Toon posts:

[lux] micq > sms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat overlaatst weer eens een smsŽje van puter naar moby te sturen, en toen kreeg ik best een wazig id :)

het id was om een scripje te schrijven dat als ik in Micq NA ben (en het scriptje is geactiveerd) en ik krijg een berichtje binnen dat die dat dan doorstuurd naar mijn moby via sms. (moet wel via de lycos site want heb libertel)

mijn vraag is alleen.
hoe kan ik perl laten interfacen met MICQ?

p.s.
ja, ja ik weet het. als het werkt word ik het waarschijnlijk na 3 dagen toch schijtziek om al die berichtjes te lezen :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Met Micq weet ik het niet, maar met de Licq autoreply plugin kun je heel leuke dingetjes doen (ja ook in plain console mode).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
solly dat ik deze bump,
maar stond er maar een dagje op. en maar 1 reactie.
ik neem aan dat er wel een NOS'er rond zwerft die er een ideetje voor heeft.

Verwijderd

Ik heb ff gekeken naar de source voor je maar ik geloof niet dat er een manier is waarop een extern programmaatje kan interfacen met micq. De enige manier is dus door de source te verkloten... Je zou een IPC hook in kunnen bouwen zodat perl scriptjes en andere C programmas kunnen connecten, een unix socket opzetten zodat je er naar kan telnetten of gewoon in de source erbij schrijven wat je wil dat er gebeurt (een extern programma aanroepen prolly)....

Veel suc6 ermee ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op vrijdag 31 augustus 2001 22:10 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
solly dat ik deze bump
Hoef je je niet voor te verontschuldigen, is niet minder dan normaal :)

Enne... neem gewoon LICQ met console plugin, werkt handig en daarmee kan je dit soort dingen wel

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Is het niet veel makelijker om je script een email te laten sturen naar +316xxxxxxxx@icqsms.com ??

Gegroet,
Pagina: 1