euro per bezorger? Waarom verwacht je een gratis programma?
Ik zie zo gouw wel een paar die een gratis plan hebben, maar dan is er een limiet aan stops per dag/maand/jaar. Is eerder een soort trial dan.

Het aanbieden van zo'n dienst kost geld. Kaart API's zijn niet gratis. En als jij als "klant" niet iets commercieel waardevols te bieden hebt, zoals je locatiedata, dan is er geen businessmodel.
Er is wel een gratis api... Openrouteservice, maar die hebben een vrij kleine limiet lijkt het, tenzij je voor het goede doel werkt, en je moet er zelf nog een app nog voor maken.
Of je kunt zelf hun instance draaien op je eigen server, maar dat is ook duurder dan €50 euro.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 15:13
Ik heb contact gehad met Bumbal. Deze is dus € 50,-. Zij geven zelf aan dat hun oplossing overkill is voor wat ik ermee wil doen. Vandaar mijn conclusie dat het goedkoper moet kunnen. Ik heb gekeken naar elasticroute en die lijkt de optimale route goed te kunnen berekenen, maar kan vervolgens niet naar Google maps geëxporteerd worden (of ik kan het gewoon echt niet vinden).
Verder een aantal buitenlandse bedrijven, die ook zo rond de € 50,- of een stuk hoger zitten (tot $ 248,- voor de basisopties). Deze zijn dus niet in ogenschouw genomen.

Ik ben even aan het kijken met de Google route API, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Daarnaast hebben er ongetwijfeld anderen dit al gedaan voor me.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Elastic Route > Export CSV
Google My Maps, new map, add layer, import from csv?

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee